Laihdutuksesta, miten kannattais aloittaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma-73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mamma-73

Aktiivinen jäsen
29.08.2005
3 230
0
36
Porvoo
Mulla kun on noita raskauskiloja pikkasen ja nyt ajattelin ottaa itteäni niskasta kiinni ja aloittaa laihdutuksen ja kuntoilun? Mul on tosi huono yleiskunto niin miten kannattais aloittaa? Mikään jumppa ei juurikaan kiinnosta, mut olisko esim.reippaasta kävelystä päivittäin hyötyä? Asutaan maalla ja tää tie päästä päähän on n.6km, olisko se ok? Sit jättäisin kaikki makeat pois. Mitä muuta?

Joo eli ruokaremontti - herkut pois, säännölliset ruokailuajat ja kevyempää ruokaa mahdollisesti. Tuo kävelymatka kuulostaa ihan ok, eikä välttämättä tarvitse olla päivittäistä vaan viikossa voi olla parikin lepopäivää myös. Tällaiset ohjeet sain aikanaan lääkäriltä kun valittelin ylipainoa ja kyselin laihdutusohjeita.

Sit kun yleiskunto kohenee, niin voit lisätä kävelymatkaa, alkaa hölkätä/juosta osan matkasta tai lisätä muuta liikuntaa. Mahdollisuuksien mukaan myös jumppaamista esim. ihan kotioloissa - vatsa- ja selkälihakset jne. että kiinteytyisi samaan tahtiin laihtumisen kanssa.

Snähän voit alkaa juoksemaan. :xmas:

Ensin tietty kävelet, mutta hissukseen juokset osan matkasta ja...
(anteeksi, mä olen jo niin jäänyt kiinni, pakko suositella muillekin)

Ja makean poisjättämisen lisäksi kannattanee valita täyttäviä ruokavaihtoehtoja, niin ei tule nälkä niin nopsaan.

Kaksosten jälkeen mulle jäi vähän ylimääräistä. Otin sitten itteeni niskaksta kiinni ja lopetin kaikki herkut, ( söin karkkia varmaan joka päivä ), sit vaihdettiin makkarat, juustot ymm..kevyempiin versioihin ja ihan kunnon kotiruokaa rupesin tekemään. Joka päivä kävin kävelyllä pitkän lenkin vaunua työntäen. Lähti sitten 9kg painoa ja 15cm vyötäröstä. Sepä sit riittikin :) Tosin jumppailin lisäksi iltaisin milloin jaksoin. Tsemppiä sulle =)

Liity keventäjiin netissä.
Eli se maksaa jotain oliko 60e/6kk.
Siellä sinä merkkaat alkutiedot itsestäsi ja se laskee sulle sopivan kalorimäärän jolla varmasti laihdut.
Sit sinne merkitään joka päivä syömiset ja liikunnat ja se laskee koko ajan paljonko saat vielä syödä.

Itse keventäjien avulla laihtunut 4.5kg vajaassa parissa kuukaudessa.

pikkuhiljaa alotat sen urheilun,niin että se tuntuu mukavalta :)
ja jos asut maalla ja teillä on sielä metsää niin se on ihan loistava paikka kohottaa kuntoa! epätasainen maasto on hyväksi jaloille ja hengästyykin helpommin ;)

ruokavalio on se tärkein,vaaleat jauhot vaihdat tummiin,lisäät paljon vihanneksia ja kasviksia ruokavalioon. suosit vähärasvasta lihaa ja kanaa.
sokerit ja pahat rasvat minimiin,vähennät turhien hiilihydraattien määrää
ja muistat pitää sen herkuttelupäivän sillontällön ;)

tsemppiä :flower:

Yhteistyössä