Laihdutusasiaa!!*valaa muhun uskoa*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuleva ex-läski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuleva ex-läski

Vieras
Lihoin raskausaikana ~20kg (joo,söin raskauden piikkiin :) )
näistä kiloista on tiputettu nyt n.15kg ja aikaa kulunut parisen vuotta.
Elin siis porsaana vuoden verran ja sitten havahduin ulkonäkööni/kokooni.
Mitat tuolloin olivat 163/85kg ja nyt 163/72kg..alunperein 65kilonen "keijukainen".

Paino on ollut tässä lukemass anyt vuoden verran ja hyvin on pysynyt noissa lukemissa..laihdutus jotenkin "jäi" vuosi sitten.

Nyt tarkoitus olisi laihtua toiset 15kg mutta MITEN!!?
2kk olen syönyt monipuolisemmin,vältellyt herkkuja ja liikkunut (pyöräilyt töihin,kuntosalit jne,teen myös ruumiillisesti raskasta työtä)
Mallia olen ottanut jutan blogissa olleesta ruoka-jutusta..ei vaan tunnu tapahtuvan MITÄÄN.
Tuntuu että karpata en osaa.

karppaus.infoa selailin jo pari suotta sitten enk äoikeen tajunnut koko hommaa.
Leivät yms ei ole kuulu mun "ruokavalioon" enää pitkiin aikoihin,hedelmiä syön sillontällöin ja ruoka sisältää aina kasviksia,jos ei muuten niin salaatin tai raasteiden muodossa.

onko täällä ketään joka on ollut samassa tilanteessa??
olenko mä vaan malttamaton?

Kyllä suosittelen karppausta. Lue vaikka pari karppaus kirjaa. Se ei todellakaan ole vaikeaa.. Itse juuri aloitin taas ja olo h*lvetin loistava suoraan sanottuna ja turvotus lähti heti. Eikä ole nälkä!

Tätä en nyt voi oikeastaan suositella muille, mutta mulla paino tippuu kun syön normaalin aamupalan ja sen jälkeen nautiskelen vain nesteitä (kahvia ja teetä lähinnä) ja sit normaalia kotiruokaa normaali annos päivällisaikaan. Sen jälkeen korkeintaan iltakahvi.

Tätä en nyt voi oikeastaan suositella muille, mutta mulla paino tippuu kun syön normaalin aamupalan ja sen jälkeen nautiskelen vain nesteitä (kahvia ja teetä lähinnä) ja sit normaalia kotiruokaa normaali annos päivällisaikaan. Sen jälkeen korkeintaan iltakahvi.

Eihän tossa ole mitään järkeä :D Kauhea kituuttamista ja paino nousee, kun lopetat tuon hölmöilyn..

ehkä mä selailen niitä karppisivuja vielä..karpin keittokirja olis varmaan tarpeellinen :)
tuntuu vaan NIIIIN pitkältä tämä laihduttaminen,voikun se tapahtuiskin yhdessä yössä.
Otin itsetäni jo "läskikuvat" :)

Eihän tossa ole mitään järkeä :D Kauhea kituuttamista ja paino nousee, kun lopetat tuon hölmöilyn..

Ei tää oo mulle mikään dietti eikä mun tartte kituutaa yhtään. Syön aamupalalla riittävästi proteiinia ja rasvaa (enkä tyhjiä puurohiilareita) niin jaksan pitkäle iltapäivään ennenkuin tulee nälkä. Jos tuntuu että tartten jotain kahviaikaan kahvin kanssa niin aina voi ruisnäkkärin ottaa tai keitetyn munan tai jotain. Tää on mun normaalia elämistä, en kummempaan aio palata. Ehkä lisään vähän jotain evästä aamupalan ja päivällisen väliin sit kun ei enää laihtumisen tarvetta ole. Jokainen tavallaan ja tää sopii mulle mainiosti.

kunnes tajusin lisätä ruokavalioon rasvaa. Muuten syön perussuositusten mukaan terveellisesti, mutta oliivi- ja rypsiöljynkäyttöä olen lisännyt tuntuvasti. Hiilareista valitsen laadukkaat eli täysjyvän, enkä syö eineksiä. Proteiini tulee pääasiassa broilerista ja kalasta. Hyvin on nyt paino ruennut putoamaan :) Liikun myös runsaasti.

Annoskokoja en uskalla enää pienentää,pitää kuitenkin tuntea itsensä kylläiseksi.
annoskoot muuten ok,100g lihaa,200g kasviksia/joskus tummaa pastaa lisänä.
näin 2 krt päivässä,aamulla raejuustopuuro,aterioiden välissä kahvia+ ehrmann+hedelmä.
liikuntaa pelkistä työmatkoista pyörällä 5tuntia viikossa,sykemittarista katson ettei mennä liian kovilla sykkeillä jne. tähän vielä sali päälle.

liikunkohan "liikaa"?nyt vatsa tuli mieleen kun tuon määrän tuohon kirjotin..5 tuntia on aikas paljo kuitenkin jos pitäs vielä ateriakokoja pienentää tai pihistää ruuasta.

Hyviä vinkkejä tullut!!

Ei ei ei! Missä ne rasvat on, ihan oikeasti? Saat energiaakin tuosta määrästä ihan kamalan vähän. Eikä liikkua voi liikaa, jos ravinnonsaanti on paikallaan, eikä muutenkaan liioitella (sinä et liioittele).

No tää ei sovi ihmiselle, jolla on aktiivinen elämäntyyli ja joka liikkuu paljon. Siihen urheiluun kun tarvii energiaa. :)

Tuosta sykkeestä vielä sen verran, että vaikka liikkuisit kovilla sykkeillä on energiankulutus kutakuinkin samaa luokkaa, vaikka liikkuisitkin pienemmällä sykkeellä pidempään. Kovilla sykkeillä treenatessa jälkipoltto on voimakkaampaa ja keho kuluttaa energiaa levossa enemmän, kuin matalammilla sykkeillä treenatessa. Tietysti kannattaa liikkua kuitenkin omien rajojen ja jaksamisten mukaan ja niin että liikunta on vielä mukavaa :)

Yhteistyössä