Lahjoita sinäkin lapsivangeille + katulapsille lähimmäisenrakkauden vuoksi!

• Viestiketjun aloittaja joulun sanoma
  • Ensimmäinen viesti
joulun sanoma
Näin bussissa mainoksen joulukeräyksestä lapsivankien hyväksi. Kamala kuva piestystä pojasta jäi mieleeni, ja siksi päätin googlettaa kyseisen keräyksen sivut. Luettuani vähän matkaa pääsi itku, ja ainakin minä päätin tehdä pienen lahjoituksen lapsirukille. Nämä vangithan joutuvat usein pakkolaitokseen varastettuaan ruokaa nälkäänsä...

Jos sinä haluat myöskin auttaa lähimmäistäsi, käy sivulla

http://www.lapsivangit.fi/

ja tee lahjoitus! Mikäli edes 5 ihmistä lahjottaisivat kympin keräykseen, saisi 5 poikaa ruokaa viikoksi... Ajatelkaa, jos oma lapsenne olisi noilla leireillä:(

epäilevä
oliskohan tarkoituksen mukaisesti poika puettu huonosti ja naama sotkettu, että saadaan oikein surkian näköinen kuva...Olikohan kyse just niistä venäjän lapsivankiloista..? Epäilyttää meneekö senttiäkään avusta perille...

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Mun joululahja menee kotimaan lapsiperheille.
Mä lahjoitan lisäksi kotimaahan, Unicefille jne... Kävin juuri tänään ostamassa muksun Reimatec -haalariin sopivat hanskat ja hatun + Vikingin core -kengät. Tuli sen jälkeenmieleen, että ehkä meidän perheellä on varaa auttaa vähäosaisia lapsia.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja epäilevä:
oliskohan tarkoituksen mukaisesti poika puettu huonosti ja naama sotkettu, että saadaan oikein surkian näköinen kuva...Olikohan kyse just niistä venäjän lapsivankiloista..? Epäilyttää meneekö senttiäkään avusta perille...
Tuolla Hämeenlinnan tilaisuudessa näyttävät videon avun perille viemisestä...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eikö kukaan halua lähteä mukaan:/?
Meille tuli ton järjestön lappu kotiin missä oli surkean näköinen poika, en ole auttamassa. Täällä kotimaassa on ihan tarpeeksi autettavia, olisi ihan eri asia jos olis miljonääri mutta kun ei ole. Meillä on kummityttö Paraguaysta planin kautta.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja hanna08:
Eikö kukaan halua lähteä mukaan:/?
Meille tuli ton järjestön lappu kotiin missä oli surkean näköinen poika, en ole auttamassa. Täällä kotimaassa on ihan tarpeeksi autettavia, olisi ihan eri asia jos olis miljonääri mutta kun ei ole. Meillä on kummityttö Paraguaysta planin kautta.
Hieno juttu, että teillä ootte lähteneet kummeiksi:) Mä en ole vielä kummi, mutta ajattelin sellaiseksi ryhtyä jatkossa jossakin vaiheessa.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Zefirka:
Hyvä idea lahjoita heille =) Katulapset on niin surulista asia ja hyvä auttamaan heitä.Myös vankila lapset.
:) Onko sullakin muuten juuria Venäjällä. Mun mies on 2/3 venäläinen ja sitä kautta vauvakin. Siksi myös nuo Venäjän asiat on jotenkin lähempänä sydäntä...

Hyvä idea lahjoita heille =) Katulapset on niin surulista asia ja hyvä auttamaan heitä.Myös vankila lapset.
:) Onko sullakin muuten juuria Venäjällä. Mun mies on 2/3 venäläinen ja sitä kautta vauvakin. Siksi myös nuo Venäjän asiat on jotenkin lähempänä sydäntä...
On =) Asumme nyt Suomessa ja haluan autamme lapsia ja tiedän apua menevät heille.
Ystävä vie lastenkotiin suomesta paljon tavarat ja he auttaa katulapsia.

Olen nähnyt tuon saman "mainoksen" bussissa ja se tuntui todella surulliselta :'(
Mutta en usko tuon avun menevän oikeasti perille tai jos menee niin hyvin pieni osa.
Osallistun kyllä paljon hyväntekeväisyys juttuihin, mutta valitsen tarkasti ne joihin oletan avun todella menevän.

ap
On =) Asumme nyt Suomessa ja haluan autamme lapsia ja tiedän apua menevät heille.
Kiva kuulla, että palstalla on muitakin itärajan taakse liityntöjä omaavia:) Tekeekö kaverisi jonkun järjestön kautta auttamistyötään?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Olen nähnyt tuon saman "mainoksen" bussissa ja se tuntui todella surulliselta :'(
Mutta en usko tuon avun menevän oikeasti perille tai jos menee niin hyvin pieni osa.
Osallistun kyllä paljon hyväntekeväisyys juttuihin, mutta valitsen tarkasti ne joihin oletan avun todella menevän.
Miksi oletat, että tämän kautta ei apu mene perille:/?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja piste:
Kotimaan tarvitseville ensin!!!
Mitä, jos antaa kaikille tasapuolisesti:)? Ei toki ihan kaikille, mutta ulkomaille ja kotimaahan. Meillä tässä tapauksessa on kyseessä pso:n ja periaatteessa lapsenkin molemmat kotimaat:)

Kiva kuulla, että palstalla on muitakin itärajan taakse liityntöjä omaavia:) Tekeekö kaverisi jonkun järjestön kautta auttamistyötään?
Pietarin katulapset ry hän puhunut paljon ja ajattelen hän tekee siellä jotain heidän kanssa työtä.

ap
Pietarin katulapset ry hän puhunut paljon ja ajattelen hän tekee siellä jotain heidän kanssa työtä.
Ok:) Täyty käydä katsastamassa ko järjestö, jos nettisivut löytyy! Tsemppiä kaverillesi tärkeään työhön:) Mun tätini käy myöskin Latviassa sellaisella vapaaehtoisporukan bussireisulla viemässä lastenkoteihin vaatetta ja ruokaa. Lähden ehkä itse joskus mukaan.

vieras
Itseäni mietityttää se, että olen kuullut ettei apu mene aina perille. Hyväuskoiset suomalaiset menevät itse paikan päälle viemään avun perille (orpolapsille, vangeille tms.) ja kaikki näyttää sujuvan kuin rasvattu, mutta "kulissien takana" valitettavasti henkilökunta ottaa lahjoitetut tavarat/rahat/ruoat. Lisäksi olen kuullut ettei venäjä auta orpo yms. lapsiaan koska apu tulee kuitenkin suomesta :/ Eli se on heidän valtionsa budjetista vain vähemmän kun suomi maksaa vangeille paremmat olot. Tällaisia pohdintoja.. Auttaa voisin jos veisin itse avun perille ja jäisin vahtimaan että apu todella menee sinne minne se on tarkoitettu, mutta se ei tietysti ole mahdollista.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itseäni mietityttää se, että olen kuullut ettei apu mene aina perille. Hyväuskoiset suomalaiset menevät itse paikan päälle viemään avun perille (orpolapsille, vangeille tms.) ja kaikki näyttää sujuvan kuin rasvattu, mutta "kulissien takana" valitettavasti henkilökunta ottaa lahjoitetut tavarat/rahat/ruoat. Lisäksi olen kuullut ettei venäjä auta orpo yms. lapsiaan koska apu tulee kuitenkin suomesta :/ Eli se on heidän valtionsa budjetista vain vähemmän kun suomi maksaa vangeille paremmat olot. Tällaisia pohdintoja.. Auttaa voisin jos veisin itse avun perille ja jäisin vahtimaan että apu todella menee sinne minne se on tarkoitettu, mutta se ei tietysti ole mahdollista.
Kuultu on luultua. Pahoitteluni, mutta en usko sitä mitä kirjoitat...!

tää on niin tätä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täysi peesi tälle! Kuulin eräältä avunviejältä, että he vievät tavarat perille, mutta varma ei voi olla siitä että apu menisi loppujen lopuksi oikeaan kohteeseen. Ja todellakin. Venäjä ei mikään köyhä valtio ole, mutta hanakasti sitä apua vastaanotetaan niin kauan kuin me hyväuskoiset suomitytöt-ja pojat sinne tavaraa jaksamme kantaa.

Yhteistyössä