Lahja isäpuolelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äitipuoli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihan vaan sillä, että itselläni on tuttavaperheitä joissa on isäpuoli, jotka ovat kun isiä lapsipuolille ja lasten oikeat isät eivät ole edes elossa/missään yhteyksissä lapsiinsa. Eli tottakai sillon muistetaan isäpuolta.

Ei kai siinä mitään pahaakaan ole. Tosin en itse ymmärrä tuollaisia puolikkaita vanhempia oikein ollenkaan. Jos minulla olisi mies, sitä kutsuttaisiin etunimellä. Myös exän uutta vaimoa lapset kutsuvat ihan nimellä enkä ole koskaan kuullut, että olisivat antaneet tälle äitienpäivälahjaa. Itse en myöskään haluaisi olla kenelläkään puolikas äiti.

Toiset muistaa, toiset ei. Ja jos oikeesti lapset muistaa eikä lasten äiti, niin kyseessähän on varmaan sen ikäset lapset, jotka jo osaa sanoa haluaako ne muistaa vai ei.

Meillä poika on aina (omasta valinnastaan) kaikki kouluaskartelut kantanu "isäpuolelleen". Meilläkään ei tuota nimitystä käytetä, vaan kutsuu miestäni yleensä etunimellä.

Meillä tytär (12.v) antaa isäpuolelleen, eli minun miesystävälleni kyllä joka joulu lahjan, ihan omasta valinnastaan. Ja kyllä lapset kutsuvat etunimellä, ja oikea isä on ehdottomasti lapsilla etusijalla, koska nämä näkevät häntä joka toinen viikko :) Tyttöni osti viimevuonna isäpuolelleen lahjaksi Kiroileva-siili kirjan, ja tämän vuoden lahjaksi hän on sanonut antavansa mukin, joka on täytetty karkeilla. Kumpikin lapsi päättää itse, antaako isäpuolelleen lahjan, niin se meillä ainakin on :)

Kyselen tässä nyt vähän samantyylistä asiaa.
Eli mieheni lapsuudessa ei ollut isää, ja isäpuoli astui kuvioihin kun hän oli varhaisteini. Kuitenkin heistä taisi tulla aika läheisiä, ehkä kuitenkin enemmänkin kavereita kuin isä ja poika. En oikein tiedä.
Nyt tuo isäpuoli auttaa meitä tosi paljon talon kanssa ja on kaikin puolin mukava.

Olen raskaana, ja tämä isäpuoli meni siitä ihan sekaisin, oli todella iloinen asiasta. Tämä meidän oma olisi hänen ensimmäinen "lapsenlapsi".

Olen todella huono keksimään joululahjoja, ja tälle perheelle olisi pakko jotain keksiä kun kuitenkin ovat meitä niin paljon auttaneet. Ja ajattelin että onko tuollaiset isoisä-jutut ihan hirveä idea? Jos siis löytyis jostain joku kiva avaimenperä tai jotain muuta pientä (ei t-paita tai muki, vaan jotain vähän hillitympää), niin ajattelin että semmosen kai voisi nakata pukinkonttiin. Jos tekisin siis jonkinlaisen lahjakorin.

Vai onko tuo ihan tökeröä, kun hän ei kuitenkaan mikään OIKEA isoisä olisi?

Meillä on oma isämme kuollut ja äitimme meni uudelleen naimisiin meidän lasten ollessa jo täysi-ikäisiä. Itse emme tätä uutta miestä muistaneet isänpäivänä tietenkään.
Mutta nyt, kun meillä on omia lapsia, niin he muistavat omaa pappaansa kortilla/lahjalla. Kuitenkin hän on lapsillimme rakas isoisä, vaikka verisidettä ei olekaan. Yhtä rakkaita ovat puolin ja toisin, joten miksi sitä tehdä turhan monimutkaiseksi itsekään.

Kyselen tässä nyt vähän samantyylistä asiaa.
Eli mieheni lapsuudessa ei ollut isää, ja isäpuoli astui kuvioihin kun hän oli varhaisteini. Kuitenkin heistä taisi tulla aika läheisiä, ehkä kuitenkin enemmänkin kavereita kuin isä ja poika. En oikein tiedä.
Nyt tuo isäpuoli auttaa meitä tosi paljon talon kanssa ja on kaikin puolin mukava.

Olen raskaana, ja tämä isäpuoli meni siitä ihan sekaisin, oli todella iloinen asiasta. Tämä meidän oma olisi hänen ensimmäinen "lapsenlapsi".

Olen todella huono keksimään joululahjoja, ja tälle perheelle olisi pakko jotain keksiä kun kuitenkin ovat meitä niin paljon auttaneet. Ja ajattelin että onko tuollaiset isoisä-jutut ihan hirveä idea? Jos siis löytyis jostain joku kiva avaimenperä tai jotain muuta pientä (ei t-paita tai muki, vaan jotain vähän hillitympää), niin ajattelin että semmosen kai voisi nakata pukinkonttiin. Jos tekisin siis jonkinlaisen lahjakorin.

Meillä on suvussa ollut eronneita, karanneita ja kaikenlaisia puolikkaita, jotka ovat yhtä rakkaita ja jopa rakkaampia kuin biologiset sukulaiset. Perhe on se, jossa sinulla on hyvä olla ja johon tunnet myös henkisesti kuuluvasi. Mielestäni mietit ihan turhaan mikä on "oikein". Maailmassa ei ole koskaan rakkautta ja välittämistä liikaa, joten eikö miehesi isäpuoli ole mitä parasta teidän pikkuiselle? Jos sydän on paikallaan ja into ryhtyä isoisäksi, niin olkaa silloin samaa perhettä. Muista miehesi isää kuin oikeaakin isoisää muistaisit.

Jos teidän lapsesennne ei ole vielä edes syntynyt, niin on aika kornia antaa jotain sellaista, missä lukee isoisä tms (jos sellaisiin viittaat noilla isoisä-jutuilla.

Se on sitten toinen juttu, kun lapsi on jo syntynyt ja teillä on vakiintunut nimitys hänelle.

Meillä esimerkiksi isoäitipuoli sai ihan itse päättää, mikä hän tahtoo olla meidän lapsille. Hän ei mitään mummo tms nimityksiä halunnut, vaan haluaa tulla kutsutuksi ihan vain etunimellään. Meidän kuopus tosin kutsui häntäkin mummoksi pienempänä, se kun oli helpompi sanoa kuin hänen etunimensä :D

Jos teidän lapsesennne ei ole vielä edes syntynyt, niin on aika kornia antaa jotain sellaista, missä lukee isoisä tms (jos sellaisiin viittaat noilla isoisä-jutuilla.

Se on sitten toinen juttu, kun lapsi on jo syntynyt ja teillä on vakiintunut nimitys hänelle.

Aaaa, ok :) Itte jotenkin olen ajatellut että tuollaset "tuleva pappa/veli/iskä/sisko" hömppä-lahjat annetaan ennen sen lapsen syntymää eikä sen jälkeen.
Ajattelin tosiaan jotain tuollaista ihan pientä esinettä, jolla ehkä samalla voisi viestittää että me mielellään haluaisimme että hän on isoisä, eikä vain joku etäinen isoisäpuoli tjs =)

Täytyy miettiä, voihan se olla ettei tuollaisia hirveästi tule vastaan, paitsi ehkä nyt kun isänpäivän takia kaikkea krääsää myydäänkin.

Yhteistyössä