Laihduttajat! Mitä nollakalorista / vähäkalorista syötävää/ juotavaa käytät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hoppis.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hoppis.

Vieras
Eli sitten kun päivän kalorit on tapissa ja vielä tars jotain saada ;) niin MITÄ IHMETTÄ syötte tai juotte? Itelle tulee mieleen joku hyvä tee (vihreä?) tai joku sokeriton mehukeitto... porkkana, kurkkutikut tms...? Mulla kaatuu hyvä dieetti usein just tähän :( kun pitäis olla jotain nollakalorin pupellettavaa etenkin iltaisin :( ja 12kg olis pudotettavaa....

Juotavista vihcy, kahvi ja tee.

Syötävistä yleisesti kaikki vihannekset. Nollakaloreilla et pääse, mutta vähillä kuitenkin. Laihdutuksen ei pitäisi kaatua esim sataan ekstrakaloriin (esim 1300 vs 1400). Keitä vaikka porkkanoita/parsakaalia/kukkakaalia tai syö pakastevihanneksia: he-ma-pa yms. Nää on kyllä sellasia, että varmaan itekin olet tiedostanut!

Mulla itselläni on sama ongelma kyllä. Tylsiin hetkiin tekisi mieli napostella, mutta tuntuu ettei mikään kuitenkaan auta! Ihan sama mitä salaattia yms puputtaisi, niin nälkä on kohta kuitenkin :D Joten vinkkejä ottaisin itsekin mielellään vastaan :)

Suhtaudun varauksella sokerittomiin keittoihin ja muihin keinotekoisilla makeutusainella makeutettuhin ruokiin ja juomiin. Satunnaisesti käytettynä ne ovat ok, mutta jokapäiväisesti käytettyinä välttäisin.

http://www.iltalehti.fi/laihdutus/2009090310183085_lh.shtml

Juomista Pukka-teet on tosi hyviä, ne maistuu oikeasti jollekin eivätkä ole mitään esanssilitkuja. Kasviksia mäkin nakerran, hummusta dippinä (kohtuudella), jos on oikeasti nälkä syön hapankorpun tai kaksi.

Juon Zero Colaa jos tekee mieli tai sitten Fun Light -mehuista teen limukoneella juotavaa. Jos hampaat tarvii hommia, niin napsin maustekurkkuja, tuorekurkkua siivutettuna ja Herbamarella maustettuna tai suolaisen nälkään lämmitän joskus myös kupillisen kuumaa vettä ja murustan hiukan liemukuutiota sekaan.

Eli sitten kun päivän kalorit on tapissa ja vielä tars jotain saada ;) niin MITÄ IHMETTÄ syötte tai juotte? Itelle tulee mieleen joku hyvä tee (vihreä?) tai joku sokeriton mehukeitto... porkkana, kurkkutikut tms...? Mulla kaatuu hyvä dieetti usein just tähän :( kun pitäis olla jotain nollakalorin pupellettavaa etenkin iltaisin :( ja 12kg olis pudotettavaa....

Miten olisi vesimeloni tai muutama mandariini? Minä laihdutan myös, mutta sallin itselleni yhden karkkipäivän viikossa, esim. 100 g irtokarkkia tai muutama suklaapatukka.

Mä napsin välillä riisikakkuja, tais olla 20 kcal yhdessä kakussa ja yks riittääkin yleensä... en voi syödä melkeen mitään raakoja vihanneksia mutta tykkään pakasteherneistä ja babyporkkanoista ihan silleensä keitettynä. Ja appelsiini paloina on myös hyvää.

Vesi on paras janojuoma. Muuten syön ja juon ihan normaalisti. Juon rasvatonta maitoa ja itse tehtyä marjamehua. Syön ihan normaalia ja monipuolista ruokaa. Olen vain pienentänyt annoskokoja ja vähentänyt herkuttelun minimiin. Tuloksia on tullut nopeasti. Millään kikkailuilla niitä ei saa.

Laihduttajan paras juoma on vesi. Ja mitä naposteluun tulee... Onko ajatus painonhallinnasta tuttu? Opettelisit täyttämään elämän muulla kun jatkuvalla puputtamisella? Syö päivällä tarpeeksi ja iltapalaksi vaikka hyvin nälkää pitävää maitorahkaa, niin erilaisia himoja on helpompi vastustaa. Ja illalla pysyt kovana. Herkkupäivä silloin tällöin.

T. -14kg

Pyri ennemmin siihen, ettei noin pääse käymään, että pitäis jotain vähäkalorista napostella :)
Ja ihmisen ei tarvitse kokoajan napostella jotain, syö mieluummin kunnon ravitsevaa proteiinipitoista ruokaa ja jätä napostelut kokonaan pois.

Mutta vähäkalorista täyttävää on esim valkuaismunakas, suolaa, mausteita ja lisäksi salaattia

mie syön porkkanoita ja nyt syksyllä marjoja, viinirypäleitä, hedelmiä, riisikakkua, ja varsinkin poparit (poppari konella) pelastaa mun leffaherkuilta ja yleensäkkin viikonloput. ja leivonnaisista suosin tavispullaa. näillä pärjään aikas hyvin.

Yhteistyössä