laitanpa tännekin kun en googlesta ole löytänyt mitään.. =)

munatorvi tukossa vs. väliseinä?


Onkos kellään tullut eteen vastaavaa.. Itseltäni jouduttiin juuri poistamaan oikean puoleinen munatorvi kohdunulkoisen raskauden vuoksi. laparoskopiassa oli samalla koetettu tehdä ruiskutus vasemman munatorven läpi, sillä olin jos v.03 käynyt munatorvienaukiolo tutkimuksessa ja tiesin että toinen oli auki ja toisesta ei saatu varmuutta. Eivät saaneet laparoskopian aikana nestettä virtaamaan.

Lääkäri kuitenkin ihmetteli asiaa, sillä kuuluma munatorvi oli todella hyvän näköinen, ei kiinnikeitä, arpeutumia tms ja oli hyvin ihmeissään ettei aine kulkeutunut läpi. Nyt on aika SSG tutkimukseen jälleen elokuussa ja lokakuun lopussa sitten hyperoskopiaan mahdollisen väliseinän tms vuoksi?

Minulla on synnytykset 2001 ja 2004 sekä rypäleraskaus 2002, 6 keskenmenoa ja 1 kohdunulkoinen raskaus näinä väleinä.

Nyt mietin että jos syynä on väliseinä munatorven ja kohdun välissä (?) niin mikäli nyt raskaudun, onko raskaus automaattisesti kohdunulkoinen raskaus. Vai onko raskautuminen ylipäätään mahdotonta?

Sekä SSG tutkimus että hyperoskopia sattuvat kp.18-22 välille ja kp14 on yleensä ovulaatio minulla.. pitäisiköhän tästä olla yhteydessä osastolle mahdollisen kierron siirtämisen vuoksi? Aikoja tuskin saa siirrettyä sopiviksi itselleni.. =/
 

Yhteistyössä