Lähtisitkö sinä pääsiäisenä reissuun isovanhempien tykö vai jäisitkö kotia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jeesiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jeesiä

Vieras
Tarkoitus olisi lähteä kiirastorstaina matkaan.

Tänään tilanne, pienemmällä (taapero) hieman lämpöä - nuhaa - limaista yskää ja tänään lekuri totesi, että tenavalla on korvatulehdus. Lääkitys kestää to-aamuun asti. Kaikken kaikkiaan pienemmällä on tämä flunssa kestänyt jo parisen viikkoa ja tuo limainen yskä viikon verran.

Isommalla (koululainen) meni ääni käheäksi torstaina. Eilen alkoi nuha ja lievä yskä. Tänään hälläkin hieman lämmönnousua ollut (37,8 astetta).

Äidilleni kun soittelin missä kunnossa tenavat ovat, niin hän ensimmäiseksi tokaisi, että ei kannata sitten lähteä pääsiäisenä minnekään reissuun. Tai hän ei ainakaan lähtisi yhtään minnekään, jos tenavat ovat kipeitä. Sehän on tietysti teidän oma asianne mitä teette.

(Äitini tietysti noin tiukasti tokaisi, koska ei pidä mieheni vanhemmista. Mutta jos olisimme heille päin olleet menossa ja jos olisin sanonut, että emme pääsekään tulemaan, kun tenavat ovat juuri olleet kipeitä, niin olisi taatusti ollut erittäin harmissaan.)

Enkä minäkään reissuun aikoisi lähteä, jos isompi on vielä kuumeinen keskiviikkona. Mutta eiköhän pienemmällä ole jo ensi viikolla parempi vointi mitä on tähän mennessä ollut, kun sai tänään antibioottikuurin.

Eikä välttämättä kiirastorstaina tarvitse reissuun lähteä. Kerkeäähän sitä perjantaina tai lauantainakin mennä.

Miksi ihmeessä "linnoittautua" kotiin pääsiäiseksi, jos lapset ovat jo tervehtyneet ensi viikon loppupuolella?

Teette itse päätöksen mitä teette sanoipa äitisi mitä tahansa. Lasten kunnon näkee sitten loppuviikosta. Meillä on joskus jäänyt suunniteltu pääsiäisreissu tekemättä, kun lapsilla alkoi oksennustauti matkalle lähtöä edeltävänä yötä. Onneksi alkoi jo silloin eikä vasta reissussa ollessa.

Miuski, totta toki tuokin. Tällä hetkellä pieni ei ole haronut korviaan, vaan on lähinnä itkeä kränissyt aamuisin ja päivällä. Ei ole oikein leikki maistunut eikä ollut oma itsensä. Päiväunetkin ovat kestäneet max. 45min. Ja niitä hän on nukkunut useita per päivä. On ollut tavallista väsähtäneempi.

Tässähän on vielä 5 päivää aikaa. Kyll me ollaan mummoloihin reissattu flunssaisinakin. Tällähetkellä itse flunssassa ja nyt en jaksaisi lähteä ajelemaan, mutta turha tehdä päätöksiä nyt kun hielä on aikaa parantua pääsiäiseksi.

Ei saisi isovanhempia vaivata koko ajan lomilla. Pitää heilläkin omaa aikaa olla. Ei kehtaa sanoa että älkää tulko ja tartuttako tauteja heille. Hoitakaa omat lapsenne ja asianne itse. Älkää olko isovanhempien vaivoina. Pysyy välit hyvinä. Itsekin hoidan omat asiani enkä tarttee aikuisten lasteni apua. Joskus hoitelen heidän lapsia sitten kun jaksan. Käyn vielä töissä.

[QUOTE="Mummo";29778086]Ei saisi isovanhempia vaivata koko ajan lomilla. Pitää heilläkin omaa aikaa olla. Ei kehtaa sanoa että älkää tulko ja tartuttako tauteja heille. Hoitakaa omat lapsenne ja asianne itse. Älkää olko isovanhempien vaivoina. Pysyy välit hyvinä. Itsekin hoidan omat asiani enkä tarttee aikuisten lasteni apua. Joskus hoitelen heidän lapsia sitten kun jaksan. Käyn vielä töissä.[/QUOTE]

No, hoida sinä asiat tyylilläsi. Voi ne hoitaa toisinkin.

Minun äitini hoitaa usein lastani. Hänen omat menonsa tulevat tietysti ensin. Hän on hyvässä kunnossa eikä tarvitse apua, mutta kysyn kuitenkin säännöllisesti voinko tehdä jotain. Isäni (olivat naimisissa) kuoli neljä vuotta sitten, ja häntä hoidin ennen kuolemaansa kaksi vuotta 5-6 päivänä viikossa 2-5 tuntia päivässä. Lisäksi hoidin hänen asioitaan, koska äiti oli silloin vielä töissä ja minun työaikani olivat huomattavasti joustavammat ja pääsin töistä paljon aikaisemmin kuin äiti. Minulle tulee äitiäni ikävä, jos en näe häntä säännöllisesti.

En usko, että vaivaan äitiäni koskaan. Kun hän vanhenee ja tulee huonokuntoisemmaksi, aion hoitaa myös häntä niin paljon kuin tarvii. Olen valmistautunut myös ottamaan hänet meille asumaan, jos tilanne joskus on sellainen. Meillä on aikuisen kunnioittavat ja lämpimät välit.

Toivottavasti pystyn omiin lapsiini luomaan samanlaisen, molempiin suuntiin toimivan YYA-suhteen.

Yhteistyössä