Lähtisitkö viiden lapsen (9v-3kk) kans linja-autolla..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

saara

Vieras
..käymään n.10km:n päässä kylällä asioilla? 6v:llä on tänään synttärit ja toinen auto huollossa, niin ei autolla päästä. Mietin et jos lähettäis linja-autolla (menee vajaan kilometrin päästä tuonne kylälle) ja käytäis jätskillä ja ostamassa lahja neidille.
Saapa nähä miten onnistuu. Vauva vaunuihin ja muut kävelee. Oonko hullu? :D

Et ole, kun osa on jo isoja =) Paitsi itselläni meni eilen kahden 1v ja 2v lapsen kanssa hermot linja-auto reissulla, mutta se oli helteen syytä, 1v ei oikein pitänyt, mutta isommalle bussi-reissut on aina mieluisa kokemus.

Misei? Meitä oli aikanaan omassa lapsuudenperheessäni 6 lasta 8v sisään jo toki äiti ajokortittomana liikkui koko porukan kanssa julkisilla, kävellen jne.

Tietty jos osalla lapsista on jotain erityisiä ongelmia tms niin silloin voi olla haastavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Misei? Meitä oli aikanaan omassa lapsuudenperheessäni 6 lasta 8v sisään jo toki äiti ajokortittomana liikkui koko porukan kanssa julkisilla, kävellen jne.

Tietty jos osalla lapsista on jotain erityisiä ongelmia tms niin silloin voi olla haastavaa.

4 ja 2v pojat on aika vilkkaita, mutta kyllä mä ne yleensä saan pidettyä aisoissa tarvittaessa. :D

Alkuperäinen kirjoittaja saara:
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Näin hyvällä ilmalla voitte kävelläkkin tuon 10 km :D

No en oikein usko, että 2 ja 4v:t jaksaa kävellä kymmentä kilsaa. :saint:
Muuten kyllä.

Ota kottikärryt mukaan, jossa voit työnnellä niitä vuoronperään. Se olisi niille mukava elämys

Näin hyvällä ilmalla voitte kävelläkkin tuon 10 km :D

No en oikein usko, että 2 ja 4v:t jaksaa kävellä kymmentä kilsaa. :saint:
Muuten kyllä.

Ota kottikärryt mukaan, jossa voit työnnellä niitä vuoronperään. Se olisi niille mukava elämys

Mites nuo vauvanvaunut sitten? Jos hampailla työntäis niitä ja vetäis perässä kottikärryjä. Joo'o. Niin se onnistuis.

Alkuperäinen kirjoittaja en lähtisi:
Kalliiksi voi tulla. Täällä meillä joutuu maksamaan 4-v alkaen puolet aikuisen hinnasta.

Täällä alle 7v:t menee ilmaiseksi maksavan tai ilmaismatkaan oikeutetun aikuisen kanssa. Eli yhdestä pitää maksaa 1,50 suunta.

Alkuperäinen kirjoittaja en lähtisi:
Kalliiksi voi tulla. Täällä meillä joutuu maksamaan 4-v alkaen puolet aikuisen hinnasta.

Täällä alle 7v:t menee ilmaiseksi maksavan tai ilmaismatkaan oikeutetun aikuisen kanssa. Eli yhdestä pitää maksaa 1,50 suunta.

No täällä ei pääse vaunujen kanssa ilmaiseksi ja neljä vee alkaen maksaa puolet aikuisen hinnasta.

4 ja 2v pojat on aika vilkkaita, mutta kyllä mä ne yleensä saan pidettyä aisoissa tarvittaessa. :D

Minä varmaan ottaisin tuossa tuplarattaat käyttöön tai sitten tyyliin vauvan liinaan ja 2v:n rattaisiin. =)

Minä varmaan ottaisin tuossa tuplarattaat käyttöön tai sitten tyyliin vauvan liinaan ja 2v:n rattaisiin. =)

Mulla ei oo tuplarattaita enää. Liina on, mutta liian kuuma näillä keleillä käyttää. Vauva tukehtuu. Taidan ottaa varalta seisomalaudan tuolle 2v:lle, jos suostuis olemaan siinä.

Mä voisin nyt lähtee noiden muksujen kanssa linja-autoon, kun heillä ikää on 3,5v ja 5,5v. Jos lapsi on vaippaikäinen, niin silloin riittää mulle yksi huolehdittava. Mulla on niin lyhyt pinna, ja herkät hermot, että en selviytyisi isomman porukan kanssa mistään reissuista. Tuskin edes kaupassakäynnistä :D
Tokihan 9- vuotias jo selviytyy itsenäisesti, ja pystyy ehkä jopa hieman auttamaan muiden lasten kanssa.
Tuskin nyt sentään hullu olet, ehkä hieman uhkarohkea :D

juu sinne vaan! :) Itse tosin ottaisin kaksostenrattaat mut mulla onki 6kk ja 1v6kk joka ei pysy yhtään aisoissa ja suunta on aina täsmälleen päinvastainen kuin muilla. :) Hauskaa reissua!

Lähe ihmeessä!! 10km linja-auto matka ei kovinkauaa kestä, et vaik autossa oiski kuuma, ni varmasti menee hyvin. Oishan se mahtava retki.. tietty et hirveesti ei voi kantamuksia ottaa takastullessa, mut jo se et käy lasten kans linkulla jätsillä (jos sitä ei tehdä viikottain) on jo mukava juttu!

Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Hui mikä ajatus :D

Mutta toisaalta jos omia lapsia olisivat niin eiköhän sitä pärjäis..

Liikun kyllä paljon koko porukan kanssa, tosin omalla autolla. Kaupassa, neuvolassa ja muissa käyn yksin koko porukan kanssa, kun mies tekee pitkää päivää töissä. Et silleen oon kyllä tottunu liikkumaan näiden kanssa.

Kokeillaan. Tullaan taksilla takas, jos menee mahottomaksi. :saint:

Yhteistyössä