LAINAA??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja talokuumeinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

talokuumeinen

Vieras
Heips,

kiinnostaisi vähän tietää kuinka paljon lainaa uskallatte ottaa tänä päivänä??
Kova into olisi meilläkin rakentaa/ostaa talo, mutta hiukan mietityttää suuren lainan ottaminen??

:flower:

Riippuu tuloista ja siitä mitä kuukaudessa pystyy lyhentään kituuttamatta!
Meillä nettotulot kuussa noin 3000e(minä vain osa-aikaisena) plus lapsilisät kahdesta lapsesta. 120te uskallettiin ottaa lainaa, sekin on mielestämme paljon.

Tiedän tapauksia, joissa lainnaa on 170te, kuukausitulot parin tuhannen euron luokkaa plus lapsilisät. Joka kuukausi kituutetaan ja mietitään miten selviäisi loppukuun......Ei kovin hääviä.

meillä nettotulot n 3200 ? + lapsilisät ja asuntolainaa 195 000 ?.

Lyhennys + korko kuussa n 900 ? + muut asumismenot. Pärjätään mutta nyt vielä ei matkustella mutta muutaman vuoden päästä helpottaa kun jää monta opintolainaa ja päiväkotimaksu pois.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.06.2006 klo 22:23 talokuumeinen kirjoitti:
Heips,

Itse ottaisin maksimissaan 100 000? lainan. Toivottavasti ei tarvitse ottaa edes niin paljon lainaa, vaan omakotitalo löytyisi edullisemminkin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.06.2006 klo 13:59 vieras vaan kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.06.2006 klo 22:23 talokuumeinen kirjoitti:
Heips,

Itse ottaisin maksimissaan 100 000? lainan. Toivottavasti ei tarvitse ottaa edes niin paljon lainaa, vaan omakotitalo löytyisi edullisemminkin.

Millä hemmetillä te löydätte noin halpoja taloja? Meillä pesämunaa 40-50 000e ja oon kyllä laskenut, että lainaa on silti pakko ottaa 150-170 000e, että sen kokoisen asunnon saa, missä viitsii mahdollisesti loppuikänsä asua. Tähän astisen ikäni, 33 vuotta, olen kituuttanut kaksioissa ja kyllä sitä vihdoin haluais asua jo väljemminkin. Meidän alueella vanhoista rivitalokolmoistakin pyydetään n. 170 000e.
Remontoitavaa me ei voida ostaa, kun ei ole taitoja, haluja eikä aikaa remontoida ja uudet hyvänkokoiset talot maksaa maltaita. Rakentamalla taitaa päästä edullisimmin.

200 000 on sovittu, voi olla että menee rikki vielä. meillä oli myös pesämuna mutta kallistahan tää rakennusprojekti on, etenkin kun käytetään vierasta työvoimaa paljon :/

Yhteistyössä