Laihduttaessa lähtee painoa 2-3 kiloa viikossa?!?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tuo on aika lailla maksiminopeus. Alkuun lähtee nopeammin kun mahdolliset turvotukset poistuvat ja aineenvaihdunta on vielä mitoitettu aikaisemman painon mukaan. Siitä se sitten tasoittuu. Oikein lihavat ihmiset pystyvät pudottamaan alkuun jopa 10 kg viikossa, mutta se on vain sitä alkushokkia keholle.
 
vierailija
Kannattaako jatkaa näin?
Kannattaa mikäli olo on hyvä ja energinen. Jossain vaiheessa alentunut paino ja uusi laihduttava ruokavalio ja liikunta löytävät tasapainotilan ja painon putoaminen hidastuu tai loppuu. Oleellista on se, että et ole ihan nälkäkuurilla. Se on tietenkin nopeampaa painon putoamisen kannalta, mutta helposti johtaa jojoiluun.
 
Muutin ruokavaliota ja aloitin säännöllisen liikunnan. Nyt paino tippuu hirvittävää vauhtia. Mitä ihmettä?
Siihen, mihin tahtiin painoa lähtee vaikuttaa suuresti lähtöpaino. Jos ylimääräistä rasvaa on paljon, niin kyllähän sitä sitten lähteekin.
Usein laihdutus syö myös lihaksia, joten minusta painonpudotuksen yhteydessä lihasmassan suojelemiseksi kannattaa ottaa rinnalle treeni, joka ylläpitää lihasmassaa, ellet näin jo ole tehnyt.
 
9MM
Sairaalassa helposti lihoo, jos dieetti ei ole tarkkaan mitoitettu. Monesti ne kyllä yrittävät kyllä katsoa kaloreita ainakin lihavilla potilailla, mutta silti se passiivinen elämä nostaa äkkiä painoa.
Joo mut mä aina huitelin 85-95kg. Siellä ei ees annokset ollu isoi ja empä herkutellutkaan silti nousi nopeesti 46kg ihan mahdotonta muutamas kuukaudes noin lihoo.
 
vierailija
mun paino ei muutu mihinkään vaikka syön terveellisesti ja käyn salilla. mutta huomaan kyllä että käsissä näkyy lihaksia jos jännitän ne, se on hauskaa. en tiedä onko muualla kun en keksi miten jännitellä muita lihaksia.
 
vierailija
mun paino ei muutu mihinkään vaikka syön terveellisesti ja käyn salilla. mutta huomaan kyllä että käsissä näkyy lihaksia jos jännitän ne, se on hauskaa. en tiedä onko muualla kun en keksi miten jännitellä muita lihaksia.
Etureisi ja pohje on helppo jännitellä. Kun treenaa salilla ei paino välttämättä laske ja voi helposti noustakin. Jos samaan aikaan kiinteytyy, niin vaatekoko pienenee silti.
 

Yhteistyössä