Lainoista ja raha-asiaa... Turhis.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kuinka paljon teillä on lainaa - asunto-, auto-, opinto-, luotto- mitä tahansa lainaa?
Ahistaako sua lainan kans eläminen?

Mua niin ahistaa ja ärsyttää. Tiedän, että lähestulkoon kaikilla on lainaa eri muodoissa, mutta siitä huolimatta mua ahistaa tää tilanne. Tiedän, että on järkevää maksaa omia seiniä kuin vuokraa, mutta silti!

Paljonko maksatte kk:ssa eri lainoja?

Meillä menee asuntoon (vastike ja laina ja korot 1500e), autoon, opinto- ja luottolaskuun (joo, tyhmiä ollaan, kun on luottookin, mut tuli tässä hetki sitten elämässä semmonen tilanne, ettei ollut muuta vaihtoehtoa) joka kk yht. n. 2300e. Siihen sit normilaskut päälle (tv, puh, ruoka, sähkö, netti jne.)
Apua...

Mä just just täällä pähkäilen, että ahdistaisko se ihan hirveästi ja yleensä että tohtiiko ottaa ollenkaa... Myös kyse noin 100t?. Voi kunpa näkis tulevaisuuteen jollain konstilla ja tietäis tuleeko lama vai taantuma vai mikä tulee ja pysyykö työpaikka miehellä...

Opintolainaa molemmilla 4 tonnia, asuntolainaa 90 t. Eikö ahdista, pitäishän se vuokrakin maksaa. Minä en vielä lyhennä, mies lyhentää 40-50 euroa ja asumiseen menee kaikkineen 800.

Siis siinähän se mun ihmeellinen ongelma on, että tiiän, että vuokraakin pitäis maksaa ja eläminen maksaaa, mut se jumalaton lainamäärä, minkä näkee aina nettipankkiin mennessä, ottaa pattiin.
Mulla o-lainaa n. 2000e ja miehellä ei onneks ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Mä just just täällä pähkäilen, että ahdistaisko se ihan hirveästi ja yleensä että tohtiiko ottaa ollenkaa... Myös kyse noin 100t?. Voi kunpa näkis tulevaisuuteen jollain konstilla ja tietäis tuleeko lama vai taantuma vai mikä tulee ja pysyykö työpaikka miehellä...

Kyllä sä varmaan jaksat odotella ensi kevääseen saakka. Eiköhän sitten jo tiedetä tuleeko taantuma vai LAMA.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja meillä 100t?:
Mut aatelkaa että tuo 100t? on kuitenkin periaattees vaan 50?/hlö. Mun ystävällä on yksin 180t? ja on työtön.

Omg... Oikeesti?

Kyllä oikeesti, elää muutenkin luotoilla ja täysin yli varojensa, mutta kukin tyylillään. Mua kyl ahdistais jos oisin ystäväni pöksyissä.

Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:

Kyllä sä varmaan jaksat odotella ensi kevääseen saakka. Eiköhän sitten jo tiedetä tuleeko taantuma vai LAMA.

Sä sait mut epäilemään tätä juttua jo pari päivää sitten. Katotaan sitte vuoden päästä että kiitänkö sua vai... =D

Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:
Sä sait mut epäilemään tätä juttua jo pari päivää sitten. Katotaan sitte vuoden päästä että kiitänkö sua vai... =D

Vähä mulle tulee nyt paineita sun taholta:) Nyt voi olla edessä mitä tahansa talouden puolella, joten mun mielestä, jos aikomuksena on nostaa iso asuntolaina, kannattaisi ainakin se puoli vuotta odotella mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Käy niin tai näin ei se puoli vuotta ole pitkä aika odotella.