laitanko avoimeen työhakemukseen...

• Viestiketjun aloittaja jaa
  • Ensimmäinen viesti
jaa
Kopiot kaikista koulu ja työtodistuksista vai mainitsenko vaan koulutuksen ja työkokemuksen ja vasta/jos pääsen haastatteluun otan todistukset mukaani? vähän hassulta tuntuu lähettää kymmeniin paikkoihin hirveet niput paperia... et olisko vaan parempi "kevyesti tiedottaa" itsestä ja sanoa hakemuksessa että tulen mielellään kertomaan itsestäni työtodistuksien kera lisää...

jaa
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Maniokki:
Eikö ne oo cv:ssä ja jos pyydetään, näytetään todistukset esim. haastattelussa.
hitto kun mä en jotenki tajua mikä toi cv on tai miten se eroaa semmosesta vanhanajan työhakemuksesta??
onko cv ja työhakemus sama asia? laitanko pelkän cv:n vai hakemuksen ja cv:n...
vähänkö mä oon ollut liian kauan samassa duunissa, kun ei ole näistä nykyajan hakemuksista mitään käsitystä!!!

Kyy
CV on osa työhakemusta. Siihen luettelet kaikki koulutukset ja työt mitä oot käyny/tehny aiemmin (tai jos on hirveesti, niin haettavan paikan kannalta mielestäsi oleelliset) sekä lyhyet kuvaukset niissä oppimistasi asioita/työtehtävistä.

Sit sinne on monesti lueteltu myös atk-taidot, ajokorttitiedot, perhesuhteet, kiinnostuksen kohteet, yms. Googlaa mallia itselles.

Niin ja sit se varsinaine hakemus tietenkin myös! Todistukset kokoot kansioon ja viet näytille + mahdollisesti kopioita, niin voit ne heille jättää haastattelussa.

Onnea työnhakuun! :D

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Maniokki:
Eikö ne oo cv:ssä ja jos pyydetään, näytetään todistukset esim. haastattelussa.
hitto kun mä en jotenki tajua mikä toi cv on tai miten se eroaa semmosesta vanhanajan työhakemuksesta??
Googleta. Tosi iso ero työhakemus - Cv. Molemmat todella tärkeitä, jos ei ole niin työnantaja voi ohittaa sinut. Ja molemmat laitetaan työnanatjalle, kun haetaan töitä.

Työhakemus: kerro miksi haluat sinne töihin ja miksi olet hyvä.

CV = ansioluettelo. Perustiedot, koulutus, työkokemus, kielitaidot, atk-taidot. Luettelomaisesti.

jaa
kiitosta kaikille opastuksesta!! taidan lähteä googlen puolelle sivistämään itseäni lisää...
eli työhakemus ja lisäksi cv eli ansioluettelo pitäis nyt tekasta, vaikka tällä käsityksellä mikä mulle nyt jäi niihin tulee samoja asioita?? ihme touhua tää nykyaika...

vierailija
Hakemuksen tulee olla kiinnostava jotta työnantaja haluaa tutustua cv:n sisältöön. Hakemuksessa nostat esille eri osaamisalueitasi ja kehut miksi olisit hyvä työhön (sosiaalinen, omaat osaamista näillä aloilla .. ym.) Voit myös kertoa koska pääsisit työssä aloittamaan. CV keskittyy lähinnä työhistoriasi erittelyyn, mutta hakemuksessa voit ottaa esille omia vahvuuksiasi ja muita haluamiasi asioita.

Yhteistyössä