Laihduttajan päivän ruuat - mielipiteitä :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "marianna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"marianna"

Vieras
Aloitin maanantaina laihdutuksen lähtötiedoilla 160 cm ja 70 kg. Tavoitteena olisi noin 15 kilon pudotus. Mitä mieltä olette tämän päivän ruuista (ja liikunnasta)?

Ennen aamupalaa 6,5 km lenkki (aikaa meni 50 min)

Aamupala:
2 kpl banaanilettuja (sis. 1 banaani, 2 kananmunaa, ripaus steviaa)
1,5 dl mustikoita

Lounas:
Broilerin fileepihvi
2 dl raejuustoa
muutama lehti jääsalaattia
tomaatti
puolikas paprika

Välipala:
Nescafe Icecoffee-lasillinen rasvattomaan maitoon
kaksi palaa tummaa suklaata

4,5 km kävelylenkki, viimeiset puoli kilometriä kahden kauppakassin kanssa

Välipala 2:
Fast Dietmix-patukka (130kcal)

Iltapala:
Munakas (sis. 2 kananmunaa, 8 siivua snellmanin kevyesti savustettua leikkelettä, 10 kuutiota fetaa)

Yhteensä näistä tuli noin 1300 kcal.

Kasviksia sais olla enemmän. Prodea näyttäis tulevan ihan ok. Kalorimäärään on paha ottaa kantaa ^ Jos ei tiedä paljonko ap kuluttaa, eli jos painat noin 65kg ja kulutus on keskivertoa niin tuo kalorimäärä on ihan ok.

No onks nälkä? Mä en söis banaania kun sen kaloreilla voi syödä jotain muutakin, mutta olen ymmärtänyt etteivät jotkut vain voi olla ilman jotain makeaa.
Kai se nyt noilla kaloreilla painon pitäs tippua.
Mites olis kerä-, parsa- ja kukkakaalia? Porkkanaa?

• Tykkää
Reactions: mariie
Jos monta päivää noin syöt niin ummetus iskee. Munia, juustoa, mustikkaa, banaania, kaikki vatsantoimintaa hidastavia. Ja varsin niukasti kuituja, pari tomaattia ei oikeasti riitä mihinkään. Jos ei syö leipää, puuroa tai muita viljatuotteita niin kasviksia pitäisi syödä tosi reilusti että vatsa toimii. Ja miksi ihmeessä jotain teollista patukkaa välipalaksi kun puut ovat kotimaisia hedelmiä väärällään tähän aikaan vuodesta? Omenia, luumuja, päärynöitä.

[QUOTE="Anne";28997204]Kasviksia sais olla enemmän. Prodea näyttäis tulevan ihan ok. Kalorimäärään on paha ottaa kantaa ^ Jos ei tiedä paljonko ap kuluttaa, eli jos painat noin 65kg ja kulutus on keskivertoa niin tuo kalorimäärä on ihan ok.[/QUOTE]

Mulla on perusaineenvaihdunta noin 1500kcal/pvä :) Kasviksia täytyy tosiaan kyllä lisätä, tavoitteena olisi ottaa lounaaksi jatkossa salaatti jollakin proteiinipitoisella lisukkeella.

Alkuperäinen kirjoittaja Määä;28997219:
No onks nälkä? Mä en söis banaania kun sen kaloreilla voi syödä jotain muutakin, mutta olen ymmärtänyt etteivät jotkut vain voi olla ilman jotain makeaa.
Kai se nyt noilla kaloreilla painon pitäs tippua.
Mites olis kerä-, parsa- ja kukkakaalia? Porkkanaa?

Ei ole nälkä :) Kaalit menee kyllä, samoin lähes kaikki kasvikset ja hedelmät :) tästä vaan sattui nyt tulemaan varsin vähäkasviksinen (n. 400g) päivä :D

Ootko varma, että söit vain 1300 kaloria, musta ois enemmänkin 1400-1500 kaloria.

Musta ois hyvä myös olla kuituja mukana ja ehdottomasti enemmän vihanneksia. Välipalapatukkaa ym. söisin vain reissussa tai "hätätapauksessa". Parempi olisi syödä just vaikka leipäpala/rahkaa leseiden ja marjojen kanssa. Leseitä suosittelen. Vähän kaloreita ja kuituja voi olla jopa 44-50 % (pitää tosin verrata ja ottaa paras). Niissä on myös hivenaineita ym.

Jonkun aikaa ok pitää tuollaista ruokavaliota, jossakin vaiheessa pakko nostaa kalorimääriä ja syödä monipuolisemmin, jos et halua puutoksia. Vitamiinilisiä ois hyvä syödä.

Ei sopis mulle. Kuukaudessa menny nyt 5 kiloo taas pois. Muutin ruisleivän siihen uuteen ja terveelliseen kauraleipään ja leviterasvan Keiju Alentajaan. Mun on ihan huutava pakko syödä rukolaa, varsiselleriä, keitettyjä porkkanoita, kaalia, suippopaprikoita ja jääsalaattia. Mä tuun kipeeks, jos en saa runsaasti vihreetä. Muuten syön fileetä, lohta, broileria, lihamureketta ja niin edelleen, mutta kaikille kastikkeille olen sanonut hyvästit. Juon päivässä lasin piimää tai syön viilin. Vettä juon joka välissä. En liiku juuri yhtään. Purkista otan puuttuvat vitskut ynnä muut.

Yhteistyössä