Laihduttajat, huom!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Isotyttö---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Isotyttö---

Vieras
Juu eli olen ollut nyt laihdutus kuurilla 13pv, ja tänään olen aloittanut kalorien laskemisen. Kirjaan siis itselleni "laihdutuspäiväkirjaan" ylös mitä syön, kuinka paljon, mihin kellon aikaan, ja kuinka paljon kaloreita syömiseni sisältää.

Eli painoindexini oli 13pv sitten aloittaessani 42. Eilen illalla punnituksessa painoni näytti 4.5kg vähemmän, kuin aloittaessani. Ja tuon 13pv aikana en siis ollut tehnyt vielä muun laista muutosta, kuin jättänyt KAIKEN makean pois, ja juonut vähintään 2 litraa vettä päivän aikana.

Tänään aloitin kalorien laskun, ja päivän aikana on tullut kaloreita syötyä 1496kcal. (tuohon olen laskenut jo tämän illan iltapalankin mukaan) Ja painoindexini mukaan minun normaali päiväsaantini olisi 3492kcal. Eli jo pelkässä syömisessä on miinuksen puolelle tänään päästy -1996kcal. + Siihen päälle olen tänään kävelly n. 60min lenkin koiran kanssa, ja käynyt ikeassa + kauppakeskuksessa, joissa tullut käveltyä (tosin hidasta vauhtia, ostoksia tutkiskellen) n. 90min. (1,5h). Eli liikunnan perusteella miinusta olisi tapahtunut n. 1900kcal,

Koko päivän aikana yhteensä on miinusta tullut 3896kcal. Ja korostan että EN OLE SYÖNYT EPÄTERVEELLISESTI, ENKÄ KÄRSINYT NÄLKÄÄ. Tässä päivän ruokavalioni:

Aamupala: Maitorahkapurkki, johon sekoitettu yksi hedelmäsose purkki (piltti) + mukillinen kahvia, jossa liraus maitoa.

Lounas: Päärynä + omena. (Vain kevyt, koska oltiin lähes koko aamupäivä ostoksilla)

Päivällinen: Vihannes-riisi sekoitusta puolilautasellista, 1/4 lautasta raejuustoa, ja 1/4 lautasta fetasalaattia. + Keitetty kananmuna + lasi maitoa

Iltapala: Kevytviili, johon sekoitettu purkillinen ananasmurskaa. + Lasi maitoa

Kysymys kuuluukin, mitä mieltä olette ruokavaliostani? Omasta mielestäni se on ollut aika monipuolinen. Minulla ei missään vaiheessa ole ollut nälkä (ihme ja kumma) ja päivällisellä sain itseni kylläiseksi.

Entä: Mitä mieltä olette kalori asiasta, olenko saanut liikaa/liianvähän kaloreita tänään? Mielestäni tuo vajaa 1500kcal on tarpeeksi. Tuo vajaa 4000kcal kulutus saattaa teistä kuullostaa liian isolta, mutta ottakaa huomioon että suuri osa siitä on kulutettu myös liikkumalla! :)

Kiitos vastauksistanne jo etukäteen. Mikäli teillä on antaa vinkkejä, jolla vielä parantaa ruokavaliota, tai jos teillä on jotain ehdotuksia tähän aiheeseen liittyvissä asioissa, jakakaa ne ihmeessä kanssani! :)

En usko että mitenkään voi 60 minuutin lenkillä ja kaupoilla kiertelyllä saada lähes 2000 kaloria kulumaan, vaikka oletkin noin iso. Kun laskin laskurilla asetuksilla kohtalaisen ripeä vauhti ja paino 120 kiloa niin tunnin kulutukseksi tulee vajaa 400 kaloria, mikä kuulostaa oikealta.

Alkuperäinen kirjoittaja Isotyttö---;25491474:
Aamupala: Maitorahkapurkki, johon sekoitettu yksi hedelmäsose purkki (piltti) + mukillinen kahvia, jossa liraus maitoa.

Lounas: Päärynä + omena. (Vain kevyt, koska oltiin lähes koko aamupäivä ostoksilla)

Päivällinen: Vihannes-riisi sekoitusta puolilautasellista, 1/4 lautasta raejuustoa, ja 1/4 lautasta fetasalaattia. + Keitetty kananmuna + lasi maitoa

Iltapala: Kevytviili, johon sekoitettu purkillinen ananasmurskaa. + Lasi maitoa

Lisää protskua, ei yksi kananmuna riitä ainoan lämpimän aterian proteiiniksi. Missä kala/liha/proteiinipitoinen kasvis?

Toiseksi syöt paljon hedelmiä. En söisi neljää annosta hedelmiä päivässä, niissä on paljon sokeria. Vaihda vihanneksiin osa hedelmistä.

Kolmanneksi 2 hedelmää ei ole yhtä kuin lounas. Vaihda se proteiinia+kasviksia-lounaaseen. Eli esim. öljyssä paistetu kalafilee+lämpimät kasvikset. Hyviä rasvoja tämänpäiväisessä syömisessäsi ei näkynyt.

• Tykkää
Reactions: Rodukka
Alkuperäinen kirjoittaja laihduttaja myös;25491536:
rekisteröidy kiloklubiin. siellä saat helpoiten laskettua syömäsi kalorit ja kuluttamasi kaloreiden määrän...

ja se laskuri ilmoittaa myös mitä puuttuu ja mitä liikaa.

En usko että mitenkään voi 60 minuutin lenkillä ja kaupoilla kiertelyllä saada lähes 2000 kaloria kulumaan, vaikka oletkin noin iso. Kun laskin laskurilla asetuksilla kohtalaisen ripeä vauhti ja paino 120 kiloa niin tunnin kulutukseksi tulee vajaa 400 kaloria, mikä kuulostaa oikealta.

Olen samaa mieltä, ei liikunnalla kuluteta lähemmäs 2000 kaloria päivässä, ei mitenkään.

Komppaan nelosta ja lisäisin vielä, että sellaisia kevyitä toimintoja kuten shoppailu ei kannata kauheasti laskeskella, koska niitähän teit jo varmasti ennen laihdutusrupeamaakin ja ei se kuitenkaan mitään liikuntaa ole. Laskemasi liikunnan kalorit eivät kyllä kuulosta oikeilta, tuntuvat hyvin ylimitoitetuilta.

Hienoa, että olet tarttunut painonpudotukseen! Kannattaa suunnitella kestävästi eli syö sillä tavalla kuin kuvittelisit voivasti jatkaa lopun elämääsi - sen sijaan, että ajattelet sitä laihduttamisena (=kuuriluontoisuuden sävy). Tulokset ovat kestävämpiä ja jaksat sillä tavoin pidempään :)

[QUOTE="noh";25491533]Lisää protskua, ei yksi kananmuna riitä ainoan lämpimän aterian proteiiniksi. Missä kala/liha/proteiinipitoinen kasvis?

Toiseksi syöt paljon hedelmiä. En söisi neljää annosta hedelmiä päivässä, niissä on paljon sokeria. Vaihda vihanneksiin osa hedelmistä.

Kolmanneksi 2 hedelmää ei ole yhtä kuin lounas. Vaihda se proteiinia+kasviksia-lounaaseen. Eli esim. öljyssä paistetu kalafilee+lämpimät kasvikset. Hyviä rasvoja tämänpäiväisessä syömisessäsi ei näkynyt.[/QUOTE]

Juu eli syön päivittäin maitorahkaa, ja siinä on paljon proteiineja. Tämän päivän ruokavalioon ei kuulunut tonnikala, mutta sitäkin olen ostanut monta purkkia kaappiin, eli tulee kuulumaan lähes jokapäiväisesti. :)

Itse käytin myöskin netissä olevaa laskuria, jonka mukaan koirankanssa lenkkeily kuluttaa 60 minuutissa minun painoni mukaan sen reilun tuhat. Sen mukaisesti sitten päättelin että 90min kaupoissa kiertelyä kuluttaisi alle tuon 1000. Joten yhteensä n. 2000kcal.

Suuret kiitokset että kerroitte tuosta kiloglubista!
Rekisteröidyn sinne samointein! :)

Ja siis nuo liikunnan kalorit, niin laskin ne nettilaskimella, ilmeisesti on sitten antanut virheellistä tietoa. Noh, joka tapauksessa, vaikka kulutusta liikunnassa olisikin tapahtunut vain 500kcal, niin sekin on mielestäni edistystä. ja jäähän kalorit silti miinuksen puolelle :)

Et voi tosissaan luulla, että tuolla kävelyllä kuluttaa 2000 kcal. Jollet ole 1000kg painava valas, jolta tuskin edes kävely jääkaapille onnistuisi. Ei kanna huijata itseään, jos meinaa oikeasti ja pysyvästi laihtua. Oletko käyttänyt esim. sykemittaria? Kertoisi vähän millä teholla esim. shoppaat. Itse en ainakaan ikinä laske liikkunnaksi kaupoissa kiertelyä: se on normaalia arkiliikuntaa, joka yleensä huomioitu jo peruskulutuksessa, joka sinulla on varsin iso.

Ja siis nuo liikunnan kalorit, niin laskin ne nettilaskimella, ilmeisesti on sitten antanut virheellistä tietoa. Noh, joka tapauksessa, vaikka kulutusta liikunnassa olisikin tapahtunut vain 500kcal, niin sekin on mielestäni edistystä. ja jäähän kalorit silti miinuksen puolelle :)

Tuo kiloklubi on hyvä. Sen mukaan et ole kylläkään saanut ruoistasi ollenkaan niin paljon kaloreita kuin itse olit laskenut saaneesi. Ja tosiaan tuo liikunnan kulutus on aivan pielessä. Mutta tsemppiä elämänmuutokseen, kiloklubista on varmasti hyötyä! :)

Joo 500 kaloria on jo hyvin! Eikä liikuntaa oo edes pakko harrastaa kun laihduttaa, ruokavalio on se mikä oikeesti enemmän merkitsee.

Pitää olla melkoista hikiliikuntaa jotta polttaa 1000 kaloria tunnissa... :O

Suosittelen minäkin sitä sykemittaria, ja siihen oikeat tiedot itsestä. Tietysti voihan itseäänkin huijata ja laskea liikunnan kalorit ihan yläkanttiin, mutta mitä siitä hyötyy? Ei mitään.

Liityin tuonne kiloglubiin. Ompa harmi, ettei tuohon käyrä taulukkoon saa merkattua, että olen aloittanut jo 13pv sitten, ja mikä painoni oli silloin. Jodun siis sinne kirjaamaan että aloittaisin vasta tänään.. :O

Ompa vain tyhmää, ettei tuo kiloglubi laske mun normaalia peruskulutusta mun painon mukaan, se antaa mulle tohon jonkun keskimääräisen, jonka mukaan "keskimääräinen peruskulutus" olis VAIN 2400 kcal. Miksi se ei laske sitä painon mukaan?

Juu mutta mielestäni on tosi ihmeellistä, että tuolla näkyy myös mun energia vaje sen MITÄ KULUTTAISIN NORMAALIPAINOISENA- mukaan. En kai mä normaalipainosena enää laihduttais?

Ihan ihmeellistä, että nyt kun päivitin syömiseni, ja liikuntani tuonne, niin näkyy että tän päivän energia vaje olis 1400. Ja se on laskettu sen mukaan että 2400 olis se normi. Mutta kun se 2400 ei tällä hetkellä ole ajankohtainen, eli tuo paikkahan valehtelee minun kuluttavan vähemmän, kuin mitä oikeasti kulutan?

Yhteistyössä