Laihdutuksesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piiukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piiukka

Vieras
Tuntuu, että moni täällä vaan yrittää jollain konstilla saada aina vaan lisää hyvää ahdettua sisäänsä. Yritetään liikuntapisteitä, kevytherkkuja ym. Eikö tuossa ole vähän vääristynyt kuva laihdutuksesta. Tiedän itse kokemuksesta, että siitä ei synny hyvää tulosta. Eikö parempi olisi tarkkailla itseään ja tuntemuksia, onko minulla todella nälkä? Tarvitsenko noita herkkuja? Ymmärrän, että joskus esim. vieraissa on kiva maistaa hyvääkin, mutta pitääkö sitä kotonakin, jos laihduttaa... Itse olen nyt laihdutuksen aikana tullut vallan hyvin toimeen ilman herkutteluja ja ei minun enää tee niitä mielikään! Tämä on minun mielipiteeni, kukin taplaa tyylillään! =) Onnea silti kaikille laihdutukseen!

meillä ainakin on niin että ei muuten mitään herkuttelua kotona mutta harmiksemme molempien sukulaiset asuu kaukana ja kun käydään molempien sukulaisten tykönä (ja kaikilla) 1-2kk välein niin onhan ne innoissaan kaikki mummut,pappat,vanhemmat,tädit ym..ja yritä niille nyt selittää että yks keksi riittää että laihdutus menossa kun pöydässä on kahdeksaa eri sorttia ja niitä melkein tuputetaan suuhun asti..ja autossa sit paniikissa laskee pisteitä et voiko mitään muuta enään syödä :\|

Totta turiset! Mutta on silti kiva saada vinkkejä toisilta millä he selättävät makeanhimon. Ja kun laihdutuksen vauhtiin pääsee niin enää ne herkut eivät edes pyöri mielessä. Oppii "herkuttelemaan" porkkanoilla tai kevytvalmisteilla.

Itse otin sellaisen kannan kun rupesin laihkarille että en osta suklaata, enkä muutakaan mikä "altistaa" lipsumisille. Ja niin orjallinen pisteiden laskia en ole ettenkö söis jos nälkä kurnii mahassa, MUTTA se mitä syön yli pisteiden on ehdottomasti terveellistä.

Painareitten pistelaskusta ollaan terveydenalan ihmisten piirissä montaa mieltä. Osa pitää kalorimäärää liian pienenä mikä altistaa näille repsahduksille ja toiseksi elimistö alkaa käymään säästöliekillä ja paino ei tipu.

Mutta mielestäni tämä painareitten ohjelma antaa hyvän pohjan sellaiselle joka ei muuten osaa aloittaa tai ei tiedä laihdutuksesta jne.
Oppii karttamaan pistepommeja eli suosimaan kevyitä&terveellisiä vaihtoehtoja!!!

Onhan se varmasti totta ettei herkkujen kanssa kannattaisi keplotella mutta kun olen niin auttamattoman perso kaikelle hyvälle!!! Sitten tulee helposti mietittyä et miten sitä saisi edes vähän jotain hyvää... :p Mä oon yrittäny viljellä tässäkin sellasta kohtuu ajattelua, eli kun mulla on aina ennen kaikki herkuttelut riistäytyny ihan täysin käsistä, tyyliin sipsipussi, jätskilitra, limpparit, suklaaleivokset ja irtokarkit kaikki kerralla ( ja vieläpä tosi usein). Nyt oon yrittäny opetella sitä et jos syön jotain herkkua niin sitä voi syödä vähänkin ja tää on jo suuri parannus entisiin tapoihin. Ostin kaupasta tavallisia Marie keksejä (puoli pistettä kappale) ja ruuan jälkeen kun tekee mieli makeaa otan lasillisen Pepsi Maxia ja Mariekeksin. Ennen olisin vetänyt suklaalevyn! Jos yritän olla kokonaan ilman niin se johtaa vaan siihen, että viikon päästä mässäilen entiseen malliin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.01.2005 klo 14:14 Augustina kirjoitti:
Onhan se varmasti totta ettei herkkujen kanssa kannattaisi keplotella mutta kun olen niin auttamattoman perso kaikelle hyvälle!!! Sitten tulee helposti mietittyä et miten sitä saisi edes vähän jotain hyvää... :p Mä oon yrittäny viljellä tässäkin sellasta kohtuu ajattelua, eli kun mulla on aina ennen kaikki herkuttelut riistäytyny ihan täysin käsistä, tyyliin sipsipussi, jätskilitra, limpparit, suklaaleivokset ja irtokarkit kaikki kerralla ( ja vieläpä tosi usein). Nyt oon yrittäny opetella sitä et jos syön jotain herkkua niin sitä voi syödä vähänkin ja tää on jo suuri parannus entisiin tapoihin. Ostin kaupasta tavallisia Marie keksejä (puoli pistettä kappale) ja ruuan jälkeen kun tekee mieli makeaa otan lasillisen Pepsi Maxia ja Mariekeksin. Ennen olisin vetänyt suklaalevyn! Jos yritän olla kokonaan ilman niin se johtaa vaan siihen, että viikon päästä mässäilen entiseen malliin.

Samaa tapaa olen yrittänyt itselleni opettaa =)

Eilis iltana söin ihan pisteet laskien Tupla Dajm suklaata, oli hyvää ja kesti yli puoli tuntia kun pieni pala kerrallaan nautiskelin ! Ennen olisi mennyt puolessa minuutissa mokoma palanen suklaatia ;) ;)

en ole totaali kieltäytyjiä mielestäni jos kaikesta hyvästä ja makeast kieltäytyy kokonaan tulee vaan suurempi määrä syötyä kun ei enää jaksa noudattaa niin tiukkaa juttua. Eli tulee kielletyn hedelmän maku. Minusta on hyvä opetella syömään ja elämään myös makeassa maailmassa kohtuudella.

Minä olen sitä mieltä, että painonhallintaan kuuluu myös herkut. Ei joka päivä, mutta joka sunnuntai meillä herkutellaan pisteiden rajoissa.

Tapoja on niin monta kuin laihduttaajakin. Se mikä sopii toiselle ei sovi toiselle.

Ihmetellä toki saa, mutta eiköhän kunnioiteta jokaisen omaa tapaa ;)

Ja mielestäni laihdutus kuurit saa laittaa romu koppaan, täytyy tehdä tosi pysyviä muutoksia elämässä ei vain mitään "kuuri luontoisia" muutoksia joten mielestäni senkin vuoksi täytyy osata suhtautua makeaan oikealla tavalla ja sallia joskus kohtuudella makeaakin.
Kaikkea mikä on kielletty tekee helpommin mieli, mutta kun kaikki on sallittua saa itse valita kuinka milloinkin missäkin tilanteessa toimii.

Jos todella on perso herkuille ja paino on sitä kautta myös tullut, pitää näitä herkkuja oppia syömään kohtuudella!!!!!
Tää laihdutus projekti on yhtä opiskelua uusia elämäntapoja varten ja minä ainakin haluan oppia syömään KAIKKEA niin että en liho. jos jätän kaikki herkut totaalisen pois, niin ei kestä kauaa kun laihdutus saa jäädä ja herkut vie..

Mun mielipide on se, että on ihan ihmisestä kiinni millainen itsekuri on et pystyy olee ilman herkkuja. Ite olen päättäny et nyt ei syödä herkkuja ja piste! Sit kun oon saavuttanu tavoite painon, syön herkkuja ehkä kerran viikossa kohtuudella, tosin kesä aikana tulee syötyä vähän useammin esim. jätskiä, olutta/siideriä, makkaraa, karkkia ym. Ja sillon se paino kyllä tapaa nousta, mut sitte syksyllä ja talvella taas syödään vähemmän herkkuja =) .

Yhteistyössä