Lähihoitajaksi rekisteröityminen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hoitsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hoitsu

Vieras
Elikkä valmistuin udeita vuosia sitten lähihoitajaksi. Ja koulun loppuessa sai liittyä terhikkirekisteriin, eli rekisteriin minne ilmoitetaan valmistuneet hoitajat (valviran ylläpitämä?) ja mulla kun ei sattunut juuri silloin olla rahaa liittyä siihen, niin unohtui koko homma.

Nyt olen alkanut miettiä seuraavaa:
Voikohan sinne vielä liittyä vai onko se tarpeellinen edes? Mahdattekohan te muut hoitajat tietää ko. rekisteristä?

Meille se tuli pakollisena sillon heti liittyä. En siis osaa vastata voiko jälkeen liittyä vai ei. En nyt muista onko jopa kahdessa, mutta ainakin kun vantaalla menin töihin niin työhaastattelussa piti olla tuo paperi mukana todistusten lisäksi. Muuten en oo koskaan ko paperia tarvinnut.

Mitäköhän kautta sinne voi liittyä itse, ja onko vaikeaa? itse tosiaankin ollut samassa työpaikassa useita vuosia, ja sitä ei edes vaadittu aikanaan. ja nyt olen alkanut tosiaan miettiä,että sinne varmaan täytyis liittyä?:o.

ite liityin vasta viime vuonna kun kaupunki vaatii sijaisilta sen. (valmistunut-96)

http://www.valvira.fi/luvat/ammattioikeudet/hakemusohjeet/suomessa_koulutetut/nimikesuojattavat

Maistraatissa kävin todistusten kanssa ja lähetin ne. Paperi tuli kirjattuna aika nopeasti ja maksoi ööö n.70? (?)

http://www.kaarina.fi/opetus_ja_koulutus/sosiaaliterveysalan_oppilaitos/opiskelu/fi_FI/rekisteroityminen/
Rekisteröityminen
Sosiaali- ja terveysalan lupa- ja valvontavirasto Valvira

Ammattihenkilöitä, joilla on koulutuksensa perusteella oikeus käyttää nimikesuojattua ammattinimikettä on mm. lähihoitaja.

On se olemassa

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
ite liityin vasta viime vuonna kun kaupunki vaatii sijaisilta sen. (valmistunut-96)

http://www.valvira.fi/luvat/ammattioikeudet/hakemusohjeet/suomessa_koulutetut/nimikesuojattavat

Maistraatissa kävin todistusten kanssa ja lähetin ne. Paperi tuli kirjattuna aika nopeasti ja maksoi ööö n.70? (?)

Kiitos tiedosta... ihmetteleekö ne tuolla maistraatissa tai valvirassa että miks liittyy näin myöhään? :P. Et ei kai tarvi alkaa perusteleen mitää:D.

Alkuperäinen kirjoittaja päärynärouva:
kait se ois munkin haettava tollanen lappu...
mitä lappuja sinne pitää viedä?

* virkatodistus
* yliopiston/oppilaitoksen antama jäljennös tutkintotodistuksesta tai maistraatissa virallisesti oikeaksi todistettu jäljennös tutkintotodistuksesta

Ja sitten se hakemuslomake jonka saa tulostettua tuolta linkistä

Just muistelin että miksiköhän mulla oli passikin mukana maistraatissa... vaikka on ajokorttikin.... en muista enää

* virkatodistus
* yliopiston/oppilaitoksen antama jäljennös tutkintotodistuksesta tai maistraatissa virallisesti oikeaksi todistettu jäljennös tutkintotodistuksesta

Just muistelin että miksiköhän mulla oli passikin mukana maistraatissa... vaikka on ajokorttikin.... en muista enää

Hmmm... mites ku tos itse hakemuksessa lukee et pitää postittaa,ni missä vaiheessa se rekisteröintimaksu suoritetaan`? Siin vaiheessa ku menee maistraattiin kopsaamaan todistuksetko??

Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:

* virkatodistus

Hmmm... mites ku tos itse hakemuksessa lukee et pitää postittaa,ni missä vaiheessa se rekisteröintimaksu suoritetaan`? Siin vaiheessa ku menee maistraattiin kopsaamaan todistuksetko??

miä jouduin maksaa kun hain sen todistuksen postista (postiennakolla tai kirjattuna tuli, en enää muista). Maistraatissa maksoin erikseen kopiointi ja oikeaksi todistusmaksut tms. ne ei kyllä paljoa olleet

Mulla sama homma edessä. En ollut kouluaikoina jostain syystä?!rekistöröitynyt ja nyt tämän haloon jälkeen olen ruvennut asiaa miettimään ja täytyy asia hoitaa pikimiten. Itse olen 12v sitten jo valmistunut ja työelämäsä ollut siitä asti, eikä ikinä ole tullut vastaan että otais tarkistettu mitään rekistöröimisiä. Itse kanssa mietin että ihmettelevätkö valviiralla että nyt vasta hakee laillistamista ja töitä on tehty ilman sitä lupaa, apua:(

Yhteistyössä