laitanko lapseni liian aikaseen nukkumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos meillä ois näin, saatais joinakin päivinä syöttää kotiin tullessa lapselle vain iltapalat ja viedä sänkyyn :O Pakko kysyä, että ootteko päivät kotona vai hoidossa/työssä? Miten kauan ehditte viettää aikaa lapsen kanssa päivittäin? Arkena siis :)

Mä olen muksun kanssa kotona päivät. Että vietetään se noin 12h yhdessä. =)

Mutta yhtään en tiedä sit kun töitä löydän, et miten käy rytmien. Muksu kun on ollu aina uniensa kanssa todella lievästi sanottuna hankala : /

Meillä 3v. ja 6v. menee nukkumaan klo 19.30, vanhempi saa vielä hetken lukea sängyssä omassa huoneessa ja valot pois klo 20. Heräävät aamulla pirteinä klo 6-6.30. Meille sopiva rytmi, koska päiväkodissa ollaan jo klo 7.30.

4- vuotias menee nukkumaan 19.30 ja herää seitsemän ja kahdeksan välillä. Lapsi on nyt kotihoidossa minun ollessa äitiyslomalla, mutta samalla tavalla meni aiemminkin. Hyvin ehdittiin iltaisin tehdä muutakin kuin syödä iltapala, kaikilla kun ei ne työt kestä iltakuuteen. Pääsin töistä vartin yli kolme ja tietoisesti valittuna päiväkoti on mahdollisimman lähellä työpaikkaa, ei kotia, kuten muut tuntuvan pitävän tärkeänä. Kotimatka hoidettiin kävellen jutellen samalla lapsen kanssa, tutustuen ympäristöön ja samalla ulkoillen. Kotonakin ehditään leikkiä useampi tunti ennen kuin on nukkumaanmenoaika Minusta tuntuu, että nyt kun olemme kotona päivätkin tuntuu ettei tule silti leikittyä yhtään sen enempää kuin aiemminkaan. Jotenkin sitä kai halusi käyttää ne illat laatuaikaan lapsen kanssa ja nyt sitten tulee huilittua ne hetket kun vauvan hoidolta ehtii.

Mä olen muksun kanssa kotona päivät. Että vietetään se noin 12h yhdessä. =)

Mutta yhtään en tiedä sit kun töitä löydän, et miten käy rytmien. Muksu kun on ollu aina uniensa kanssa todella lievästi sanottuna hankala : /

No sitten :D Aikaisemmin mekin oltiin, nyt töissä ja lapsi tarhassa. Vaikka me mennään nukkumaan lähempänä klo21 tuntuu silti että aikaa päivässä on ihan liian vähän. Kotona ollaan viim. klo 16.30 mutta ruuan teon ja syömisen jälkeen klo on helposti jo lähempänä kuutta. Vielä jos sauna lämmitetään tmv. niin ei ikinä "ehdittäis" petiin ennen seiskaa! :D Lisäksi vielä kyläilyt/kauppareissut...

Ehkä se joskus on pakko, jos työpäivät pitenee. Aikaiset aamut tarkoittaa sitä, että nukkumaan on mentävä ajoissa :/ Toivottavasti siihen ei ihan pian tarvis mennä.

No sitten :D Aikaisemmin mekin oltiin, nyt töissä ja lapsi tarhassa. Vaikka me mennään nukkumaan lähempänä klo21 tuntuu silti että aikaa päivässä on ihan liian vähän. Kotona ollaan viim. klo 16.30 mutta ruuan teon ja syömisen jälkeen klo on helposti jo lähempänä kuutta. Vielä jos sauna lämmitetään tmv. niin ei ikinä "ehdittäis" petiin ennen seiskaa! :D Lisäksi vielä kyläilyt/kauppareissut...

Ehkä se joskus on pakko, jos työpäivät pitenee. Aikaiset aamut tarkoittaa sitä, että nukkumaan on mentävä ajoissa :/ Toivottavasti siihen ei ihan pian tarvis mennä.

Meillä hoidetaan noi kyläilyt ja sanomiset viikonloppuna ja kauppaan menee toinen vanhemmista lapsen mentyä nukkumaan, se kun ei ole sellainen paikka mitä voisi kutsua miksikään elämykseksi lapselle. Eli se on ihan järjestelykysymys miten iltansa viettää. Ei teilläkään siis sitä leikki- ja yhdessäoloaikaa sen enempää ole kuin aikaisin menevillä lapsillakaan.

Meillä 2-vuotias menee nukkumaan klo 19. On mennyt nukkumaan aina samaan aikaan. Herää vaihtelevasti 05-06.30 välillä. Ja vaikka joskus työpäivän jälkeen tuntuu vähäiseltä se aika jonka voin olla lapsen kanssa niin sitten vastaavasti meillä on enemmän aikaa aamusta (esim. jos herää viideltä ja kotoa lähdetään kahdeksalta).

Uusimmat

Yhteistyössä