Laihtuuko mukamas imetysaikana helpommin?

• Viestiketjun aloittaja Etysi
  • Ensimmäinen viesti
Etysi
Jos alkaa syödä terveellisesti hyvin ja jättää vain namit pois.
Mä en voi ymmärtää että jotkut laihtuu imetysaikana vaikka söisivät kilon karkkia päivässä.

"wieras"
Minä ja ihan alipainoiseksi vieläpä. Niin ja molempien lapsien kohdalla, ikää mulla tässä viimeisessä 40-v.. No olen aina ollut hoikka ja syönyt mitä huvittaa. Liikunnasta on varmaan hyötyä myös.

"juu"
kyllä! imetys alussa myös auttaa kohtua supistelemaan niin että se palautuu helpommin/paremmin. en muista kauanko meni ennenkuin olin itseni painoinen taas, mutta kerrottakoon että lihoin raskausaikana yli 25 kiloa.

näinn
Laihduin myös, ja kanssa meni alipainon puolelle (46 kg). Lähtöpaino oli 53 kg ja raskauskiloja tuli 15 kg, 2 kk päästä synnytyksestä painoin tuon 46 kg. Imetän vielä ja nyt vuodenkaan päästä en oo päässyt 53 kg, paino on 49kg.

"vieras."
Täysimetyksellä saa tosiaan syödä lapsenkin edestä ja jos syö vain normaalin tarpeensa verran, laihtuu ainakin puoli kiloa viikossa. Mutta toisaalta imetysaikana ei suositella laihdutusta ja ruokahalu kasvaa, joten itse en imetysaikana laihtunut. Paitsi ihan loppumetreillä, kun aloin laihduttamaan, mutta imetys oli silloin enää vähäistä ja lapsikin parivuotias.

No ei se taattua ole, itselläni esikoisesta kilot pysy tiukasti mukana koko imetysajan (n.10kk), tässä toisessa olin jo jälkitarkastusksessa muutaman kilon päässä painosta jossa olin ennen raskauksia. Toisen odotusaikana tuli kyllä liikuttua enempi ja syötyä paljon terveellisemmin, että itse laitan paljon senkin piikkiin.

"Vierailija"
Jotkut laihtuu, jotkut ei.

Ja kyllä se imetys kasvattaa sitä ruokahaluakin kiitettävästi, että vaikka etukäteen ajattelisi, että "syön samalla tavalla kuin ennen ja imetän" niin ei ainakaan mulla onnistunut. Ruokahalu kasvoi ihan mielettömästi, koko ajan nälkä ja jano, annoskoot valtavia entiseen verrattuna.

kolmea imettänyt
Imetin esikoista yli 2 vuotiaaksi ja vasta imetyksen loputtua painoni putosi takaisin odotusaikaa edeltäviin lukemiin.Täysin ilman mitään dieettiä tai liikunnan lisäystä.

Keskimmäistä en voinut imettää kuin 5 kuukautta ja paino putosi normaaliksi muutaman kuukauden kuluttua imetyksen lopettamisesta.

Nuorin on nyt vuoden ja hän lopetti imemisen kaksi viikkoa sitten ja jo nyt painostani on lähtenyt aivan itsestään 4 kiloa pois.

Ei se imetys siis ainakaan minun kohdallani ole mikään laihduttava juttu.

deeeeee
Kaverilla tippu kaikki ku vaan imetti. Liho ku lopetti imettämisen.

Mulla ei vaikuttanu painon pudotukseen mitenkään. Kyllä piti kaloreita kattoa jne. että sai painon pois.

"mamma"
Omalla kohdallani imetys tiputti painoa, liiankin kanssa. Olen muutenkin hoikka, mutta imetysaikana painoni tippui normaalipainosta 7-8 kg, ja olin kyllä aika luurangon näköinenkin. Vasta imetyksen loputtua paino alkoi pikkuhiljaa hivuttautua normaalipainoon. Paino tippui itse asiassa aika nopeasti synnytyksen jälkeen jo, ja minulle sanottiin, että ei imetysaikana saa laihduttaa (vaikka söin kuin hevonen).

viaras
Imetyksen lisäksi uskon vauva-ajan painonpudotukseen vaikuttavan paljon myös unensaannin. Hyvin nukkuva vauva antaa äidinkin nukkua ja aineenvaihdunnan toimia normaalimmin.

ne mitään putoo
Mä en ainakaan laihtunut grammaakaan. Molempia lapsia imetin vuoden (eli kaksi yhteensä) eikä paino pudonnut yhtään. Söin normaalisti ja olin muutenkin normaalisti. Ja painossa olisi todellakin ollut varaa pudota! Oltiin aika kaukana normaalipainosta.

Uskon että riippuu ihmisestä aika paljon. Vähän samalla lailla, kun toiset lihoo raskausaikana ihan hulluja määriä (minä +30kg) normaalisti syömällä ja elämällä ja toisille ei tule kuin vauvan paino ja sekin jää synnärille. Riippuu ihmisestä. Toki riippuu myös syömisistä ja liikkumisista ja muista, mutta ei ne kaikilla vaikuta.

No, nyt ollaan taas jo pian omassa painossa, muutama kilo enää. Tiukalla dieetillä ja tiukassa ovat olleet, mutta kyllä se tästä. :)

"uula"
Ennen ekaa raskautta pinoin 47kg. ekaa imetin kolme kukautta, en laihtunut vaan kiloja jäi kymmenen enemmän kuin ennen raskautta.
Ennen tokaa raskautta painoin 58 kiloa. Tokaa imetin vuosi ja kymmenen kuukautta ja imetyksen jälkeen paino oli tippunut itsestään 47 kiloon, vaikka söin kuin hevonen.

Esikoista en imettänyt, pumppasin maitoa n. Kuukauden. Raskauskiloja tuli 6kg ja 3kk synnytyksen jälkeen olin 2kg kevyempi kuin ennen raskautta. Olin normaalipainoni alarajoilla, mutta ei kuitenkaan alipainoinen. Jotain kuukausia myöhemmin aloin lihomaan ja 2v synnytyksestä painoin jo suunnilleen saman verran kuin esikoisen odotuksen loppuaikoina.. Bmi oli kuitenkin edelleen normaalipainossa.

Siitä tilanteesta lähdin odottamaan kuopusta ja lihoin 20kg. Nyt vauva 11 viikkoa ja laihduin ensin 16kg, nyt viimeisen viikon aikana tullut 2kg takas. Imetän edelleen. Lähtöpainoon olisi nyt 6kg laihduttava, mutta mieluusti saisi lähteä 10kg niin olisin ihan tosi tyytyväinen. Ruokahalu on ihan pohjaton!

Yhteistyössä