Laihuus ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pohtija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pohtija

Vieras
Tuli mieleen tuosta Vappu Pimiä-ketjusta, että onkohan niin että jos on tosi laiha, niin elimistö enempi yrittää päästä "eroon" sikiöstä.
Eli alkuun kova pahoinvointi ( vertaa siihen että, elimistö yrittää päästä sinne kuulumattomasta eroon) ja sitten kovat ennenaikaiset supistukset ( mahdollisimman nopeasti häiritsevä ja ravintoa imevä tekijä ulos)?

Vai niin.

Tapa se tuokin on ajatella, niin voi sitten varuiksi hommata sellaiset 40 kiloa ylipainoa ennen raskautumista. Täten sitten varmaan elimistö ei takuulla enää hylkisi sikiötä vai? :D

On jutut.. En jaksa uskoa, että painosta kiinni olisi se hylkiminen.. luulisin ennemmin laihan elimistön haluavan pitää kaiken sinne syntyneen tiukemmin? ;)

No en ole kyllä huomannut.
Ei mulla ole mitenkään rankkoja pahoinvointeja ollut, neljästä raskaudesta kahdessa kävi niin, että kerran olen oksentanut, muuten on ekat kuukaudet olleet sellaista normikuvotusta aamuisin ja/tai iltaisin.

Ja ennakoivia supistuksiakin on ollut ainakin neuvolan mukaan ihan normaalisti. Raskaampien työpäivien jälkeen enemmän, muttei koskaan mitään kipeitä ennen kuin sitten kun se synnytys lopulta on käynnissä. Ja kaikki on syntyneet täysiaikaisina.

Tosi laiha voi olla luonnostaan. Kuukautiset ovat normaalit, kuukautiskierto säännöllinen ja sitä rataa. Tuskin elimistö "tietää" laihuudesta. Valistakaa te viisaammat, jos tiedätte paremmin.

Ihme päätelmiä. Minä olen ja olin laiha myöt raskausaikani. En kärsinyt minkäänlaisista vaivoista. Ei ollu lainkaan pahoinvointia, ei kipeitä harjoitussupistuksia. Mahan kasvu, kuukautisten poisjäänti ja vauvan liikkeet ainoita oireita raskaudesta ;)

En usko tähän yhtään. Hoikka keho on yleensä terve ja kestää raskauden hyvin verrattuna esimerkiksi todella ylipainoiseen kehoon.

Painoin 47 kun aloin odottaa ekaa lastani ( pituus 164), ei pahoinvointia eikä ennenaikaisuutta. Toinen lapsi syntyi liian aikaisin, mutta ei syy ollut koossani vaan ihan muissa asioissa.