Laihduttajat, ja muutkin, jotka välttelette kaloripommeja, mitä syötte makeannälkään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Miuku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Miuku"

Vieras
Ja muutenkin mässytyshimoon?

Itse usein syön makeannälkään jonkin bona/piltti/minkä merkin lie lasten marja/hedelmäsoseen, johon laitan hieman makeutusainetta. Ei ehkä niin terveellistä tuo makeutusaine, mutta linjojen ja kalorien kannalta parempi kuin sokeri, tai suklaapatukka, tai mikä tahansa mättö...

Suolaisen ja rasvaisen herkuttelun tilalle en ole keksinyt oikein mitään, joka ajaisi saman asian kuin sipsit/pizza/jne. Pähkinät olisivat toki terveellisiä, mutta niin kovin kaloripitoisia jo pienikin määrä :/ Ideoita?

Makeanhimoon syön mehujätskin, tikkarin, mansikoita tai hedelmiä. Suolaisen himoon syön ruokaa... Oon opetellut syömään 5 kertaa päivässä terveellisesti, jolloin sellainen turha mässyttely jää ihan luonnostaan pois. En muista koska viimeksi mun olisi tehnyt mieli mussuttaa jotain sipsejä, kun ei kerran ole nälkä...

Suolaisen himoon jotain kuivattua ruisleipää tai ruisnappeja. Myös kasvistikut(porkkana, kurkku ym) on ihania itse tehdyn dipin kera, esim. kevyt kermaviili, valkosipulia puristettuna, pippuria ja suolaa. Nam!

Kasviksia ja rooibos-teetä makeannälkään, suolaisen nälkään näkkäriä.

Tänään sorruin prinsessakakkuun kun sitä oli tarjolla, mutta ilokseni huomasin, että kalorit jäi kakusta huolimatta alle kulutuksen. :)

Jos ei oo karkkipäivä niin syön tummaa suklaata, en kylläkään laihduta tms. mutta vältän turhaa makeansyöntiä. Parempi syödä jotain aitoa kuin makeutusaineita, uskoisin.

lähinnä elämäntavat pakottaneet siirtymään kevyempiin linjoihin... punaisen lihan tilalle kasviksia, ja vaaleaa lihaa... sipsien himoon napostelen näkkileipää kuivana, menee himo ohi ku aikansa pureskelee. Vaalean leivän himo on paikattu täysjyväisellä alkuviljalla (spelttiä, hirssiä, auringonkukansiemeniä, pellavansiemeniä...) makeanhimoon menee kahvia sokeroituna, menee himo jo silläkin ohi. Niin ja joskus itse tehtynä puolukkapuuro herkutteluhimoon auttaa... ja sekin että marsii kylmästi herkkutiskien/hyllyjen ohitse ja onnittelee itseään kassalla tiukkana pysymisestä!

Pepsi Max on ainaki saanu makeanhimon menemään ohi ja sit jos oikeen syödä haluaa, niin maitorahkaa, makeutusjauhetta tai sokeria + marjoja tai hedelmiä joukkoon.:)

Yhteistyössä