Lahja lelujen/vaatteiden kierrätys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ggfb
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

ggfb

Vieras
Miten suhtaudutte lahjaksi saatujen lelujen/vaatteiden kierrätykseen?

Mä tunnen aina jonkinmoisen "piston sydämessäni" kun laitan lahjaksi saadun pieneksi käyneen vaatteen kirppis pinoon :/

Lempparit säästetään kun todennäköisesti toinenkin lapsi on tulossa mut jos ei ole alunperinkään ollut kovinmieluinen ni sitten laitan kiertoon -ja toivon ettei antaja koskaan ota puheeksi ko. juttua..

Anoppi välillä puhuu pojalle ostamistaan vaatteista (joita siis olen jo myynyt pois), musta tuntuu tosi "katalalta" kun mukamas muistelen että se fleecepuku olis ollut sopiva kesällä ja nyt se on jossain vintillä :/

Pidin myös live-kirppiksellä pöytää aikoinaan ja siellä oli paljon meille tarpeetonta kippoa ja kuppia joita oli saatu lahjaksi.
Toivoin aina vaan ettei esim. anoppi tai miehen sisko pyydä päästä mukaan ku kävin siivoamassa pöytää, oli heiltä saatua "krääsää" myynnissä :(

Sanotteko suoraan että olette myyneet jonkun vai kerrotteko valkoisen valheen jotten antaja pahoita turhaa mieltään?

Tokihan lasten kamppeet on sellasta kierrätyskamaa enimmäkseen, et jokaisen pitäs ymmärtää ettei kaikkea säilötä ikuisesti.

Miten suhtaudutte lahjaksi saatujen lelujen/vaatteiden kierrätykseen?

Mä tunnen aina jonkinmoisen "piston sydämessäni" kun laitan lahjaksi saadun pieneksi käyneen vaatteen kirppis pinoon :/

Lempparit säästetään kun todennäköisesti toinenkin lapsi on tulossa mut jos ei ole alunperinkään ollut kovinmieluinen ni sitten laitan kiertoon -ja toivon ettei antaja koskaan ota puheeksi ko. juttua..

Anoppi välillä puhuu pojalle ostamistaan vaatteista (joita siis olen jo myynyt pois), musta tuntuu tosi "katalalta" kun mukamas muistelen että se fleecepuku olis ollut sopiva kesällä ja nyt se on jossain vintillä :/

Pidin myös live-kirppiksellä pöytää aikoinaan ja siellä oli paljon meille tarpeetonta kippoa ja kuppia joita oli saatu lahjaksi.
Toivoin aina vaan ettei esim. anoppi tai miehen sisko pyydä päästä mukaan ku kävin siivoamassa pöytää, oli heiltä saatua "krääsää" myynnissä :(

Sanotteko suoraan että olette myyneet jonkun vai kerrotteko valkoisen valheen jotten antaja pahoita turhaa mieltään?

Tokihan lasten kamppeet on sellasta kierrätyskamaa enimmäkseen, et jokaisen pitäs ymmärtää ettei kaikkea säilötä ikuisesti.

Jos anoppi tai joku muu kyselee multa jonkun perään, onko tullu käytettyä, jos ei, niin vastaan että on niin paljon tavaraa etten voi muistaa

Materiaan on turha olla kiintymättä liikaa, koska lopulta koti muuten aikamoisen tavarapaljouden kaatopaikka. Itse sanoisin, että laitoin kiertoon kun en enää päälle mahtunut ja sillä siisti. Jos siitä loukkaantuu, niin se ei ole mun syy.

Mä en ainakaan mitenkään voi muistaa että mitä ollaan saatu ja mitä olen ostanut. En siis tunne pistoa sydämessä tai muuallakaan :)

Ja mun lahjoittamat vaatteet saa mun puolestani ihan vapaasti myydä pois, eli ei niitä tarvitse antaa koska ne on saatuja.

Kiertoon vaan, ei kukaan tee mitään pienillä vaatteilla tai käyttämättömillä leluilla. Multa ei ole koskaan kukaan myöhemmin tullut kysymään, mitä teen lahjalla. Joulun aikaan on toki kysytty, leikitäänkö leluilla ja sanon totuuden, kauniisti. Joku tuote ei ehkä ollutkaan oikean mallinen (ei voi tietää ennakkoon, inhimillistä) tai lelu jäi sitten vähemmälle käytölle. No toisena vaihtoehtona lelujen osalta on viedä ne mummolaan varaleluiksi. Silloin tylsemmätkin lelut muuttuu kivoiksi.

Minulla ei ole enää mitään valtaa lahjoittamiini tavaroihin. Parempihan se huono lahja pistää kiertoon kuin säilöä kaapeissa.

Yhteistyössä