Laihdutuksesta kysymys..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pullero"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pullero"

Vieras
Mitä vinkkejä antaisitte siihen tilanteeseen, kun muu perhe syö ranskalaisia/hampurilaista/sipsejä/karkkeja ym. herkkuja ja itse yritän niitä välttää? Painonpudotuksen aloitin viime vuoden kesäkuussa ja tähän mennessä on pudonnut -18kg. Tavoitteena on -25kg. Oletko syönyt muun perheen kanssa niitä herkkuja, mutta kohtuudella, ollut kokonaan ilman vai keksinyt tilalle jotain muuta? Pelkään, että hallintani pettää ja alan ahmia ylettömiä määriä. Heikkouteni ovat olleet ranskikset ja karkki. Karkkia meni aiemmin helposti pussi tai pari kerralla, nykyään jos syön, niin noin puoli kourallista riittää. Vieläkin tuntuu olevan yhtä kituuttamista mielessä ja kropassa tää touhu, mutta olen osittain yllättynytkin, että näinkin hyvin on menny. Mutta siis kiitän jos joku osaa neuvoja antaa :)

Olen pitänyt huolta että nälkä ei ole yletön (hedelmiä, ruisleipää, mitälie) ja sitten kun se ei ole, niin osallistunut herkutteluun varsin kohtuudella. Ottaisin vaikka hampparin ja salaattia, ei niitä herkkuja kai joka päivä teillä(kään) tarjolla ole?

Kuulostaa siltä, että sun kannattais ennemmin puhua elämäntapamuutoksesta kuin laihduttamisesta :) Laihdutus on aina väliaikaista, elämäntapamuutos pysyvää. Silloin sä saat myös ne karisseet kilot pysymään poissa. Ja elämäntapamuutokseen kuuluu se, että mistään ei tarvitse loppuiäksi luopua, vaan kohtuus on kaiken a ja o. Joten voit ihan hyvin syödä välillä karkkia, sipsejä, ranskiksia... kunhan ne ei kuulu sun pääasialliseen ruokavalioon etkä vedä övereitä.

No ei tosiaan ole tarjolla joka päivä, mutta sitten kun on, niin ovat mielestäni niin "harvinaista herkkua", että näpit ei helposti pysy kurissa. Mutta pääseekö siitä "vaille jäämisen" tunteesta koskaan eroon?

En tiedä, mun elämäntapamuutosta on kestänyt vasta niin vähän aikaa, että pää on edelleen aika sekaisin ja kroppa kaipaa kaikkea sellaista mitä sen ei kuuluisi kaivata :)

Mä oon meillä se joka päättää mitä syödään ja mitä kaapeista löytyy; meillä koko perhe syö terveellistä, monipuolista ruokaa ja herkuttelee silloin tällöin kohtuullisesti. Ei herkutteluun tarvita kenellekään pussitolkulla mättöä.

No siis tuossa aiemmin kirjotin, että noita herkkuja ei ole kuin silloin tällöin, ei tosiaankaan joka päivä. Mutta pääpointti tässä asiassa oli, että mitä teen itseni kanssa silloin kun muu perhe syö kyseisiä tuotteita.. Muut perheenjäsenet ovat hoikkia, ei ole samaa ongelmaa kuin mulla. Mies ei liho mihinkään suuntaan vaikka söisi mitä, mun ei tarvitse välillä kuin katsoa jääkaappiin. Muuten meillä syödään mielestäni suht terveellisesti.

Ota sitä mitä muutkin, mutta murto-osa. Hitaasti mutustelemalla saa saman nautinnon kuin kahdestasadasta grammasta. Mä en ensin uskonut tuota pätkääkään, mutta pakko sanoa, että hidas nautiskelu toimii :)

Yhteistyössä