Laihtumisen aiheuttama mustasukkaisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaimoke79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaimoke79

Vieras
Olen tässä pidemmän aikaa laihistellut ruokavalion sekä lenkkeilyn ja salin avulla. Tuloksena nyt - 28kg ja siirtyminen ylläpitovaiheeseen :D Liikuntaa en aio lopettaa vaan uudet haasteet kunnon kehittymisen jatkamiseen on asetettu.

Olo on keveä, pirteä, ja ylpeä. Jes, minä tein sen! Mieskin tuntuu tykkäävään kehuu ja koskettelee ihan eri tavalla kuin lihavimmillani ollessa. Mutta jonkinlaista mustasukkaisuutta on ilmassa. Nyt kun peilistä katsoo sorjempi nainen on mukava ostella uusia vaatteita ja meikkejä. Vanhat collarit ja jätti t-paidat on vaihtuneet sortseihin ja olkamittomiin toppeihin.

Nyt sitten mies on nyt alkanut huomautteleen uusista vaatteista ja menoista negatiiviseen sävyyn. Eilen treeneihin mennessä mies kommentoi "mihinhän se nyt on menossa" "mitä peliä sulla on?" Illalla kun sain postin noutoilmoituksen tekstiviestinä mies heti kommentoi että "kukas se tähän aikaan perjantai illasta viestittelee?" Kello ei tainnut olla edes 20 vielä.
Muutenkin nuo tekstiviestien kommentoinnit on nyt alkaneet "johan sulle viestiä pukkaa" jne

Raakel Lignell taisi mainita jossain haastattelussaan että tälläinen laihtumisen aiheuttama mustasukkaisuus on yleistä. Itse vaan en sitä oikein nyt ymmärrä. Miten tähän pitäisi suhtautua? Ja ennnen kaikkea miten tuon saa lopetettua?
Meillä on pitkä parisuhde takana, yhteistä aikaa järjestetään arjen keskelle ja kerron kyllä miehelle rakastavani.

Mulla on tarkoituksena pudottaa vajaa 50kg, josta kymmenen on jo lähtenyt. Onnea sulle hienosta saavutuksesta :)!!! Me ollaan miehen kanssa molemmat ylipainoisia eikä koskaan ole ollut mitään mustasukkaisuusongelmia. No miksipä olis, eihän me olla kelvattu muille kuin toisillemme :ashamed:. Mä tiedän, että musta kehkeytyy varmasti ihan mukiinmenevä nainen, jahka saan nämä kilot pois. Ja tiedän, että miehenkin olisi varmasti ihan muidenkin mielestä ok jahka saa ne kilot pois. Silloin varmaan se mustasukkaisuus voi ruveta nostamaan ilkeää päätään :(.

Sun täytyy nyt vaan vakuuttaa sun miehelle, että sä olet laihtunut oman itsesi takia, et ketään miestä varten. Tai voit vaikka vähän valehdella, että "rakas, mä olen laihduttanut sun vuoksesi, en muita miehiä varten" :). Pääasia, että mies tajuaa sun olevan edelleen sitoutunut tähän suhteeseen.

Sinä et saa sitä lopetettua, mies saa, jos tahtoo. Et voi siis lopettaa toisen mustasukkaisuutta. Jospa hän pian tottuu uuteen olemukseesi ja huomaa, ettei se silti ole muuten sinua muuttanut, et ole muuttunut epäluotettavaksi tai käyttäydy siten, että sinua pitäisi epäillä.

[QUOTE="vieras";28580347]Sinä et saa sitä lopetettua, mies saa, jos tahtoo. Et voi siis lopettaa toisen mustasukkaisuutta. Jospa hän pian tottuu uuteen olemukseesi ja huomaa, ettei se silti ole muuten sinua muuttanut, et ole muuttunut epäluotettavaksi tai käyttäydy siten, että sinua pitäisi epäillä.[/QUOTE]

hei se mustasukkkaisuus on menettämisen pelkoa,pelkoa siitä että ei enään itse riitäkkään toiselle! sitä ei saa lopetettua itse,ei vaikka kuinka tahtoisi,se on tunne!
vieläpä sieltä vaikeammasta päästä hallittava.

ap voi toki paljon vaikuttaa siihen että kasvaako se tunne vai ei.

jos ap suuttuu(kivahtaa vaikka että mun yksityisjuttuja) esimerkiksi kun mies haluu tietää kuka viestittelee-> se lisää mustasukkaisuuden tunnetta. mutta jos ap sanoo että mies saa vapaasti lukea kaikki viestit jos haluaa-> luultavasti loppuu viestien perään kysely,koska jos kerran toinen on niin avoin ni tuskin siinä on mitään hämärää.

ap:n suhtautuminen vaikuttaa mutuenkin paljon asiaan..mies on nyt epävarma itsestään. lisääkö ap tätä tunnetta miehellä vai ei.

jos mun mies tulis musta mustasukkaiseksi kun laihdutan, niin mä halaisin mun miestä noissa tilanteissa ja vakuuttaisin hänelle että rakastan häntä,enkä muita. yks mikä varmaan kans auttaa on se että on himokas seksin suhteen :D

Olen lukenut, että miehiä voi mutenkin hämmentää naisten itsevarmuuden lisääntyminen ja naiseuden puhkeaminen kukkaan lasten jälkeen. Varmaan korostuu jos ulkonäkö muuttuu paremmaksi päinvastoin kuin monella käy!

En ole joutunut laihduttamaan mutta muten koin muodonmuutoksen lasten jälkeen. Samalla tuli uusittua tyyli naisellisemmaksi. Huomiota saa minne meneekin. Minusta se on ollut vaan hyvä pitkässä suhteessa, jossa helposti toisesta tulee itsestäänselvyys. Tärkeää on oma käytös kumppania kohtaan, mikään ei muutu vaikka ulkonäkö muuttuisi. Mies mukaan kuntoilemaan niin muuttuu mieskin timmiksi:)

Miehen kysyessä kyllä kerron viestien lähettäjän ja olen myös näyttänytkin. Olen antanut miehelle huomiota, kehunut ja lakanoiden välissä peuhataan välillä parikin kertaa päivässä. Mies on tasan 1 kerran lähtenyt salille mukaan vaikka pyytänyt olen. Lenkille onneksi on lähtenyt usemminkin. Tekisi kyllä hyvää hänellekin kohottaa kuntoa ja saada jokunen kilo karistettua.

Aloin miettimään että ehkä miestä harmittaakin se, ettei itse ole pystynyt tiputtamaan painoa vaikka oli innolla lähdössä laihdutusprojektiin mukaan? Oli miten oli, toivottavasti mustasukkaisuus laantuu sillä en jaksaisi koko ajan olla vakuuttamassa ja nostamassa miehen itsetuntoa :(

Yhteistyössä