Lähtisittekö töihin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vain..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä vain..

Vieras
Jos olisi tilanne että teillä olisi oppisopimuskoulutus kesken ja tulisi mahdollisuus jatkaa sitä syksyllä. Lapset olisivat iältään silloin 2.5v ja 1v 2kk. Kotona saisitte kodinhoitotuen. Töissä palkka olisi huono koska et ole valmistunut vielä (6e/h), työ olisi kokopäivä työ 8h/pvä ja työt päättyisivät vasta 18-20. Palkasta jäisi käteen lastenhoitomaksujen ja linja-auto kustannusten jälkeen jäisi käteen n 300e eli sama kuin kodinhoitotuki..

En lähtis. Ei olis kuitenkaan vaivan arvoista. Lasten päivähoitoon kuskaaminen joka aamu on kamalan rankkaa lapsille ja itselle. Lapset ovat pieniä vain hetken ja kun ovat isompia asiat järkestyy ihan varmasti ja saat vaivalle vastinetta. Olen ollut kahdesti vastaavassa tilanteessa ja voin sanoa kokemuksesta ettei kannata.

itse olen samassa tilanteessa. Nuorin on 1,1v. Oppisopimuksella olen myös menossa (ja palkka sama kuin sinulla). Ja lähden koska saan siitä itselleni ammatin, ammatin joka on unelma ammatti. Lapsille yritän hyvittää sitten kaiken vapaa-aikani. <3

Niin, mulla on vaan kauhea vaikeaa jotenkin tän asian kanssa.. : ( Ja tosiaan ammatti olisi työ mistä pidän kovasti...Mutta mietin vain et josko lykkäis vaikka puolella vuodella.. En tiiä.. ja sit tosiaan pitäis löytää se hoitopaikkakin ja niistäkään ei tiiä, yksityinen vai kunnallinen pph vai pk

Jos pystyt olemaan kotona vielä 6kk (eli paikkasi oppisopimuksella pysyy), niin ole ihmeessä lasten kanssa. Jos kerta epäröit, ettei sitten myöhemmin harmita :) Kuitenkaan tuo 6kk vaikuta kauheasti siihen työelämään ja sen kunnolla käynistymiseen, ymmärräthän.
Minun tilanne on se että nyt saan oppisopimus paikan ja jos siitä nyt kieltäytyisin niin paikka siirtyisi toiselle.. toki voisin myöhemmin etsiä toisen paikan, mutta mutta.. haluan tarttua nyt tähän tilaisuuteen :)

Jos koulutuksen aloitusta/jatkamista voisi siirtää, siirtäisin. Itse en haluaisi laittaa noin pieniä täysipäiväisesti hoitoon. Jos taas pitäisi joko aloittaa nyt tai jättää väliin, aloittaisin, koska se on kuitenkin tilaisuus minkä todennäköisesti haluaisin käyttää :)

Sun pitää punnita plussia ja miinuksia ja päästä ratkaisuun jonka kanssa voit olla hyvissä väleissä :)

No niitä plussia ja miinuksia on tässä punnittu ja jotenkin tosi pahaolo laittaa niitä lapsukaisia hoitoon, mutta en tiedä olisiko asia sitten ollenkaan muuttunut silloin puolen vuoden päästä. Sitä olen itsekkin miettinyt et jos siirtäis tosiaan tammikuuhun, mut luulen et sama pahaolo ois sittenkin. Paikastahan ei voi olla koskaan varma et onko paikkaa sit tammikuulla esim. mut ainakin syksyllä kuulosti paikka olevan... Mietin vain että onko se se arvoista ja kaikki lapsilta poissa : ( Mut tosiaan osaltansa haluaisin asian päätökseen, että pääsee oikeille tuloille joskus..

Alkuperäinen kirjoittaja pompula:
itse olen samassa tilanteessa. Nuorin on 1,1v. Oppisopimuksella olen myös menossa (ja palkka sama kuin sinulla). Ja lähden koska saan siitä itselleni ammatin, ammatin joka on unelma ammatti. Lapsille yritän hyvittää sitten kaiken vapaa-aikani. <3

Pompula saanko udella mille alalle olet kouluttautumassa?

En lähtis koska lapset on noin pieniä, hoitoajat pitkiä jos sun työpäivät päättyy vasta ilta myöhään eikä tossa yhtälössä rahakaan ratkaisis :/ Lapset on pieniä vaan hetken ja opiskella kerkee myöhemminki.

pompula: kauneudenhoitoalalle. akaoulutus jäi kesken n. 6kk ja sit ois tutkinnon suorittaminen ja valmistuminen, eli ei olisi paljosta kiinni : )

Niin ja hoitopäivä olisi joko n. 8-16 tai jotain.. eli mies hakisi ja veisi lapset.. ja jos päiväkoti/hoitopaikka olisi lähellä niin minäkin voisin pitää lapsia aamun kotona ja viedä vasta lounaalle...

En, koska lapset noin pieniä ja palkka noin järjettömän pieni. Minä olen nyt töissä kympillä tunti ja olen tasan siksi, että saisin työkokemusta. Työ on sentään siistiä päivätyötä ja lasten oli muutenkin jo aika mennä päiväkotiin.

Toisaalta jos sinulla on valmistuminen kiinni vain tuosta ja se kestäisi vain puoli vuotta... Jäisin silti kotiin, kyllä sitä voi täydentää opinnot hieman myöhemminkin.

en... eipä tossa ikinä iltaisin jäisi aikaa olla lasten kanssa. ja varsinkin sit jos mies joutuu viemäänkin niin et edes aamulla kerkiä lasten kanssa olla! eli ei missään nimessä. johan ne äidin unohtaa. ja mieti millaista pyöritystä se miehelles, lähes yksin tekis kaiken. mitenhän pitkään sekään jaksais,,,,

Alkuperäinen kirjoittaja kikka:
en... eipä tossa ikinä iltaisin jäisi aikaa olla lasten kanssa. ja varsinkin sit jos mies joutuu viemäänkin niin et edes aamulla kerkiä lasten kanssa olla! eli ei missään nimessä. johan ne äidin unohtaa. ja mieti millaista pyöritystä se miehelles, lähes yksin tekis kaiken. mitenhän pitkään sekään jaksais,,,,

Niin no mies tietää millaiseen pyöritykseen joutuis, tai ainakin luulee niin, hänhän minua sinne patistaa...ja itseähän tämä asia kovasti vaivaa...

Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Jos sul työt loppuu vasta 18-20, ni sit sul olis aamupäivät vapaata, eli lapsille tulis aika mukavan lyhyet hoitopäivät

tätäkin mietin just. et jos pk ois lähellä niin onnistuis viedä myöhemmin...mut jos taas ei saada läheltä paikkaa vaan esim. 3km päästä, niin mies joutuu viemään ja hakemaan, koska hällä luultavasti auto..

Mies jaksaa tota rumbaa viikon. Se joka aamunen kahden väsyneen pukeminen ja kuljettaminen ja riisuminen ja sama show taas iltapäivällä työpäivän päälle ja sit ruuanlaitot ja lasten kiukuttelut ja iltahommat ja ja

Ongelmahan ei voi olla se että isä kuljettaa lapsia, vai mikä se on että äiti hoitaa yksin aina kaiken? Joka tapauksessa lapset pitää joskus kuljettaa hoitoon, joten mikä olisi nyt erillaista? Ja varmasti Ap auttaa aamutoimissa, lasten pukemisissa yms.. :)

No niin saatais varmaankin lapset lähelle hoitoon (n.50m) eli minä voisin sitten viedä joinakin aamuina lapset ja saisin näin olla heidän kanssaan hieman edes.
Mut siis nyt laskeskelin, et hoitomaksuihin menis 490e (yksityinen pk) ja siihen linkka maksut päälle, niin palkasta jäis kuussa käteen 249e ja kotona ollessa kodinhoidontuki kahdesta alle 3v - verot ois vajaa 330e käteen.. eli mietin et onko järkee vielä aloittaa, et odottaisko vielä et lapset olis isompia.. Jotenkin on kuitenkin aika luottavainen olo et saisin työpaikan sit myöhemminkin, jos en samasta puljusta niin ainakin jostain. Olen kuitenkin käytännössä "valmis" työntekijä ja vielä kaikein kukkuraksi aika "edullinen" koska työnantajahan saa minusta jonkin moisen korvauksen... Tää on niin vaikeaa... mut jotenkin sydän sanoo et lapset on kerran pieniä et sitä ei sit enää koskaan saa takas (meillä luultavasti lapsiluku on tässä)

Oonko jotenkin itsekäs ???

Yhteistyössä