laihduksesta juttua!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja läskimamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

läskimamma

Vieras
Eli siis miten paljon täytyy kävellä että siitä on jotain hyötyä? Siis kaloreita kuluu! JA millasella vauhdilla, pitääkö aina hengästyä ja tulla hiki? Onko muunlaisesta kävelystä laihdutuksen kannalta hyötyä? RAttaiden kanssa kävelen ihan normi vauhtia, ei hengästystä eikä hikeä... Mässäilyt oon ajetellyt jättää pois, voiko näun laihtua? Entä crosstrainerilla? Norm vauhti että jaksaa pitkään vai kauhea spurtti hetken? Millasia aikoja crossailette entä kuinka usein?
Olipa mulla paljon kysyttyvää ja teksti sekavaa, mut toivottavasti joku sai jotain selvän!!

Liikunta yksin ei laihduta, ruokavalio on A ja O. Laske mitä syöt, ihan perus kalorilaskentaa, ilman sitä syö "huomaamatta" liikaa. Itse en ainakaan tajunnut ruokien todellisia energiasisältöjä ihan kokonaan ennen kuin aloin niitä laskea, oli vain summittainen käsitys - ja ihminen usein toimii niin, että yrittää vähätellä syömisiään... Liikunta on tottakai aina hyväksi, mutta aika lailla avartaa se, että todella alkaa laskea paljonko syö, ja sitten siitä ottaa pois paljonko kuluttaa liikunnalla. Nettisivustoja laihduttamisen tueksi löytyy monenlaisia, siellä näistä tietoa sekä ruokien kcal-määristä että liikunnalla kulutettavista (jos ei oo esim. sykemittaria, mikä kertoo tarkemmin kcal-kulutuksen).

Yhteistyössä