Laihdutuksen syy?

• Viestiketjun aloittaja Shaina
  • Ensimmäinen viesti
Shaina
Laihduttaako kaikki ihan ulkonäöllisistä syistä vai onko jollakin terveydellinen syy taustalla? Esim. onko lääkäri motkottanut tms.

Mulla ei BMIn mukaan oo juuri ylipainoa, lihavaksi ei voi sanoa eli mulla on ihan "pinnalliset" syyt. Ei noi vatsamakkarat oo kovin kauniin näköiset ja ois kiva joskus vetää bikinit päälle ;) Koskaan en oo mikään ruipelo ollut, eikä musta varmasti tuukkaan.

Mietin vaan, ett onnistuuko terveydellisistä syistä laihduttavata paremmin kuin muista syistä laihduttavat..

Nyt tällä hetkellä terveydellisistä.. vauvaa varten on saatava painoa pois. Tosin riskirajat olen jo alittanu että lääkäri sanoi ettei tarvis kun muutaman kilon pois jos välttämättä haluaa. Mut haluaisin kerran elämässäni olla normaalipainoinen!

Tara-Milana
Laihdutan siksi, että viime vuosi toi 8kiloa lisää (pillereiden aiheuttama "nälkä" 6kiloa, kahdessa kuukaudessa). On hyvä saada tässä vaiheessa pois, ettei jää "painolastiksi", jos tässä joku päivä vielä raskaaksi tulisi ja lapsen saisi. Ei niinkään ulkonäöllinen syy, ehkä itsetunto kysymys ennemminkin.

mim82mu
Kyllä kai se ulkonäkö suurin motivoija on mutta myös muut syyt esim. liikkuminen helpottuu, polvien kolotus voisi loppua ja itselläni oli raskausaikana verensokerit koholla ja suvussa on sokeritautia joten ylipainoisena on suuri riski sairastua... Ja ne vaatteet! Kun kaupassa ei myydä vaatteita kuin heinäseipäille!!!

Sekä että, eli ärsyttää katsoa peiliin tämmöistä löllyä ja vaatteitakin olisi kiva ostella. Myös minulla oli raskausdiabetes, jouduin käyttämään insuliinia ja se todella pelästytti. Aikuisiän diabeteksen puhkeamisen riski kasvoi :ashamed:
Nyt kuitenkin hurjalla motivaatiolla kevääseen =)

WeW
Varmaan se liittyy tuohon ulkonäköön, koska mua hävettää nää makkarat....ja haluun eroon niistä.
Samoin tahtoo ostaa kivan näkösiä vaatteita, ei telttoja. Pitkä kun oon, niin on muutenkin hankala usein löytää puseroita ja paitoja, ettei selkä näy kokonaan.

Kyllähän toi löysä masukka olis kiva saada pienemmäks, kun tuli toissa kesänä häämatkalla ostettua kivoja kesävaatteita, joita ei oo vielä päässy käyttämää. Ja muutenkin olis kiva mahtuu niihin entisiin vaatteisiin =) . Ja kyllähän se vähän terveydellinenkin juttu on,että syö kevyemmin ja liikkuu enemmän, tuleehan siitä kevyempi ja iloisempi olokin.

Roze
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.01.2005 klo 22:24 Annuli kirjoitti:
Sekä että, eli ärsyttää katsoa peiliin tämmöistä löllyä ja vaatteitakin olisi kiva ostella. Myös minulla oli raskausdiabetes, jouduin käyttämään insuliinia ja se todella pelästytti. Aikuisiän diabeteksen puhkeamisen riski kasvoi :ashamed:
Nyt kuitenkin hurjalla motivaatiolla kevääseen =)
Sama täällä mutta ilman tota raskausajan diabetestä. Sitä mä kuiteskin pelekään, kun suvussa sitä on kauheesti. Mut ehkä suurinsyy on inhottava näky peilistä

3 tytön äiti
oisko niin että mitä enemmän on ylipainoa kiloissa sitä enemmän korostuu terveydelliset syyt painonpudotuksessa ja mitä vähemmän on pudotettavia kiloja sitä enemmän ulkonäön vuoksi.

merika
tyttö on nyt 8kk ja kaikki ne n.18kg on hävinnyt jo aikoja sitten mitkä tuli tytön odotusaikana eli ei voi lasta syyttää kiloista. kiloja on tosin liikaa tullu vaan pikkuhiljaa. terveydellistä syytä ei oo tavallaan, mut kyllähän sen tietää mitä keskivartalolihyavuus tuo tullessaan ja suvussakin on diabetestä yms. ei se viellä mut sit vanhempana eli olis hyvä ottaa härkää sarvista jo nyt. 5kg on eka tavote ja siit sit lisää pikkasen. et silleen. katsotaan.

Yhteistyössä