Laihduttajalle herkkua??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Essi81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Essi81

Aktiivinen jäsen
18.06.2004
7 816
0
36
Laitan nyt vielä tännekkin... kun teillä joillain on kumminkin niitä eri opuksia... Niin josko joku vois kertoa mulle jonku hyvän herkun... Millä lähtis herkkuhimo ja ei tulis niin älyttömän montaa pistettä!! Kiitos tuhannesti ja mukavaa viikonloppua!

Rahka on kaiketi se kaikista pisteystävällisin herkku...
Siihen kun lisää makeutusainetta ja mielen mukaan lisukkeita, niin on hyvää :p
Ite laitan sekaan erilaisia marjoja usein, hedelmiä, kaakaota, oikeestaan ihan mitä mieleen juolahtaa ja kaapista saattaa löytyä...

Ja nuo kaikki leivonnaiset, niitäkin voi keventää kun laittaa rasvaa vaan niukasti ja käyttää makeutusainetta, nestemäinen kestää kuumennuksen ja paistamisen.

Tänään tuli mieleeni, että teen jäädykettä, yllätysylläty, rahkasta. Korvaa jäätelön mennen tullen!

Herkuuteluhetkiä! :wave:

En kyllä mitään tarkkaa reseptiä osaa oikein sanoa...
Mä olen tämmönen improvisoija. Mitähän sinne jäädykkeeseen laittaisin....
No, kokeillaan tämmöstä...

Kuningatarjäädyke
4dl rahkaa
3rkl makeutusjauhetta / 1tl makeutusnestettä
2d lmansikoita
2dl vadelmia
2dl mustikoita
(2 munanvalkuaista vaahtona)

Mustikat, mansikat ja vadelmat survotaan keskenään, voivat olla jäisiäkin. Niiden sekaan makeutusaine ja se sörsseli seataan rahkan kanssa. Mukaan voi lisätä muutaman munanvalkuaisen vaahdon, niin saa täyteläisempää ja kuohkeampaa... Maista makeus ennen pakastamista!
Sitten mössö kakkuvuokaan ja pakastimeen vähintään pariksi kolmeksi tuuniksi. Sit ku jäätyny, niin kumotaan tarjolle.

Tuon kerman saat unohtaa!!! Munanvalkuaisvaahto ajaa saman asian!
Toivottavasti en antanu ihan tööt tööt-reseptiä. Repäsin sen just päästäni! Mut kokeile!
Ei ku kokkailemaan....
:p :p

Jos pisteillä olet, niin ne Valion vähäkaloriset marjamehut on pisteettömiä. Jos ei siis ihan kohtuuttomasti niitä juo.. Pari isoa lasillista hitaasti naatiskellen vie makeannälkää. On ne kuiten sen verran makoisia..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2005 klo 18:15 Selenicereus kirjoitti:
Jos pisteillä olet, niin ne Valion vähäkaloriset marjamehut on pisteettömiä. Jos ei siis ihan kohtuuttomasti niitä juo.. Pari isoa lasillista hitaasti naatiskellen vie makeannälkää. On ne kuiten sen verran makoisia..

Joo niitä oon juonu kyllä :) Ne on hyviä eikä vie pisteitä :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2005 klo 23:10 Essi81 kirjoitti:

Mut monesti sitä tosiaan kaipais sitä rouskuteltavaa hyvää.. liekö koskaan sellaista keksitään! Ei mulla ainakaan mitkään naposteluporkkanat vie karkintuskaa mennessään :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2005 klo 14:10 Selenicereus kirjoitti:
\

Mut monesti sitä tosiaan kaipais sitä rouskuteltavaa hyvää.. liekö koskaan sellaista keksitään! Ei mulla ainakaan mitkään naposteluporkkanat vie karkintuskaa mennessään :)

Juu ei mullakaan... ku mieli tekee välillä niin paljon hyvää :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2005 klo 16:10 halikam kirjoitti:
yhestä sukulakusta saa 0,5 pistettä

Heips, valitettavasti Sukulaku on isontunut ja siitä menee 1 piste jo...
Se oli munkin herkkua, mutta nyt ehkä mietin laitanko kokonaisen pisteen mokomaan. :/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2005 klo 14:10 Selenicereus kirjoitti:
\

"Mut monesti sitä tosiaan kaipais sitä rouskuteltavaa hyvää.. liekö koskaan sellaista keksitään! Ei mulla ainakaan mitkään naposteluporkkanat vie karkintuskaa mennessään :)"

Itse syön leseitä ym. mutta en noista pisteistä ymmärrä mitään... Rasvaa ja sokeria eivät ainakaan sisällä, mutta hiilihydraatit on eri juttu.

Lisäksi kaupassa on luontaistuoteosastolla Nutrilette ja Naturdiet- suklaita, joissa on parisataa kaloria per patukka ja kaikki yhdellä aterialla tarvittavat ravintoaineet. Vie makeannälän takuulla :)

Yhteistyössä