Laihdunko näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kilot kuriin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kilot kuriin

Vieras
Syön arkisin ma-pe
klo 6.00; kahvia, 2 kpletta leipää juuston kera sekä 1,5dl jogurttia ja hedelmän
klo 8 juon kahvikupillisen
klo 14 juon kahvikupillisen,joskus keksin/hedelmän
klo 17 syön kevyen lounaan (salaatti tai keitto)
klo 20.30 leivän, hedelmän ja jogurtin/rahkaa/viiliä

La- su syön
aamupalan (kuten edellä,mutta usein munia ja kasviksia)
kahvia juon vain aamulla ja pvällä =2kuppia yht.
lounaan 17 maissa reilusti pihviä/kanaa tms valkosipuliperunan/coscosin/riisin tms kera ja salaattia

VIIKONLOPPUISIN NAUTIN MYÖS PUNAVIINIÄ, SAUNASIIDERIN,IRTOKARKKIA JA NOIN KERRAN KUUSSA CHIPSIÄ.

Ruokavalioni on vaan tälläinen, en ole laihtumassa mutta nyt kun kevät kohta koittaa mietin laihtuisinko tällä vai mitä pitäisi vähentää?

Muuten ok, mut katso viikonloppunakin ihan hitusen mitä syöt, eli jos teet kermaperunoita, tee se johonkin kevytkermaan jne. ja irtiksia kohtuudella. Toki pitää muistaa herkutella. Ihan kohtuulliselta näyttää. Muista myös liikkua, edes vähän.

Eilen mietin että onkohan tää terve ruokavalio ja kuinka en edes tunne kehossani mitään "oireita". Mulla on tehokas ja pirteä olo aina,aamuisin olen turbona ,mutta unta tarvitsen 10h/yö. Mitähän vitamiineja tulisi popsia?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muuten ok, mut katso viikonloppunakin ihan hitusen mitä syöt, eli jos teet kermaperunoita, tee se johonkin kevytkermaan jne. ja irtiksia kohtuudella. Toki pitää muistaa herkutella. Ihan kohtuulliselta näyttää. Muista myös liikkua, edes vähän.

Liikkuminen on minulle vastenmielistä.Onnekseni neljä lasta pitävät minut harrastekuskailuissaan kiireisenä,enkä näin ollen omaa vapaa-aikaa,jolloin voisin liikkua.

Musta syöt aivan liian vähän.
Rasvanpalamiseen tarvitaan myös energiaa.

Ehdottaisinkin että söisit lounaan klo 12-14 välillä ja sitten vielä päivällisen tuohon klo 17 aikoihin.
Annoskoot voi olla pieniä mutta saisit kunnon ruokaa tarpeeksi usein.

Siis ettekö te ihmiset vieläkään tajua ettei tuollainen ole terveellistä! Täytyy syödä päivässä monta kertaa. Etenkin lounas on Todella tärkeä ja tuosta listasta sitä ei löydy. Lounasta ei syödä klo 17 vaan silloin on päivällisen aika. Keho tarvitsee hyviä rasvoja esim. Kylmäpuritettua rypsiöljyä ym. muuta että rasva palaa. Tuolla ruokavaliolla keho alkaa vain syömään lihasta ja tulee todella väsynyt ja voimaton olo. Keho tarvitsee paljon hyvää polttoainetta päivn aikana. Kannttaa opetella syömään oikein niin sitten se paino pysyy hyvin kurissa.

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Musta syöt aivan liian vähän.
Rasvanpalamiseen tarvitaan myös energiaa.

Ehdottaisinkin että söisit lounaan klo 12-14 välillä ja sitten vielä päivällisen tuohon klo 17 aikoihin.
Annoskoot voi olla pieniä mutta saisit kunnon ruokaa tarpeeksi usein.

Jos rasvanpalamiseen tarvitaan energiaa,niin mitä minun tulisi ensisijassa sitten syödä?Mikä ruoka-aine polttaa energiaa?

Syöt liian harvoin ja vähän.

Se ei ole terveellistä, ja lisäksi johtaa erittäin suurella todennäköisyydellä repsahtamisiin.

Lisään vielä että noin huono syöminen alentaa sun aineenvaihdunnan tasoa. Sitten peruskulutuksesi on entistä alhaisempi, ja lihominen helpompaa.

Pikaisesti tuota ohjelmaa vilkaistuani pelkään, että saat kyllä painoasi alas, mutta laihtumisesta en ole niin varma. On suuri vaara, että hankkiudut eroon lähinnä lihaksista, ja niillähän sitä rasvaa pitäisi poltella.
Pysyvät tulokset saat aikaan liikunnalla.

Alkuperäinen kirjoittaja ^^:
Siis ettekö te ihmiset vieläkään tajua ettei tuollainen ole terveellistä! Täytyy syödä päivässä monta kertaa. Etenkin lounas on Todella tärkeä ja tuosta listasta sitä ei löydy. Lounasta ei syödä klo 17 vaan silloin on päivällisen aika. Keho tarvitsee hyviä rasvoja esim. Kylmäpuritettua rypsiöljyä ym. muuta että rasva palaa. Tuolla ruokavaliolla keho alkaa vain syömään lihasta ja tulee todella väsynyt ja voimaton olo. Keho tarvitsee paljon hyvää polttoainetta päivn aikana. Kannttaa opetella syömään oikein niin sitten se paino pysyy hyvin kurissa.

En koe itseäni voimattomaksi ja väsyneeksi ja olen syönyt näin huomaamatta jo pari vuotta. Tottumus alkoi huomaamatta,kun vaihdoin työpaikkaa ja tahti on aikamoinen ja siinä unohtuu ruokataut yms. Työ on niin mielenkiintoista että kun vauhtiin aina pääsen en muista taukoja pitää ja siksi syöminen jää perheen kanssa iltaan.Jos ei olisi perhettä en varmaan söisi tuonkaan vertaa.

"]Ethän sä syö juuri mitään :o Mä ainakin kuihtuisin olemattomiin tuolla.[/quote]

Aivan minusta syöt liian vähän. Kyllä tuolla laihtuu, mutta elimistö menee ennenpitkään säästöliekille ja tuloksena on jojoilua.

Nyt tajuan ketjua lukiessani että piilevä huoleni todellakin on se kuinka saisin syömään itseni terveellisemmin.Mitä tulisi syödä? En siis ole laihduttamassa (173cm/60kg),vaan haluaisin pysyä terveenä,jota kyllä olen ollutkin (paria talviflunssaa poden vuosittain).

Syö usein ja pienehköjä annoksia. Eli viisi kertaa päivässä. Katso että syöt tarpeeksi proteiinia (liha, kala, kana, pähkinät, rahka, raejuusto, pavut, linssit....), mieluiten jonkin verran joka aterialla. Huolehdi myös riittävästä hyvien rasvojen saamisesta (kala, oliivi- ja rypsiöljy, pähkinät).

Syö paljon hedelmiä ja vihanneksia. Suosi täysjyvää.

Noilla pääsee hyvin alkuun. :)