Lähtipä sitten tästäkin perheestä isä kävelemään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Viime yö meni valvoessa.Tuossa taapero leikkii eikä tiedä mitään että isänsä sanoi meidän olevan vain velvollisuus hänelle.
Eipä mies olekaan käynyt viime aikoina kotona kuin nukkumassa ja juomassa ja ruoat meille tuomassa.Hänellä on erittäin paha alko-ongelma mutta käy silti töissä.Minun ei ole antanut nukkua kohta puoleen vuoteen yhtä ainutta yötä unilääkkeen kanssa.Lapsen olen joutunut hoitamaan käytännöllisesti katsoen yksin.Meillä on ollut apua neuvolan perhetyön taholtakin.
Hän ei kuulema saa käydä missään ja joutuu kuuntelemaan vaikka mitä syytöksiä minun taholtani.Varmasti joutunutkin,koska hän on lapsen syntymän jälkeen ollut useita kertoja pois kotoa koko yön ja toisinaan tullut vasta aamuviideltä-tämä kaikki ilmoittamatta minulle mitään.Että eihän siinä ole mitään epäilyttävää....on tosiaan saanut käydä ja olla missä haluaa kun on katsonut ettei asia minulle kuulu!Ja tämä ongelmansa alkoholin kanssa tietysti aiheuttaa vaikka mitä riitoja.
Tähän asti on sanonut että haluaa olla yhdessä jne.mutta eilen muuttui ääni kellossa-vasta taas oli retkillään josta hirveä riita-ja nyt sitten halutaan ja lähdettiin pois kotoa,työkaveri muka tuli hakemaan.Minulta kysyi että haluanko hänen lähtevän tuon kaverin luo yöksi.Aika suunniteltua minusta oli koko homma.Aikaisemmin näiden vaikeuksien keskellä ollut puhetta että muutettaisiinko erilleen ja hän tulisi meidän luokse kun jaksaa olla selvänä,mutta se ei ole käynyt,ei ole kuitenkaan halunnut erota.Nyt sitten kun arvostelin taas hänen poissaoloaan haluaa erota lopullisesti.On kuulemma päätöksensä tehnyt.Eikä toista naista muka ole.Epäilenpä että semmoinenkin on saattanut löytyä koska kaikki tuntuu olevan noin helppoa.Nyt varmaan moni ajattelee että minun pitäisi olla onnellinen kun pääsin moisesta eroon-miksikähän en sitten ole?Täällä on ollut kiva olla rahattomana ja jäädä nyt rahattomaksi ja yksin hoitamaan kaikki asiat.Mies ei tajua että minä olen ollut se joka ei pääse mihinkään,jolla ei ole rahaa ja joka ei saa edes nukkua.Lapsen kannalta varmaan paras ratkaisu ,mutta se mikä katkeroittaa on se ettei voinut sopia järjestelystä jossa asutaan erillään.Ja suututtaa tämä käänteisyys että hän joutuu lähtemään kun minä en anna hänen tehdä niinkuin haluaa.

Et jää rahattomaksi, laitat lapsen hoitoon ja menet töihin. Jos oma asunto, myytte. Jos vuokra-asunto, vaihdat halvempaan. Niinkuin arvasit: hyvä kun pääsit alkoholisoituneesta narsistista eroon.

Siis oikeesti!! Siis sä kestät tollasta VAIN rahan takia??? Herää pahvi!! Suomessa on sen verran hyvät sosiaalipalvelut, että sä saat kyllä apua sieltä. Ei kait nyt kukaan enää nykyään ole niin pöljä, että luulee, että tollasta on PAKKO sietää? Mä olisin heittänyt tollasen pihalle jo ajat sitten ITSE!!

kyllä täällä pärjää lapsen kanssa, älä siitä huoli :heart: saat paremman elämän iteksesi, ei tarvi ressata missä se ukko millonkin menee... vaikeeta on varmasti aluksi tottua olemaan ilman sitä miestä, oli se sit kuinka paska tahansa, se on silti rakas ja kun on tottunut että se on siinä -edes joskus- aivan omakohtaisia kokemuksia tollasesta äijästä, ja jaksoin uskoa ja toivoa sen muuttumista vuosikausia, kunnes en enää jaksanut... hyvin on pärjätty! Tsemppiä ja voimia!!! Jätä se mies!!! :hug:

Älä laita vielä lasta hoitoon,äläkä heti mene töihin. Sosiaalitoimistosta saat apua,samoin kelasta asumistukea. Koita jaksaa kerätä voimasi ja hakea sinulle kuuluvat edut.
Tee lastenvalvojalla ilmoitus että olette asumiserossa/eronneet ja hae yksinhuoltajuus. Sama ilmoitus kelalle.

Rauhoita teidän elämänne pikkuisen kanssa ja kerää voimia,edes hetken,vaikka edes kesän yli.Tarkoitan sitä,että älä heti ryntää töihin,sillä se saattaa väsyneenä kostautua ikävällä tavalla. Enhän kyllä edes tiedä,minkä ikäinen pikkuisesi on,voisitko edes laittaa päiväkotiin..
Pyydä apua,jos joku voisi auttaa pienen hoidossa että saat nukkua.
Kirjoita vaikka privana jos haluat jutella. Tsemppiä!

Ensimmäiseksi, olet jaksanut jo pitkään, ihan liian pitkään. Jos miehelläsi on vakava alkoholiongelma, voi olla ettei toista naista ole. Mutta tuossa tilanteessa sillä ei oikeasti ole yhtään mitään väliä.

Ymmärrän sinua ja pettymyksen tunnetta, olet suunnitellut elämäsi ihan toisen näköiseksi ja siltä romahtaa pohja. Välttämättä edes läheiset eivät tiedä miehesi alkoholiongelmasta, usein kun sitä omaiset peittelet todella pitkään.

Oikeasti uskon, että sinulla tulee olemaan jopa helpompaa niin henkisesti, kuin taloudellisestikin, kunhan selviät alkushokista. Asiat pitää panna rullaamaan heti. Mies kirjoille muualle, ja saat asumistukea ja mahdollisia muita tukia, miehesi pitää maksaa elatusmaksu, ja jollei hän siihen kykene tulee elatustuki kunnalta. Ja henkisesti on helpompaa, kun tekee kaikki päätökset ihan itse, mies ei anna lupauksia joita ei pidä. Voi tehdä suunnitelmat ihan itsensä varaan. Ja voi jopa olla, että rahaakin on enemmän kuin ennen, kun mies ei tee parastaan kaataakseen sen kaikki kurkusta alas.

Kannattaa ihan heti varata aikaa sossuun, ja ehkä tarvitset keskusteluapuakin.

sama tilanne meillä...ukko hokee että ei halua erota mut mä odotan sitä päivää ku sen ilmottaa. minä en hänelle sitä iloa suo että päätän suhteen...mulla ei o mtn tarvetta uutta etsiä ja asumme eri osoitteissa joten mun ei ihan noin pahasti tarvii ryypiskelyä kattella mut raskasta se silti o ku toinen lupasi vierellä seisoa vauvan hoidossa jne mutta totuus oli ihan toinen. voimia sulle.eipä nuo omahyväiset paskiaiset oo meijän kyynelien arvoisia!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis oikeesti!! Siis sä kestät tollasta VAIN rahan takia??? Herää pahvi!! Suomessa on sen verran hyvät sosiaalipalvelut, että sä saat kyllä apua sieltä. Ei kait nyt kukaan enää nykyään ole niin pöljä, että luulee, että tollasta on PAKKO sietää? Mä olisin heittänyt tollasen pihalle jo ajat sitten ITSE!!

Ymmärsit nyt kyllä väärin

Alkuperäinen kirjoittaja ellapuu:
Älä laita vielä lasta hoitoon,äläkä heti mene töihin. Sosiaalitoimistosta saat apua,samoin kelasta asumistukea. Koita jaksaa kerätä voimasi ja hakea sinulle kuuluvat edut.
Tee lastenvalvojalla ilmoitus että olette asumiserossa/eronneet ja hae yksinhuoltajuus. Sama ilmoitus kelalle.

Rauhoita teidän elämänne pikkuisen kanssa ja kerää voimia,edes hetken,vaikka edes kesän yli.Tarkoitan sitä,että älä heti ryntää töihin,sillä se saattaa väsyneenä kostautua ikävällä tavalla. Enhän kyllä edes tiedä,minkä ikäinen pikkuisesi on,voisitko edes laittaa päiväkotiin..

Kiitos:-)
En voikaan heti mennä töihin,olen pitkäaikaissairas(fyysinen)ja edessä tod.näk.ammatillinen kuntoutus.
Pikkuinen on vasta 1,5 v
Joten olisi kaikinpuolin hyvä että voisin vielä olla kotona,kaikesta huolimatta

Alkuperäinen kirjoittaja ellapuu:

näin. erossa ja muutoissa on lapsellekin sen verran jo muutoksia että tarvitsette kumpikin aikaa rauhoittua ja totutella erilaiseen elämään. ei liikaa muutoksia samaan syssyyn.

alussa on varmasti raskasta kun on tottunu että se toinen on sielläv aikkei aina fyysisesti tai psyykisesti. kyllä se siitä sitten kun huomaat että pärjäät paremmin ilman sitä. ei tarvii huolehtia missä toinen on ja mitä tekee. ansaitset todellakin parempaa. tsemppiä kovasti. :hug:

Mielummin ilman kuin tuollaisen kanssa. Mä uskon, että ero vaan helpottaa sun elämääsi, tai ainakin saman kokeneet ystäväni ovat sanoneet että elämä on ihanaa kun ei ole enää stressiä puolisosta, sen tekemisistä ja menemisistä, juomisesta, jne. Kyllä sinä pärjäät :hug:

Ja sinulla on täysi oikeus hoitaa lastasi kotona kunnes hän on 3 v, eli hae vaan hyvällä omatunnolla Kelasta ja sossusta kaikki sinulle kuuluvat tuet. Soita sossuun lastenvalvojalle, tai vaikkapa perheneuvolaan jos paikkakunnallanne sellainen on, sieltä ainakin minä sain kaikki tarpeelliset tiedot ja tuen kun olin hakemassa avioeroa ja lapsen (silloin niitä oli vain yksi) huoltajuutta.

Kyllä sinä pärjäät taloudellisesti ilman miestäsi ja henkisesti varmasti huomattavasti paremminkin kuin nyt.Se että hän kääntää asiat noin ettei ole itse saanut mennä jne. niin johtuu suurelta osin hänen alkoholismistaan,alkoholisti on erittäin itsekäs ihminen ja kääntää varmasti aina kaiken muiden syyksi,et voi asialle mittään,itse tiedät miten asiat oikeasti ovat ja päärjäätte pikkuisen kanssa mainiosti ilman häntä.

Selvitä onko sun paikkakunnalla yksinhuoltajien yhdistyksen toimintaa tai jotain aputoimintaa yksinhuoltajaperheille, esim. täällä Tampereella useampikin taho järjestää perhekahvilaa ym joissa voi jakaa kokemuksia ja tutustua muihin joilta saa sitten apua.

Kyllä sä tulet pärjäämään paremmin kuin ennen kun ei ole turhia toiveita vastuun jakamisesta jne, vaan yh:na itse tiedät koko ajan missä mennään. :hug:

missäpäin sie ap asustelet? sano vaikka lääni, ei tarvi paikkakuntaa kertoa jos et halua. ois vaan kiva tavata... tuntuis olevan siulla samanlaisia kokemuksia takana ko miullaki...

Yhteistyössä