Laitatko lapsestasi kuvia facebookkiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ellukka.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Laitan, mutta en nakukuvia (joita meillä ylipäätään on hyvin vähän, taaperosta on nyt kesällä vedenäärellä otettu muutama siksi että tykkää itse niitä katsella). Muuallekin nettiin olen joitain kuvia laittanut ja antanut päiväkodille, kouluille, kuntoutuspuolelle ym oikeudet julkistaa ottamiaan kuvia ja filmejä.

Mulla ei ole lapsia mutta en kyllä ymmärrä mikä niissä niin kauheeta on? Siis mitä joku voi jollain lapsen irvistyskuvalla tehdä? Nakukuvat on ihan asia erikseen mutta siis ihan normi kuvilla?
Mulla on tosi monella ystävällä lapsia, ja kerkeen ihan liian vähän niitä nähdä :( on ihan mahtavaa kun fb voi kuulumiset ja lukea ja katsella kivoja kuvia niistä :)

Joillakin ei ole kuvia lapsista ollenkaan ja itse aina mietin että häpeävätkö he olla vanhempia? Joillakin yh:lla just näin. Yrittävätkö sitten huijata itselleen uuden miehen..? yks tuttu jolla oli pari kuvaa lapsesta, poisti ne sitten kun erosi. Nyt vaan hyvännäköisiä kuvia itsestään pitämässä hauskaa :confused:

No ehkä ne on vaan rajannu ne kuvat ettei kaikki nää just tollaset niinku sä :D

En laita. En näe lasten kuvien laittamisessa mitään väärää, varsinkaan, jos on rajattu kenelle kuvat näkyy. Itse en vaan oo jaksanu laittaa, en oo omaa profiilikuvaakaan koko 5 vuoden fb:ssä olon aikana vaihtanut kun kahdesti.

[QUOTE="miimu";26949015]En koskaan laita oman lapseni kuvia mihinkään internettiin! Enkä kyllä tule tästä linjasta poikkeamaan.[/QUOTE]

Tämähän ei poissulje sitä mahdollisuutta, että joku muu laittaisi. Vai ettekö koskaan käy missään sukujuhlissa kuten häissä, hautajaisissa, joissa on valokuvaaja paikalla? Valokuvaaja voi hyvin läväyttää kaikki kuvat omille sivuillensa ja niinpä ovat sinunkin lapsesi internetissä. Tai ei tarvitse olla edes valokuvaaja vaan lasten kaverisynttäreillä otetaan kuvia ja joku laittaa ne Facebookiin. Mahdollisuuksia on monia.

Joillakin ei ole kuvia lapsista ollenkaan ja itse aina mietin että häpeävätkö he olla vanhempia? Joillakin yh:lla just näin. Yrittävätkö sitten huijata itselleen uuden miehen..? yks tuttu jolla oli pari kuvaa lapsesta, poisti ne sitten kun erosi. Nyt vaan hyvännäköisiä kuvia itsestään pitämässä hauskaa :confused:

Heh, kaikenlaista. :D

Miten hemmetissä Facebookista voi huijata itselleen miehen?

Omat kuvani fb:ssä ovat 99 % lapsista, biletyskuvia itsestäni 0. Olen siis yh.

En laita mihinkään internettiin eikä laita muutkaan jotka meidän lapsesta kuvia ottaa, sen asian kanssa olen ihan ehdoton. Mun mielestä on törkeää kuvata läheltä toisten lapsia esim leikkipuistossa ilman että on kysynyt etukäteen lupaa. Itse kysyn aina että onko ok jos otan lähikuvia missä selvästi tunnistaa toisen lapsen ja sanon vielä että tulevat vain meidän kotikoneelle.

[QUOTE="joku";26958985]En laita mihinkään internettiin eikä laita muutkaan jotka meidän lapsesta kuvia ottaa, sen asian kanssa olen ihan ehdoton. Mun mielestä on törkeää kuvata läheltä toisten lapsia esim leikkipuistossa ilman että on kysynyt etukäteen lupaa. Itse kysyn aina että onko ok jos otan lähikuvia missä selvästi tunnistaa toisen lapsen ja sanon vielä että tulevat vain meidän kotikoneelle.[/QUOTE]

Jos mun ottamiin kuviin eksyy tuntemattomia ihmisiä, muokkaan heidät joko pois kuvasta kokonaan tai teen muuten tunnistamattomaksi.

Yhteistyössä