lahja 2 v pojalle opiskelijahintaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kettu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kettu"

Vieras
Näitä keskusteluja on kyllä jo varmaan miljoona.... Eli pitäis ostaa lahja mun 2v 4kk kummipojalle opiskelijahintaan, 10-20 e. Mikä olisi kiva lahja tuon ikäiselle?

Lisäksi voisitte ehdotella, mitä pyytäisin itselleni vanhemmiltani 50 eurolla lahjaksi? Semmoista isompaa juttua siis. Asun vielä kotona, joten tulevaisuutta varten en ole hankkinut mitään kotitalousvälineitä, olisko joku kattila tms?

Joku lautapeli "Minun ensimmäinen pelini" HABA:lta. Hinta just pikkusen alle 20 euroa, kun vertailee. Tai sit esim Stokkalta semmonen pujottelulabyrintti.
Ainakin noissa peleissä ikäsuositus 2 v ylöspäin.

Juuri näin marketissa kylpyvaahtoa Salama McQueenin muotoisessa pullossa, meidän jätkä tykkäisi ainakin hulluna. Pullo on tosi tukeva eli toimii leluna sitten kun itse saippua on käytetty.

Miten olis läjä piirustuspaperia, erilaisia pienille käsille tarkoitettuja kyniä ja tusseja? Joku helppo värityskirjakin siihen vielä?
Tuon ikäinen voi olla yllättävänkin luova, vanhemmat arvostaisivat varmasti, jos on tarpeeksi tarvikkeita ja pesussa pois lähteviä liituja ja tusseja ;)

Mitä tulee omaan lahjatoiveeseen niin kunnon kattila tai paistinpannu ei ole yhtään hassumpi idea. Melkein kaikkea muuta kotitaloustavaraa saa pikkurahalla kirppareilta ja kierrätyskeskuksista ja ehkä tuttavilta ilmaiseksikin (monilla pyörii nurkissa ylimääräisiä kippoja ja kuppeja) mutta kunnollinen pinnoittu pannu ja paksupohjainen kattila kannattaa hankkia uutena.

Pientä duplo-pakettia tai askartelutarvikkeita (esim. muovailuvahaa/kestävät kynät ja paperia) ehdottaisin myös minä. Meidän pojat tykkäävät myös kovasti autoista, mutta osa taitaa olla aika hintavia.

Kirja on myös hyvä lahja. Esim. Richard Scarryn Touhulat, Mauri Kunnaksen kirjat ja Tatu ja Patu -kirjat ovat sellaisia joissa on kuvissa paljon hauskoja yksityiskohtia vaikkei vielä jaksaisi tarinaa kuunnella ja toisaalta isompikin lapsi löytää noista hauskoja juttuja.

Omalle vähän päälle 2-v pojalleni olisivat/ovat tuota hintaluokkaa olevista mieluisia:

- Muovailuvaha (hinta oli muutamalle eriväriselle alle 10e ja todella tykkää :) Puristelee vahaa ja tökkii siihen pieniä puutikkuja pystyyn)
-Pikkuautot (näitä voisi olla miljoona eikä riittäisi!)
-Leikkiastiat ja ruoat (monen kokoista ja näköistä pakettia kaupasta löytyy eikä hinta hirvitä. meillä ainakin poika tykkää keitellä pottuja ja kahvia ja maistattaa niitä muille..)
-Maila ja pallo (hintahaitari näillä on ihan älytön! Yhdessä kaupassa maksaa pieni maila 25e ja toisessa maila+pallo 5 e... Meillä ainakin se 5e setti kestänyt ihan hyvin, vaikka kovassa käyttössä ollut...)

Meillä kovasivuiset kirjat ovat olleet jo pitkään ihan out joten ennemmin ostaisin kaksivuotiaalle jo ihan "oikean " kirjan. Esimerkiksi Mauri Kunnasta jaksaa lukea vielä aikuisenakin (itse juuri lainasin pojalle Yökirjan kirjastosta kun halusin lukea sen itsekin pitkästä aikaa - ja poikakin tykkäsi kovin, luulen että tuo luetaan tulevina viikkoina vielä monta kertaa). Halvimmalla pääsee kun tsekkaa jäännöseriä myyvien kirjakauppojen valikoimat, voi saada puolet halvemmalla.

Kahdella kympillä saa vaikka mitä! Duploja, pikkuautoja, pulkan ja lumilapion, muovailuvahaa, pussilakanasetin, kirjan tai huppupyyhkeen/kylpytakin ja kylpyvaahtoa... Lisäksi esim Ikeassa on tosi kivoja leikkiruokasettejä ja -astioita.

Meidän pojan mieluisin lahja 2-vuotiaana oli paloauton lisäksi otsalamppu ja sellaiset kumilenksulla kiinnitettävät pyörän(?) lamput. Siis punainen ja valkoinen pieni led-lamppu, jotka sai vilkkumaan. Pienen Plaston lumikolankin poika sai, mutta sen kanssa tehtiin lumihommia enemmän vasta seuraavana talvena.

Mä tahtoisin ostaa omalleni työmiehen keltaisen kypärän, mutta on jo paljon lahjoja, joten tuskin ostan enää enempää vain huvin vuoksi.

Palapelit on nyt tosi kovassa huudossa, piirtelyjutut myös ja autot. Miksei nukkekin menisi, kyllä niillä meidän poika leikkii. Kirjoja itse rakastan ja satucd:t pelastaa silloin tällöin illan. Dvd:tkin menee.

Yhteistyössä