Laiskat ja uusavuttomat vanhemmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KotiÄiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

KotiÄiti

Vieras
Mitä liikkuu niitten vanhempien päässä, jotka hoidattavat jälkikasvunsa 24/7 mummoloissa? Eipä järki paljon päätä pakota, kun äiti ja isä jättävät jo muutaman viikon/kuukauden ikäisen vauvansa mummolaan yöksi tai koko viikonlopuksi hoitoon! Tärkeästä vauvantahtisesta imetyksestä ja yösyötöistä vähät välitetään. Imetys on lopetettu lyhyeen, jotta hoitoon vieminen on helpompaa, kun mummo juottaa vauvalle Tuttelia.

En ymmärrä vanhempia, jotka kuskaavat lapsensa isovanhemmille hoitoon ja lähtevät etelänmatkalle 1-2 viikoksi! Lapsia ei voi ottaa lomakohteeseen, "lasten kanssa matka on pilalla". Ilmeisesti ei siis voi ryypätä "p-seitä olalle", jos lapset ovat mukana! Vielä kehuskellaan, kuinka "alle kouluikäiset lapset - jopa 1-2 vuotiaat! - eivät kuulemma yhtään ikävöi vanhempiaan mummolassa"! Pötypuhetta! Kyllä on kova matkakuume, jos omia lapsia ei huolita edes lomalle mukaan!

Entäs laiskat ja uusavuttomat vanhemmat, jotka hoidattavat lapsensa mummoilla arkisin ja viikonloppuisin? Eipä heru ymmärrystä! Työssäkäyvät varaavat kokopäiväiset hoitopaikat lähipäiväkodista. Tosiasiassa mummot hoitavat lapsia arkisin. Viikonloppuina lapset kuskataan mummolaan, jotta vanhemmat saavat "levätä" (niin mistä???). "Kotiäidit", joilla on kaiket päivät = 24/7 aikaa lapsilleen (näin kuvittelisi....). Tosiasiassa mummot hoitavat "kotiäidin" lapsia enemmän kuin äiti.

Miksi lapset työnnetään isovanhempien mukaan lomille? Aika koomista, kun isovanhemmat raahaavat lapsenlapsiaan mukana jopa pitkillä ulkomaan matkoilla. Ja vanhemmat röhnöttävät kahdestaan kotona. Miksi jo vauvoja pitää antaa yöhoitoon? Vauva ei yökylää tarvitse. Mihin vauvojen äideillä on niin kova kiire, en ymmärrä.... :( Miten ja missä perheet viettävät yhteistä aikaa? Vai ovatko äidin ja isän "omat menot" lastakin tärkeämpiä??!

Huhhuh, hengitä välillä! Missä ihmeessä tällaiset vanhemmat ovat, kun en tunne yhtä ainoaa. Tai no yksi tuttu teki oli tuollainen, mutta oli itse tuolloin 16 vuotias ja asui vanhempiensa kanssa, joten perheeseen syntyi (iso)vanhemmille vain yksi lapsi lisää.

Löysin tälläisenkin kysymyksen eräältä palstalta;

Kuuluuko margariinirasian suojapaperi repiä kokonaan irti?

Eli pitääkö tuo suoja repiä kokonaan kerralla pois, vai kuuluuko sitä avata vain sitä mukaa kun rasvaa käyttää?
Itse repisin sen heti pois, mutta emännän mukaan sitä EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA saa repiä

Sanoisin, että jokainen tavallaan :) Itse mummona hoidan mielelläni lapsenlapsia ja lähden eteläänkin heidän kanssaan, vanhemmat voivat sitten mennä omia menojaan?

Eikö sinua ole lapsena koskaan mummo hoitanut? Tai ottanut matkoille mukaan?

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Löysin tälläisenkin kysymyksen eräältä palstalta;

Kuuluuko margariinirasian suojapaperi repiä kokonaan irti?

Eli pitääkö tuo suoja repiä kokonaan kerralla pois, vai kuuluuko sitä avata vain sitä mukaa kun rasvaa käyttää?
Itse repisin sen heti pois, mutta emännän mukaan sitä EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA saa repiä

Taisit lukea pelkän otsikon :laugh:

Minä olen antanut vauvani ensimmäisen kerran hoitoon 3 vkoisena. Isomummoni tuli meille yöksi ja me lähdimme miehen kanssa syömään ja juomaan viiniä. Olen siis huono äiti, kun käyn 3 krt vkossa lapseni kanssa tanssimassa, muskarissa ja musiikkiliikunnassa. Hoidan sen lisäksi kodin ja suunnittelen sekä työstän ohessa nettisivuja.
Kerran kuukaudessa käymme ulkona kahdestaan mieheni kanssa ja silloin tällöin vuorotellen kavereiden kanssa. Tälläisten iltojen jälkeen olen täynnä virtaa, kunhan krapulasta olen toipunut... ja jaksan touhuta taas monta viikkoa aktiivisesti vauvani kanssa... miten on ap:n laita, kärsitkö väsymyksestä ja stressistä... :D

Ainiin ja kyllä, me otamme lapsemme ulkomaanmatkoille, mutta käymme myös yhdessä matkoilla. Niin hoidetaan parisuhdetta ja omaa jaksamista, ap ei armaan ole tullut ajatelleeksi tätä... Niin no ap:lla ei välttämättä ole edes enää parisuhdetta :D

Ai hitto osu ja uppos ;) Mun äiti kyllä ite soittaa, että joko saa tulla hakeen jne... Mä en tienny, että pitää mua laiskana ja uusavuttomana... Käyttää poikaa lomallakin :(

Mun vanhemmat oikein pyytävät lapsia heille vierailulle yökylään ja kyllä jopa viikoksi kerrallaan ja vieläpä mukaan kesälomareissuillen.
Pitäisikö heiltä se ilo kieltää?

Harmistuivat tosi paljon kun miettivät ensikesän reissuja kun sanoin että elokuussa täytyy sitten miettiä sitä kun esikoisen eskari alkaa ettei siihen aikaan ole reissussa. Kun suunnittelivat juurikin elokuulle omaa lomaansa.

Kai mekin sitten miehen kanssa ollaan huonoja vanhempia, kun viedään lapset kerran kuussa mummilaan koko viikonlopuksi =)
Harmi vain ettei tuolloin mennä ryyppäämään ja rellestämään vaan mies on koko viikonlopun töissä ja mä suursiivon talon sekä kulutan lähes vuorokauden ruokakaupassa hankkimassa seuraavan kuukauden ruokatarpeita sekä tarvittaessa metsästän lapsille ehjiä vaatteita rikkinäisten tilalle.
Nyt isommat lapset lähdössä hiihtolomalla isovanhempien kanssa lappiin. Pitäisköhän änkee sitten ittensä mukaan, kun halusivat tarjota lapsenlapsille loman ilman vanhempia...

Yhteistyössä