Laihtuminen ja syöminen imetysaikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jouskari-80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jouskari-80

Jäsen
05.11.2005
917
0
16
Jos ootte täys imettäny ni ootteko syöny ihan mitä sattuu ja silti laihtuneet vai ootteko kattonu syömisiänne..???

Kuinka kauan on menny et ootte ollu lähtöpainossa takas?

Monet sanoo että laihtuu jopa alle sen mitä painoi ennen ja osa lihoo imettäessä...

Mä valitettavasti kuulun niihin jotka lihoo, eli pitää katsoa tarkasti mitä syö, Ja alussa mulla ainakin tosi vaikeaa kun on väsynyt, niin sitä syö melkein sitä mikä ensimmäisenä käteen osuu! Ja useimmiten ei välttämättä oikeeta ruokaa vaan enempi jotain naposteltavaa!

Mulla meni suunnilleen 2kk kun olin takas oma itseni. Ja söin mitä sattui. Tosin mulla on tapana unohtaa syödä aina välillä, varsinkin iltaisin ja aineenvaihdunta on hyvä. Painan nyt kahden lapsen jälkeen saman mitä 17vuotiaana. Ja nyt olen 25. Riippuu varmaan ihmisestä. Toisilla on taipumus lihoa herkemmin kuin toisilla.

Söin kaikkea (paitsi aluksi rajoituksia kun tuntui että vauva sai ilmavaivoja monesta asiasta) ja paljon enkä laihtunut ennen kuin imetyksen jälkeen laihduttamalla.

Nyt toisella kertaa aion kyllä syödä terveellisemmin ja kevyemmin ja katsoa onko vaikutusta.

Jollen kato tarkkaa mitä syön niin lisää tulee :( Odotan nyt vaan, että loppuis tämä imetys ja oikeasti pääsisi laihduttamaan. Esikoisesta pääsin takaisin alkuperäisiin mittoihin 2 vuotta synnytyksen jälkeen. Imetin melkein vuoden ja lihosin liki 10 kiloa sinä aikana. Nyt olen ollut tarkkana ja painoa ei ole tullut lisää, mutta eipä olet lähtenytkään. Kadehdin niitä, jotka laihtuu imettäessä tosta vaan...

Mä olen vähän lihonut imetysaikana. Vauvan syntymän jälkeen olin viikossa lähtöpainossa ja siitä on nyt tullut lisää muutama kilo, kun vauva on nyt 7 viikkoa. Mutta tää johtuu varmaan siitä, kun raskausaikana olin melkoisen laiha kun olin tiukalla dieetillä raskausdiabeteksen vuoksi, eikä "vararavintoa" tullut. Nyt kun olen syönyt oikeata ruokaa ja kunnolla, niin se näkyy:) Ylipainoa ei kuitenkaan vieläkään ole.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä valitettavasti kuulun niihin jotka lihoo, eli pitää katsoa tarkasti mitä syö, Ja alussa mulla ainakin tosi vaikeaa kun on väsynyt, niin sitä syö melkein sitä mikä ensimmäisenä käteen osuu! Ja useimmiten ei välttämättä oikeeta ruokaa vaan enempi jotain naposteltavaa!

Peesiä tähän :( Meillä poika on ollut huono nukkumaan ja muutenkin "vaativa" vauva. Liian usein olen palkinnut herkuilla itseäni kun olen saanut vihdoin ja viimein hänet nukahtamaan.
Poika on nyt 7kk, imetys loppui 2-3kk sitten. Nyt tämä äippä pudottelee synnytyksen jälkeen kertyneitä kiloja..

minä olen syönyt imetysajan ihan niin paljon kun tekee mieli ja just sitä mitä tekee mieli. Parhaillaan voi mennä levysuklaata, pari viineriä isot annokset ruokaa ja pari jätskiä päivässä :) Kiloja on lähtenyt kohta 20 että en tiedä olisinko jo kadonnut jos söisin normaalisti :) hirvittää lopettaa imetys.......

Täysimetysaikana mulla oli hirvittävä nälkä koko ajan! Söin päivässä kolme kunnollista lämmintä ruokaa, ison aamupalan, kaksi hyvää välipalaa ja iltapalan.. eli ihan hirveät määrät ruokaa eikä se aina ollut terveellisintä mahdollista kun enhän minä nyt koko aikaa ehtinyt keittiössä häärimään itelleni kokkailemassa kun oli vauvakin huolehdittavana :D

5kk paikkeilla imetys alkoi vähenemään kiinteiden ruokien tullessa kuvioihin ja nyt tytön ollessa 8kk on ruokahaluni taas normaali. Yllätyksekseni huoasin painonikin olevan taas samoissa lukemissa kuin ennen raskautta. Liikuntaa en ollut hirveästi harrastanut,, ainoa liikunta oli lähes päivittäiset rauhalliset vaunulenkit..

Raskausaikana kiloja kertyi yli 20 ja kuten kuvitella saattaa, suurinosa ei todellakaan jäänyt synnytyslaitokselle! Jotenkin ne kilot vain katosivat...

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
söin kaikkea ja paljon. En vahtinut syömisiäni. Laihduin nopeasti liikaakin

Samma här. Itse en edes huomannut aluksi laihtumistani. Tuppasi ärsyttämään, kun jotkut tuttavat kyseli enkö mä syö mitäään ja pitäis sun syödä hyvin kun imetätkin. Aina oon voinut syödä melkein mitä vaan lihomatta kovin paljon. Nyt sai toisaan oikeen vetää kaksin käsin pizzaa naamaan, ettei ois ihan tikuksi mennyt.