Lahtelaiset äidit

Minäkin kasvattelen masua Lahdessa. Nyt rv 26 eli aika likelle Siinikkaa ja tintti86:a. Minulla on kuitenkin jo ennestään 1,5-vuotias tyttö ja itselläni ikää 25 v. Minkä neuvoloiden piiriin kuulutte? Itse käyn Launeen neuvolassa.
 
Jekkuli09
Heippa kaikille!

Minäkin asustelen Lahdessa ja esikoista odotellaan, rv 19+2. Itse käyn Paavolan neuvolassa, mutta ilmeisesti siirryn Ahtialan neuvolaan nyt Paavolan terveystalon remontin ajaksi. Ei vielä viime viikolla neuvolassakaan oltu varmoja siirrynkö sinne vai en, ja jos niin koska.... :/ No, eipä tuolla nyt niin väliä ole missä neuvolassa käy.

Minullakaan ei äitikavereita juuri ole, joten olisi kiva vaihdella ajatuksia teidän kanssa :)
 
Moikka taas,
Miten teidän raskaudet on menneet? Onko ollut reipas ja vireä olo nyt toisella kolmanneksella? Minulla ainakin verrattuna alun väsymyksiin. Tosin aika menee ihan älyttömän nopeasti nyt toisella kerralla, kuin silloin ensimmäisellä...
 
Hei, mitenkäs tämän keskustelupalstan tilanne on, onko muut vielä mukana. Itse tällaiseen keskustelun vasta ensimmäisiä kertoja osallistun, mutta tarvetta olisi keskustella ja tutustua samassa tilanteessa oleviin tuleviin äiteihin Lahden aluelta. Minullakin tilanne, että äitikavereita ei oikein ole.
Itselläni on laskettuaika 21.05. eli raskausviikko 32+2 menossa.
Ikää 21 vuotta, vielä viikon ajan. Käymme Metsäkankaan neuvolassa ja asummekin siis tällä alueella. Äippäloma alkamassa kahden viikon päästä ja vasta viime päivinä tullut sellainen olo, että kyllä se loma ihan tarpeeseen tulee.
Olisi kiva, jos joku täällä vielä pyörisi :)
 
Heipä hei, itse olen 23 vuotias ensikertalainen,laskettu aika 1.6. eli raskausviikko 31+1 rullaa eteenpäin. Hollolan puolella asuilemme,salpakankaalla. Supistuksia on toistuvasti ja äippäloma alkaa jo olla vähän tylsää. Äitikaveri olisi kiva löytää keskusteluseuraksi tai vaikka lenkkipolulle kaveriksi jos kemiat kohtaa. :wave:
 
Loistavaa, on täällä siis hieman elämää =) Olet tiuhtiska päässyt/joutunut äippälomalle siis aikasemmin supistusten takia?
Laskettuaikakin on hyvin lähellä omaani.. itselläni on tosin jotenkin sellanen olo, että menee kesäkuulle, vaikka kovasti toivon, että mahdollisimman aikasin saan oman käärön syliin.. olen vähän tällanen hätähousu. Joko sulla on alkanut perhevalmennus vai kuinka teillä siellä Hollolan puolella on? Meillä on nyt kahden viikon ajan kaksi kertaa viikossa ollut parin tunnin kokoontuminen. Odotin ehkä hieman enemmän valmennuksilta.. joku ehkä kokee tuonlaisen ryhmäkeskustelun hyödylliseksi, mutta mielestäni on ollut vain mukavaa tavata muita tulevia äitejä.
 
No hei :) Nyt virallisesti alkoi äitiysloma viime kuun lopusta,aikaistettuna juurikin supistusten ja raskaan työn takia. Maaliskuun pitelin kesälomaa pois alta kun se oli työnantajalle ja mulle helpompi ratkaisu kun jatkuvat saikut.. Päivät on tosi erilaisia,välillä jaksais vaikka mitä mutta välillä supistelee tosi paljon. Lasketut ajat meillä tosiaan lähekkäin.
Tänään ollaan ekaa kertaa menossa perhevalmennukseen,ei oikein tiedä mitä odottaa,sittenhän sen illalla näkee,meillä kolme tapaamista sovittuna kerran viikossa tästä eteenpäin. Tänään pitäis myös soittaa keskussairaalalle ja sopia se tutustumiskierros-käynti.. mua enemmänkin hirvittää kun viikot valuu toisaalta niin nopeasti kohti kesäkuuta,meillä vielä muutto paritaloon kukkatalo töyrylän lähimaille edessä kesä-toukokuun vaihteessa,mitenkä kaiken kerkeää. Lapsimessuille ajateltiin mennä nyt viikonloppuna,vielä todella paljon hankkimatta kaikenlaista,ja veikkaan että tulee olemaan ihan mukavaa vaihtelua ,päästä vähän tuulettumaan kotoa pois välillä. Joko olet itse kaiken tarpeellisen kerinnyt hankkia?
 
Multa on mennyt ihan ohi nuo lapsimessut :/ Olen tosin viikonlopun töissä, joten en olisi päässyt varmaan edes menemään. Pieni paniikki tässä kyllä alkaa tulla noiden hankintojen kanssa, koska meillä ei ole kuin kasapäin vaatteita ja sitteri :) Oon kyllä katsonut vaunut, sängyn ja turvakaukalon valmiiksi, mutta oon niin hirveä hannari, että en ole uskaltanut niitä hankkia, koska jos löytyykin vielä parempia.
Oon aatellu vaunuiksi emmaljungan smart duo -yhdistelmiä, mutta väriksi haluaisin sellaisen vaalean tehostettuna harmaalla. Hieman tuo väri on mietityttänyt, mutta mustat ei nyt miellyttänyt kaupassa silmää =)
Meille on muuten kahden ultrauksen perusteella tulossa poika. Ootteko te ottanut selvää sukupuolesta?
Ihanan kamalaa toi muutto.. ihana varmasti muuttaa tilavampaan(luultavasti), mutta itse monta kertaa muuttaneena tiedän kuinka rankkaa se on.
 
Mulla nyt kasassa viikkoja 36n ja eka lapsi siis tulossa ja reilu viikon oon nyt ollut virallisesti äitiyslomalla. Launeen neuvolassa olen käynyt. Tosin aloitin käynnit metsäkankaan neuvolassa ja metsäkankaalla tulee pari kertaa viikossa aina käytyä.
Mutta kohta siis pitäis olla vauva talossa =) ja innolla odotetaan että kumpi sieltä tulee
 
Ei tosiaan oikein vastannut mielikuvaa tuo valmennus,enemmän olisi odottanut,mutta saahan sieltä ihan hyödyllistä tietoa ja muiden kokemuksia jaettua.
Me ei tiedetä kumpi on tulossa : /,oltaisiin kyllä haluttu mutta kaveri pisti sinnikkäästi jalat ristiin ja toista kertaa en halua hemoon maksaa ultrasta, meiltä kun ei neuvolasta lähetettä ultraan saanut kun ihan silloin alkuun kun raskaudenkesto määriteltiin. Tyttöä kaikki veikkaa että tulee,mutta sen näkee sitten,myönnettäköön että sen lähtökohdan jälkeen että kaikki vanhemmathan tervettä lasta ensisijaisesti toivoo niin tyttöä mä ehkä vähän enemmän odotan ja luulen odottavani.. :) Vaatteita olisi ollut niin ihana ostaa enemmänkin mutta kun ei tiedä kumpi tulee niin aika varovasti ollaan sellasia unisex värejä hankittu.
Vaunut meillä olisi nyt isoin ajankohtainen hankinta ja toivotaankin että löytyisi jotkut kivat yhdistelmät messuilta vaikka. Turvakaukalo katsottuna kanssa mutta vielä kaupassa odottaa että äippä saa ensimmäiset tuet kelalta niin sitten suunnistamme kohti kauppaa.. Ikea on ystävämme ;) sieltä löytyi käytännölliset ja kauniit pinnasänky ja hoitopöytä lipasto yhdistelmä, vielä en ole miehen niitä antanut kasata vaikka se on paketteja kovasti yrittänyt jo aukoa. Yllättävän tyytyväinen olin äitiyspakkauksen vaatteisiin ja tarvikkeisiin,paljon nätimpiä luonnossa kun nettikuvissa,hurjan isojahan ne vaan alkuun on,eli mikäs sen parempi syy suunnata kohti kauppoja! Nyt täytyy jatkaa pesänrakennustarmoa ja siivota kaappeja,pakata samalla muuttolaatikoita jo valmiiksi nyt kun vielä jaksaa..
 
Heippa tintti86! Sä saatkin pian jo pikkusen syliin, ihanaa! Uskon, että tuossa vaiheessa aika alkaa taas menemään liian hitaasti.

Mä asuin Tampereella vielä raskauden puoleen väliin asti, joten sain kaupungilta kaksi maksutonta ultraa ja toisessa veikattiin poikaa. Ja kun muutimme Lahteen kävimme yksityisesssä äitiysneuvolassa 4d ultrassa ja samat vehkeet sielläkin näkyi:)

Tänään tää tyttö repäisi ja ostin hulluilta päiviltä Britax Vigour 3+ vaunut. Olin niitä aikasemminkin katsonut, mutta viime vuoden mallia, mutta nyt tähän uuteen malliin kaikki miinuspuolet oli korjattu/paranneltu, joten tietenkin mun piti nyt raahata ne kotiin junassa =) Ihana olo kun jotain on vihdoin hankittu.
Itse myös suosin kyllä Ikeaa ja pinnasänky on varmaan sieltä haettava.
Ootteko miettinyt, käytättekö kerta- vai kestovaippoja? Tuossa kuukausi sitten otin ihan asiakseni tutustua kestovaippoihin ja niihin sopiviin kankaisiin ja ompelin parit kestot itsekin. Yllättävän helppoa oli! Varmaankin käytetään kestoja ja kertakäyttövaippoja sekaisin, toivottavasti ainakin :/
 
Meilläkin vaunut ja turvaistuin jo hankittu. Ja vaatetta on iso kasa, ostin muutamaa ekaa kokoa jo, että ei sit heti tarvi mennä ostamaan ku pienokainen vähän kasvaa. Vaikka nyt vaatteet on kyllä unisex, ku ei tiedä kumpi tulee...
Pinnasänkyä vaavi ois vielä vailla, mut sen verran tullu kateltua, että voi vaan mennä kauppaan ja hakee mieluisan.
Kerta- ja kestovaippoja varmaan tulee sekaisin käytettyä. Ainakin yritän.
 
:headwall: voihan flunssa,onneks ei sentään ole vatsatauti,voisin kuvitella että se tästä loppuraskaudesta vielä riemullista tekisikin.. ei olleet lapsimessut mitenkään kauhean hyvät,messutarjouksia olisin odottanut enemmän ja olin kauhistunut siitä miten huoletta ihmiset lapsiaan käsittelee,vähän väliä tuli kuulutuksia kadonneista lapsista,meidän vekaralle tulee siis todellakin valjaat jos niin vilkas karkuun vilistämään etten kerkiä huomata jos katoaa :D varmasti ihan huolehtiviltakin vanhemmilta lapset häviää näkyvistä,mutta paljon näki sitä että äitiä ei vois vähempää kiinnostaa missä lapsi viipottaa..apua.. No mutta en ainakaan toiste varmaan tule lapsimessuille menneeksi,jäi vähän sellainen rahastuksen maku,harmi sinänsä. Jäi yksi perhevalmennuskin väliin kun olin niin kipeä eilen,en halunnut mennä sinne muita äitejä tartuttamaan,vaikka harmittikin kun jäi tietoa imetyksestä ja kivunlievityksestä saamatta,mutta onneksi nykyään tietoa saa niin monesta lähteestä ettei se ole kun omasta etsimisestä kiinni. Laskeskeltiin tossa just miehen kanssa ristiäisiin kutsuttavien vieraiden määrää ja saatiin huikeat 55 ihmistä ja siinä on oikeasti vaan ihan lähimmät,mahtuuko tollanen porukka 105 neliöön omaan kotiin juhlimaan? Liikaa kai sisaruksia ja uusioperhekuvioita suvussa,agh.
 
Voih. Ei oo mukava olla flunssassa, itsellä veny vähän turhan pitkäks flunssa eikä meinannu pois lähteä. Onneksi kuitenkin olen jo parantunut. Toivottavasti nämä pari viikkoa pysyy vielä terveenä ettei tule mitään. Terkka kertoi, että joku oli synnyttänyt vatsataudissa, se vasta mukavaa oliskin!
Meillä aikomus pitää ristiäiset kotona (kämppä 60neliöö) että se kyllä kaventaa vieraslistaa ihan mukavasti. Että ei tule kuin perheet ja isovanhemmat ja kummit.
 
Vähän rupee jo jännittää, suunniteltu sektio edessä huomenna, että sit tulee vauva maailmaan. Ihanaa! =) Kaikki on kyllä jo valmiina uutta tulokasta varten, että tervetullut ja odotettu se jo onkin.
Ihanaa kun pääsee näkemään pikkusen ensimmäistä kertaa ja pitämään sylissä =)
 
kiitoksia vaan onnitteluista! Pieni tyttövauva on nyt turvalllisesti kotona. Painoi syntyessään 2992g ja oli 48,5cm pitkä, mutta terve tyttö =) Meinas reppanalle olla sairaalan vaatteet vähän turhan isoja, että kiva olla kotona, et saa tytön puettua sopivimpiin vaatteisiin =)
 

Yhteistyössä