Lähihoitajaksi oppisopimuksella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alan vaihtaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alan vaihtaja

Vieras
Eli teollisuudessa nyt töissä ja merkonomi olen koulutukselta mutta niitä en ole tehnyt ollenkaan.
Ja nyt 35vuotiaana tahtos tehdä jotain uutta ja toi lähihoitajakoulu kiinnostaa.

Eli mistä kannattaa aloittaa etsiminen?

Paikallislehdes on välillä mainos että opiskele lähihoitajaksi, monimuoto tai oppisopimuksella.

Ja oppisopimus just kiinnostaa.

Ja minkälaista palkkaa?

Kaikki vinkit otan vastaan:)

Alkuperäinen kirjoittaja alan vaihtaja:
Eli teollisuudessa nyt töissä ja merkonomi olen koulutukselta mutta niitä en ole tehnyt ollenkaan.
Ja nyt 35vuotiaana tahtos tehdä jotain uutta ja toi lähihoitajakoulu kiinnostaa.

Paikallislehdes on välillä mainos että opiskele lähihoitajaksi, monimuoto tai oppisopimuksella.

Ja minkälaista palkkaa?

Niin siis sen oppisopimuspaikan joudut silti etsimään itse - kyseinen mainos tarkoittanee vain sitä teoriapuolta.

Palkka on n. 1600-1700 - mahdollinen 15% ennen kuin valmistut.

Kaveri sai oppisopimuspaikan lähihoitajaksi ihan vaan soittelemalla yksityisiin hoitokoteihin, että olisiko tarvetta oppisopimustyöntekijälle.

Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
Alkuperäinen kirjoittaja alan vaihtaja:

Ja minkälaista palkkaa?

Niin siis sen oppisopimuspaikan joudut silti etsimään itse - kyseinen mainos tarkoittanee vain sitä teoriapuolta.

Palkka on n. 1600-1700 - mahdollinen 15% ennen kuin valmistut.

Kaveri sai oppisopimuspaikan lähihoitajaksi ihan vaan soittelemalla yksityisiin hoitokoteihin, että olisiko tarvetta oppisopimustyöntekijälle.

Oppisopimuspaikkoja kannattaa kysellä kaupungilta/kunnalta. Täällä ainakin vanhustenpuolelle otetaan oppisopimuskoulutukseen. Toinen mistä kannattaa kysellä on kunnalliset tarhat/päiväkodit. Myöhemminhän sitä
suuntautumista voi vaihtaa jos kiinnostaa joku toinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Tirlittan1968:
Oppisopimuspaikkoja kannattaa kysellä kaupungilta/kunnalta. Täällä ainakin vanhustenpuolelle otetaan oppisopimuskoulutukseen. Toinen mistä kannattaa kysellä on kunnalliset tarhat/päiväkodit. Myöhemminhän sitä

..täällä Jyväskylässä hiljattain muuttui suhtautuminen oppisopimusopiskelijoihin nihkeeksi - ilmeisesti säästösyistä, kun tuleehan se himppasen kalliimmaks ko normityöläinen ja viepi kuitenkin resursseja.

Eli tosiaan jostain muusta kaupungista / kunnasta kannattaapi kysellä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Toinen mistä kannattaa kysellä on kunnalliset tarhat/päiväkodit. .

Mä selvittelin tuota vaihtoehtoa joskus. Ei onnistunut.

Päiväkodeissa pitää olla tietty määrä koulutettua henkilökuntaa lapsia kohden, ja siksi ei oppisopimuksella opiskelevaa ole järkevää palkata: pitää maksaa palkka, mutta hän ei kuitenkaan ole varsinaisesti hyödyksi koska ei voi työskennellä yhtenä pätevänä työntekijänä. Tällaisen selityksen sain, ja se oli vuonna 2007.

Yhteistyössä