Lahjalista häihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja snusmumrigen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

snusmumrigen

Vieras
Tuli tosta toisesta ketjusta mieleen kun siellä sivuttiin häiden lahjalista asiaa. Aika moni tuntuu olevan sitä vastaan.

Meidän häissä ei ollut lahjalistaa, koska häät olivat pienet,eikä meillä oikeastaan ollut mitään, mitä oltas erityisesti tarvittu. Yhdessä kun oltiin asusteltu jo pitemmän aikaa.

Lahjalistan puute aiheutti kuitenkin sen, että saatiin vastailla ihmisten soittoihin siitä, mitä halutaan lahjaksi kun kerta listaa ei ollut valmiina mukana :O Oikeasti melkein jokainen vieras soitteli ja tiedusteli lahjatoiveita. Eikö ihmisillä oo enää minkäänlaista mielikuvitusta kun ei keksitä sopivaa lahjaa. Ja pakko vielä sanoa, että häiden pienuuden takia nämä vieraat todella tunsivat meidät, eivät siis olleet mitään kaukaisia sukulaisia vaan ystäviä, joiden kanssa ollaan paljon tekemisissä.

Minusta lahjalistat ovat loistava keksintö. Helpottaa lahjanvalintaa, etenkin jos ei ole hirveän läheinen ihminen kenen häitä juhlitaan, ja hääpari saa tavaraa mitä haluaa. Eikä se lahjalista tarkoita, ettei mitään sen listan ulkopuolelta saisi viedä! Jos on jotain persoonallista ja henkilökohtaista mielessä, mitä haluaa hääparille antaa, ei todellakaan ole väärin viedä muuta kuin listan tavaraa. =)

Mä en ymmärrä miks niin monella on jotain lahjalistaa vastaan.

Sehän on äärimmäisen kätevää, kun voi katsoa listaa ja valita sieltä jotain, joka takuuvarmasti on morsiusparin mieleen.
Ei nimittäin todellakaan ole taattua, että se omaa silmää miellyttävä moderni taideteos on morsiusparin mielestä yhtä upea.. :/

Meillä ei ollut lahjalistaa, vaan kerrottiin ettei tarvita mitään. Halutessaan voi tehdä rahalahjoituksen häämatkatilille tai tuoda muita kirjekuoria (=lahjakortteja tai ihan vaan onnittelukortteja)..
Silti meilläkin on nyt uusia vaaseja, lakanoita ja pyyhkeitä ja tuskissani olen koittanut etsiä niille säilytyspaikkoja, kun entisetkään ei meinaa millään mahtua. Tätä juuri koitettiin välttää, mutta eipä onnistunut.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Kaikkein yksinkertaista on laittaa tilinumero kutsuun, varsinkin jos liki kaikkea tarvittavaa on eikä halua mitään typeriä vaaseja nurkkiin pyörimään.

me tehtiin niin ja silti saatiin kaikkee sellasta mikä on siitä lähtien pyörinyt avaamattomana kaapissa.

mutta onhan se vaikeaa ostaa lahjaa, koska sillon kertoo myös siitä miten paljon todella tuntee toista ja miten paljon lahja on maksanut jne..

muoks oli meillä lahjalistakin..mut siltikin saatiin..

me ollaan menossa syksymmällä häihin. ideoita ois lahjaa varten, mut hankkisin mieluusti jotain mitä hääpari oikeasti tarvitsee. eivät ole kovin läheisiä, joten en tiedä kaappiensa sisältöä. lahjalistaa ei ole, joten aijon kyllä kysyä asiasta että tulis mieluinen ilahduttava lahja.

Meillä ei ollut, mutta minusta hieno homma. Kuitenkin ainakin minä haluan antaa lahjan josta saaja pitää, ihan sama vaikka se minusta olisi hirveä. Ja jos haluaa mennä listan ulkopuolelle tai lista on jo ostettu tyhjäksi, se luettelo antaa kuvan saajan mausta ja mieltymyksistä, eli helpompi keksiä mahdollisesti mieleinen lahja

me tehtiin niin ja silti saatiin kaikkee sellasta mikä on siitä lähtien pyörinyt avaamattomana kaapissa.

mutta onhan se vaikeaa ostaa lahjaa, koska sillon kertoo myös siitä miten paljon todella tuntee toista ja miten paljon lahja on maksanut jne..

muoks oli meillä lahjalistakin..mut siltikin saatiin..
No emmä kysele hirveesti kavereilta mitä ne omistaa. Toki näkee mitä kämpässä on. Mut en mä tiedä yhdeltäkään et esim missä lakanoissa nukkuu jos jotain tiettyä toivois häihin tai jos toivois jonkun desing kattilan ni en mä sitä ilman listaa tajuais.

Yhteistyössä