Laihduttamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "paksukainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"paksukainen"

Vieras
Jos lähtömitat ovat 170/88 ja aikoo pudottaa painoa maltillisesti annoskokoja pienentämällä ja jättämällä napostelut pois + tekemällä noin tunnin polkupyörälenkin kahdesti viikossa (talvella tämä on korvattava hiihto- tai kävelylenkeillä) niin mikä mahtaisi olla realistinen laihtumisodote vuodessa? Lyhyemmässä ajassa tuskin saa lähtemään tuota pariakymmentä ylimääräistä kiloa, joten eka tavoitejakso saa olla vuoden verran. Paljonko läskiä sulaa 12 kuukaudessa, jos ei yritäkään mitään ihmedieettiä vaan muuttaa elintapojaan?

Jos saisinkin pois puoli kiloa viikossa, olisin ihan mahtavan onnellinen vuoden päästä.

Alkumotivaation löytyminen meinaa olla vaikeaa. Liikunnan olen jo ottanut ohjelmaan ja nautin siitä. En ehkä niinkään itse liikkumisesta, mutta nuo pari tuntia viikossa ovat mun ainoat ikiomat hetket ihan yksinäni. Odotan siis kuin kuuta nousevaa, että pääsen taas ulos seuraavan kerran. :) Jos vähän vaikka kiinteytyisi, eipä tuo määrä vielä kai painoon sinällään vaikuta.

Napostelusta luopuminen on vaikeaa tapa- ja tunnesyöjälle, mutta jos jollakin konstilla pääsisi alkuun, niin sopivat välitavoitteet varmasti motivoisivat. Ne vain pitäisi osasta asettaa järkeviksi.

Motivaatio onkin se juttu, ilman sitä ei voi kyllä laihduttaa.

Mulle saa laittaa yksityisviestiä jos haluut jutella aiheesta :)

Itse pudotin 79kg -->53kg :)

Kerro miten teit sen? Ja motivaatiosta. Itselläni samanlainen urakka, tosin nyt paino 71kg. Mutta tarkoitus saada vyötäröstä löllöt pois ja tarvii varmaan mennä vitosella alkavaan lukuun. Pituutta se 170cm.

Yritin katsoa miten laitetaan viestiä sinulle mutta ei onnistunut. Pitää olla vissiin rekkautunut

Kerro miten teit sen? Ja motivaatiosta. Itselläni samanlainen urakka, tosin nyt paino 71kg. Mutta tarkoitus saada vyötäröstä löllöt pois ja tarvii varmaan mennä vitosella alkavaan lukuun. Pituutta se 170cm.

Yritin katsoa miten laitetaan viestiä sinulle mutta ei onnistunut. Pitää olla vissiin rekkautunut

joo, täytyy olla rekkautunut.
Motivaatiota jokainen saa varmaan vähän eri jutuista :) Mä sain tavallaan siitä, että pystyin olemaan ilman herkkuja yms.. Joka ikinen kerta kun kieltäydyin niistä, motivaatio vain kasvoi :)
Siitä sain myös lisää, kun huomasin kuinka paljon parempi olo oli, kun söi kevyemmin. Ei ähkyä, vaan ruoan jälkeen jää hyvä olo. Kannattaa myös kirjoittaa syömisiään ylös, sitä ei halua kirjoittaa vihkoon niitä pullia ja karkkeja :)

Kiitos kfkfkf, mulla on myös musta nikki, joten saattaa olla, että kirjoitankin. :)

Inhottavinta jutussa on se, että reilu vuosi sitten oli jo kohtuullisissa mitoissa, mutta en sitten enää hallinnutkaan itseäni stressissä ja ratkesin taas syömään. En hemmetti soikoon halua olla ruoasta riippuvainen, kuten alkoholisti viinasta, mutta en ole koskaan osannut suhtautua ruokaan vain välttämättömyytenä hengissä pysymiseksi. Sitä turpoaa kuin hiivataikina ja tietää, että se on pahasta, mutta...

Tällä kertaa en aloitakaan dieettiä huomenna vaan aloitin sen jo tänään. Läskin ohella voisi yrittää työstää päänuppiaan, jos oppisi hoitamaan stressin muuten kuin syömällä.

Olisin tyytyväinen vaikka noin 70-kiloisena, alimmillaan olen painanut joskus teininä 63kg. Ihan sitä en ilkeä ottaa tässä kohtaa tavoitteeksi. Mun kroppani rakenne on sellainen, että vaikka 63kg ei olekaan erityisen vähän 170-senttiselle, olen ollut noissa mitoissa varsin hoikka. Nyt pari synnytystä ja 15v myöhemmin en tiedä, miltä näyttäisin tuossa painossa, kun ennestäänkin leveä lantio on varmasti levinnyt entisestään.

[QUOTE="paksukainen";28783217]Olisin tyytyväinen vaikka noin 70-kiloisena, alimmillaan olen painanut joskus teininä 63kg. Ihan sitä en ilkeä ottaa tässä kohtaa tavoitteeksi. Mun kroppani rakenne on sellainen, että vaikka 63kg ei olekaan erityisen vähän 170-senttiselle, olen ollut noissa mitoissa varsin hoikka. Nyt pari synnytystä ja 15v myöhemmin en tiedä, miltä näyttäisin tuossa painossa, kun ennestäänkin leveä lantio on varmasti levinnyt entisestään.[/QUOTE]

Mulla oli alussa housukoko 42 ja paitakoko 36/38
Päätin, että 38 kokoisiin housuihin haluan mahtua ja sitten olen tosi tyytyväinen :D Paskanmarjat, nyt housukoko on 34/36 ja paitakoko 34
Harmitti oikein, että piti lopettaa laihduttaminen, eiks oo hassua :D Mutta nyt on jäänyt laihduttamisesta hyvä ruokavalio, jolla paino pysyy 53 kilossa :) ja voi välillä vähän herkutellakkin, karkkia en oikein enää syö, kun tulee nykyään niin äkkiä paha olo makeasta, mutta hyvällä ruoalla herkuttelen :) Sellaisella, mitä ei joka päivä voi kuitenkaan syödä

ja itse en siis muista, että miltä olen näyttänyt kun olen 38 kokoa käyttänyt. Se ei kuitenkaan sit vastannut sitä, miltä haluan näyttää

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mulla oli alussa housukoko 42 ja paitakoko 36/38
Päätin, että 38 kokoisiin housuihin haluan mahtua ja sitten olen tosi tyytyväinen :D Paskanmarjat, nyt housukoko on 34/36 ja paitakoko 34
Harmitti oikein, että piti lopettaa laihduttaminen, eiks oo hassua :D Mutta nyt on jäänyt laihduttamisesta hyvä ruokavalio, jolla paino pysyy 53 kilossa :) ja voi välillä vähän herkutellakkin, karkkia en oikein enää syö, kun tulee nykyään niin äkkiä paha olo makeasta, mutta hyvällä ruoalla herkuttelen :) Sellaisella, mitä ei joka päivä voi kuitenkaan syödä

ja itse en siis muista, että miltä olen näyttänyt kun olen 38 kokoa käyttänyt. Se ei kuitenkaan sit vastannut sitä, miltä haluan näyttää

Vähän ot, mutta jännä tosiaan miten kropan malli vaikuttaa näissä vaatekokoasioissa. Mulla ei ole sitten lapsuuden mennyt tuollaiset housukoot, kun lantio levisi teininä. :D

Yhteistyössä