"lähiönimet" on sitten päässyt oikein uutisotsikoihin :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
- Välillä sitä miettii, että mitä teillä on lastanne vastaan, kun haluatte hänelle tällaisen nimen. Useimmat kuitenkin haluavat lapselleen sellaisen nimen, jolla hän tulee toimeen.

Tällaisia ajatuksia herätti mm. nimihakemus, jossa pojan kolmanneksi nimeksi haluttiin Äidinilo.

just. :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja jestas:
ei ole ihmisten mielikuvituksella mitään rajaa!!
ihme huomionhakuisuutta nuo erikoiset nimet. piste.

Tai sitten toiset vaan tykkää erikoisemmista nimistä =).
Moni erikoinen nimi on ihan oikea, vanha, perinteikäs nimi, muttei vaan niin yleinen. Ei siinä mielikuvitusta tarvita vaan nimikirjaa tms.
Mutta jotkut itsekeksityt Roniyat tai Sennicat on kieltämättä sellaisia, joita on varmaan saanut jonkin aikaa vääntää ja miettiä.

Niin se menee, että mitä tavallisempi sukunimi sitä erikoisempi etunimi. Sitten tulee näitä riitasointuisia hirvityksiä Sonya Ulrica Jazmin Määttänen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä Jannika Ja Jessika. Se joka pitää näitä lähiöniminä on vaan katellinen. PISTE!

Miksi ihmeessä kuvittelet että kyseessä olisi kateus? Ihminen yleensä kadehtii sitä, mitä itse haluaisi muttei saa.
Jokainen voi antaa tyttärelleen nimeksi Jannika tai Jessika, tai vaikka muuttaa oman nimensä jommaksi kummaksi jos haluaa. Näinollen ei ole syytä olettaa kenenkään olevan kateellinen nimistä. Ne kun on kaikkien saavutettavissa. Mutta ihmisten nimimaku vaihtelee, toisten mielestä Irmasirpa on ihana nimi ja toinen taas tykkää enemmän J-alkuisista nykyaikaisimmista nimistä. Jos joku ei tykkää jostain nimestä, niin ei se siltikään tarkoita sitä että hän olisi kateellinen.
(ja teidän lasten nimet on ihan kivat, vaikka ehkä lähiönimikategoriaan menevätkin, mutta mikäpä nimi ei menisi...onhan Aino, Siiri yms myös lähiönimiä kuulemma, kun ovat niin suosittuja)

Alkuperäinen kirjoittaja jestas:
ei ole ihmisten mielikuvituksella mitään rajaa!!
ihme huomionhakuisuutta nuo erikoiset nimet. piste.

no jaa sehän riippuu siitä mitä kukin pitää erikoisuutena. Jos mun esim. pitäs pojalleni kahdesta valita ja vaihtoehto ois mica tai urpo niin kyllä sais meidän poika ton tuunatun nimen tai sama koskee jotain uunoa, kalevia ym. tälläisia vanhoja nimiä.

No okei toi äidinilo oli kyllä jo aika outo ja uskon että lasta herkästi kiusattais jos tollainen nimi luulen että jopa herkemmin kun micaa tai marcoa...

Mut jokainen tyylillään ja kyllä kaikkiin nimiin tottuu eikä sit osaa ees ajatella että nimen kantaja olisi jonkun muun niminen kun siitä nimestä tulee monesti jotenkin kantajansa näköinen ja oikeesti se on rikkaus että on paljon erilaisia nimiä. Kaikista ei tarvi pitää, mutta ei niitä silti tarvi haukkuakkaan....

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Meillä Jannika Ja Jessika. Se joka pitää näitä lähiöniminä on vaan katellinen. PISTE!

Miksi ihmeessä kuvittelet että kyseessä olisi kateus? Ihminen yleensä kadehtii sitä, mitä itse haluaisi muttei saa.
Jokainen voi antaa tyttärelleen nimeksi Jannika tai Jessika, tai vaikka muuttaa oman nimensä jommaksi kummaksi jos haluaa. Näinollen ei ole syytä olettaa kenenkään olevan kateellinen nimistä. Ne kun on kaikkien saavutettavissa. Mutta ihmisten nimimaku vaihtelee, toisten mielestä Irmasirpa on ihana nimi ja toinen taas tykkää enemmän J-alkuisista nykyaikaisimmista nimistä. Jos joku ei tykkää jostain nimestä, niin ei se siltikään tarkoita sitä että hän olisi kateellinen.
(ja teidän lasten nimet on ihan kivat, vaikka ehkä lähiönimikategoriaan menevätkin, mutta mikäpä nimi ei menisi...onhan Aino, Siiri yms myös lähiönimiä kuulemma, kun ovat niin suosittuja)

ai kaikki suositut nimet on ns. lähiönimiä? mä en ymmärrä tota lähiönimijuttua lainkaan. eli siis jos sun nimi on nico niin oot alempaa yhteiskuntaluokkaa, vai?

Mun mielestä mikään nimi ei enää nykyään ole erikoinen, kun erikoisia nimiä annetaan niin paljon. No, ehkäpä Raimo tai Jorma voisi tänä päivänä olla erikoinen vauvannimi:) Itse tykkään vanhoista perinteisistä nimistä eniten, sellainen meidän pojullakin on.

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
- Välillä sitä miettii, että mitä teillä on lastanne vastaan, kun haluatte hänelle tällaisen nimen. Useimmat kuitenkin haluavat lapselleen sellaisen nimen, jolla hän tulee toimeen.

Tällaisia ajatuksia herätti mm. nimihakemus, jossa pojan kolmanneksi nimeksi haluttiin Äidinilo.

just. :laugh:

On siinä tulevalla vaimolla kuittailemista..:D :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja möö:
ai kaikki suositut nimet on ns. lähiönimiä? mä en ymmärrä tota lähiönimijuttua lainkaan. eli siis jos sun nimi on nico niin oot alempaa yhteiskuntaluokkaa, vai?

en ole tuota lähiönimijuttua keksinyt, enkä allekirjoita sitä lainkaan, mutta näin olen nähnyt väitettävän: lähiönimiä on kaikki sellaiset, joissa on esim. c-kirjain k:n tilalla. Väkisinväännetyt nimet on myös lähiönimiä (esim. Roniya --> Ronja), ja kaikki top kymppi-nimet on lähiönimiä. Sekä kaikki ulkomaalaiset nimet ja J:llä alkavat nimet. Eli eipä jää jäljelle juuri mitään nimeä, joka ei tämän mukaan olisi ns. lähiönimi :whistle: .

No on tuo Jannika kyllä vähä väkisin väännetyn kuulonen. "Ai Annika? Ei vaan Jannika. Ai Janika? Ei vaan Jannnnnika." -Tuohon tyyliin.

Huomaa, että on koitettu saada mahd samanoloiset nimet lapsille, mutta kyllä Janika ja Jessika ois ollu paljon parempi sisaruspari.

Yhteistyössä