Laina-asiaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuutamolla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuutamolla

Vieras
Jos asuntolaina on molempien nimissä niin miten verotuksen kanssa?
ku korkotiedothan pitää ilmoittaa veroilmoituksessa, miten kannattaa tehdä? että molemmat ilmoittaa vai toinen (mies) vaan??

miten te olette tehneet?

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Laske tuolla vero.fi:n laskurilla. Mä laskin että me saadaan enempi palautuksia kun laittaa vain miehelle sen koko potin.

millä laskurilla? siis siellä on monta laskuria? anteeks ku oon nii urpo

Alkuperäinen kirjoittaja kuutamolla:
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Meillä korot pistetty puoliks... siis sinne verotukseen.

tuleeko sulle mitään takaisin?

On mulle aina vähän tullut, mutta on se prosentti kyllä huomattavasti pienempi... normaalisti olis reilu 20% mutta nyt on 9% siis kotihoidon tuessa...samoin palkkatulossa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Puolet ja puolet, jos laina yhteinen. Näin verotoimistosta meille sanottiin.

Se taktikoiminen voi muuten huonolla tuurilla tietää mätkyjä runsaammanlaisesti, kuten meillä kävi :headwall: Verotoimistosta sitten sanottiin, että virkailija teki väärin, kun laittoi miehelle kaikki korot, kun ne pitää laittaa puoliksi (jos laina siis yhteinen). Meillä vielä siis tilanne vielä se, että miehellä tämä laina kohdistuu ensiasuntoon ja minulla tämä etu tuli käytettyä jo edellisessä kodissani.

Alkuperäinen kirjoittaja kuutamolla:
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Laske tuolla vero.fi:n laskurilla. Mä laskin että me saadaan enempi palautuksia kun laittaa vain miehelle sen koko potin.

millä laskurilla? siis siellä on monta laskuria? anteeks ku oon nii urpo

Siis kun siellä on se veroprosentti2008. Merkkaat sinne arvioidut tulosi, veroprosenttis (nykyinen siis) yms. Ja kaikki vähennykset. Niin se laskee mikä sulla pitäs olla vero%.

Mä tein sen molempien tiedoilla 3x, seuraavasti:
- ensin laskin siten että kummallakin ½ koroista
- sitten laskin siten että miehellä kaikki
- sitten niin että mulla kaikki

Edullisin meille ois pistää miehelle kaikki

Puolet ja puolet, jos laina yhteinen. Näin verotoimistosta meille sanottiin.

Se taktikoiminen voi muuten huonolla tuurilla tietää mätkyjä runsaammanlaisesti, kuten meillä kävi :headwall: Verotoimistosta sitten sanottiin, että virkailija teki väärin, kun laittoi miehelle kaikki korot, kun ne pitää laittaa puoliksi (jos laina siis yhteinen). Meillä vielä siis tilanne vielä se, että miehellä tämä laina kohdistuu ensiasuntoon ja minulla tämä etu tuli käytettyä jo edellisessä kodissani.

Tossahan se tuli. Kyse ei ollu ensiasunnosta teille molemmille

Se muuten ei vaikuta, että onko ensiasuntoon kohdistuvaa lainaa tahi ihan tavallista lainaa. Puolet ja puolet. Laittakaa vaan toiselle ne korot...voitte yllättyä ikävästi.

Meillä laitettiin suurin verohyöty miehelleni, minä kun olen opiskelijana vain kesän töissä (tosin laski minunkin veroprosenttini kahdestatoista kuuteen muistaakseni). Edun saa laittaa myös pelkästään toiselle, jos voi perustella sen esim. sillä että se toinen on se kenen rahoista lainaa lyhennetään. Meillä lyhennetään pääasiassa miehen rahoista, mutta kesällä pystyn osallistumaan minäkin.

Se muuten ei vaikuta, että onko ensiasuntoon kohdistuvaa lainaa tahi ihan tavallista lainaa. Puolet ja puolet. Laittakaa vaan toiselle ne korot...voitte yllättyä ikävästi.

Meille verotoimistosta sanottin, että korkotasoa kannattaa tietysti seurata. Jos korot laskee niin sitten voi olla mätkyjä tiedossa jos ei käy veroprosenttia muuttamassa. Muita ylläreitä ei pitäisi olla vaikka hyöty olisikin vain toisella.

hohhoijaa...kannattaa kyllä ap:n soittaa suoraan verotoimistoon. Sen ei pitäs olla niin, mutta kyllä se vaan on niiiiiiiin virkailija/toimistokohtaista tuo verolippulappusten täyttö.

Yhteistyössä