Lähihoitaja HOI!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pienenhetken
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Osastolla työskennellessä perushoitoa, aamupesuja, vaipanvaihtoa, syöttämistä, suihkutusta.. Kotihoidossa hieman erilaista... pesu-apuja, kauppa-apuja, lääkkeiden vientiä/isnuliinin pistoja, ruoka-apuja. Riippuu aika paljon missä työskentelee.

Asiakkaiden luona käymistä (n.6-8 asiakaskäyntiä/päivä ), siellä sitten tehdään esim. haavanhoitoja, suihkussa avustamista, pyykinpesussa avustamista, ruoan tarjoilua, lääkkeiden antoa/jakamista, pistosten antamista, pikkusiivouksia (imurointi/lattioiden pyyhintä ), kauppalistan tekemistä (+ sitten tilaaminen netissä ), asiointiapua, saattamista vaikka lääkäriin, omaisten kanssa yhteydenpitoa, lääkäriaikojen tilaamista jne.

Eli tosi monipuolisesti kaikenlaista :).

Ja kotihoidossa siis näin (meillä kotipalvelua ja kotisairaanhoitoa ei oo enää erikseen, vaan samaa puljua ollaan :D )

lasten hoitoa. Olen alle 3-vuotiaiden ryhmässä.

Nyt jatkan opiskelua asiakaspalvelu ja tietohallinnan linjalla, jolta saan valmiuksia esim. osastonsihteerin työhön tai vaikkapa yksityisen tai tk:n vastaanottoon.

lasten hoitoa. Olen alle 3-vuotiaiden ryhmässä.

Nyt jatkan opiskelua asiakaspalvelu ja tietohallinnan linjalla, jolta saan valmiuksia esim. osastonsihteerin työhön tai vaikkapa yksityisen tai tk:n vastaanottoon.

No mä olen hammaslääkäriasemalla töissä, eli avustan hammaslääkäriä, teen välinehuoltoa, varaan aikoja, teen kelapaperit, tarkistan laskut, tilaan tarveaineita ja pidän hoitohuoneen kunnossa.

Mullakin kiinnostaa tämä ketju =)

olen ajatellut olla vielä ens vuoden kotona ja opiskella lähihoitajaksi :)

ootkos sie ap itse lähäri vai haaveiletko vasta ammatista? :)

Mä oon 7 vuotta tehny näitä hommia ja ei oo herkkua. Alan vaihto on meikäläisellä edessä ja pian. Raskasta työtä varsinkin pienten lasten kanssa, varsinkin jos teet 3 vuorotyötä.

Alkuperäinen kirjoittaja köyhää:
Ja lähärin peruspalkkahan on huomat 1600 ja muutama kymppi päälle...

Ei se nyt niin vähän ole.Myyjän palkka on esim. huonompi.Päiväkodissa hoitajat vaan juoruaa keskenään,säännölliset kahvi- ja ruokatauot ym,tosi helpolta hommalta näytti....

Mulla 2-vuorotyötä yksityisessä kotihoitoyrityksessä hoivapuolella. Käydään asiakkaiden kodeissa avustamassa arjen asioissa. Lääkkeiden jakamista/antamista, suihkuapua, kauppa-asioita, aamupuuron keittoa, ruoan lämmitystä, jne normaaleja arjen asioita. Jokaisella asiakkaalla meillä on n.30min-1h aikaa, jossa ehtii tehdä työt ja istahtaa juttelemaan asiakkaan kanssa. Kivaa työtä, tykkään tosissaan.

Alkuperäinen kirjoittaja myyjä:

Ei se nyt niin vähän ole.Myyjän palkka on esim. huonompi.Päiväkodissa hoitajat vaan juoruaa keskenään,säännölliset kahvi- ja ruokatauot ym,tosi helpolta hommalta näytti....

Mitkä ruokatauot kysyn minä? Lasten kanssa me syödään.Ei meillä oo mitään ruokataukoja eikä kyllä aina kahvitaukojakaan.Vastuullista hommaa tää on ja kaukana helposta.

Kuten myös,myyjät istuu päivät ja heillä on 5min kahvitauko/tunnissa ( olen ollut myyjänä) lähihoitajalla taas on hirveä vastaa lapsista esim juuri 3-5vuotiasta,heitä kun pitää käyttää pihalla,käyttää vessassa,nukuttaa ym.jos taas on lähihoitajana vanhuspuolella joudutaan n200kilonen pappa nostamaan 3pekkaan suihkuun ja pesemään häneltä paskat,kaikkien piruilujen ja ehdotusten lomassa,lääkkeet pitää antaa ajallaan ja nukuttaa monesti iltaisin kuin pikkulapset,ja jopa saattohoitoa antamaan (jos vanhusten puolella joku kuolee) siinä meni sitten unet siltäkin osalta.jos susta tuo on helpompaa kuin istua päivät ja vedellä ruisleivistä viivakoodeja niin huh!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kuten myös,myyjät istuu päivät ja heillä on 5min kahvitauko/tunnissa ( olen ollut myyjänä) lähihoitajalla taas on hirveä vastaa lapsista esim juuri 3-5vuotiasta,heitä kun pitää käyttää pihalla,käyttää vessassa,nukuttaa ym.jos taas on lähihoitajana vanhuspuolella joudutaan n200kilonen pappa nostamaan 3pekkaan suihkuun ja pesemään häneltä paskat,kaikkien piruilujen ja ehdotusten lomassa,lääkkeet pitää antaa ajallaan ja nukuttaa monesti iltaisin kuin pikkulapset,ja jopa saattohoitoa antamaan (jos vanhusten puolella joku kuolee) siinä meni sitten unet siltäkin osalta.jos susta tuo on helpompaa kuin istua päivät ja vedellä ruisleivistä viivakoodeja niin huh!

no voi voi,myyjä ku myyjä.kehtaat kuitenkin aliarvostaa ihmisiä jotka ovat jopa kuoleman kanssa tekemisissä töissä? samoin sinulle onhan ne ihQ pissikset välillä varmaan kauheita,mutta eiköhän siihen joukkoon tuolla asenteella sulaudu =)

no voi voi,myyjä ku myyjä.kehtaat kuitenkin aliarvostaa ihmisiä jotka ovat jopa kuoleman kanssa tekemisissä töissä? samoin sinulle onhan ne ihQ pissikset välillä varmaan kauheita,mutta eiköhän siihen joukkoon tuolla asenteella sulaudu =)[/quote]

En minä aliarvosta ihmisiä.Päiväkodissa työskentelevä on harvoin kuoleman kanssa tekemisissä.Moni työkaveri opiskelee lähihoitajaksi ja sanovat että päiväkodeissa on tosi mukavaa ja helppoa olla töissä (vrt. vaatemyyjän hommaan) ja se mitä itse oon nähnyt niin ei se nyt niin raskasta ole.En ihan ymmärtänyt kommenttiasi.Ja jos lukisit kunnolla niin huomaisit etten tarkoittanut esim. vanhustenhoitajia.

Miksi lähihoitajan koulutuksella pitäisi saada parempaa palkkaa? Tutkinto kestää about 2 vuotta ja koulutukseen pääsee melkein kuka vaan (esim. se myrkyttäjä-eukko) ja sitten naristaan palkasta.Oma valinta!

no voi voi,myyjä ku myyjä.kehtaat kuitenkin aliarvostaa ihmisiä jotka ovat jopa kuoleman kanssa tekemisissä töissä? samoin sinulle onhan ne ihQ pissikset välillä varmaan kauheita,mutta eiköhän siihen joukkoon tuolla asenteella sulaudu =)

En minä aliarvosta ihmisiä.Päiväkodissa työskentelevä on harvoin kuoleman kanssa tekemisissä.Moni työkaveri opiskelee lähihoitajaksi ja sanovat että päiväkodeissa on tosi mukavaa ja helppoa olla töissä (vrt. vaatemyyjän hommaan) ja se mitä itse oon nähnyt niin ei se nyt niin raskasta ole.En ihan ymmärtänyt kommenttiasi.Ja jos lukisit kunnolla niin huomaisit etten tarkoittanut esim. vanhustenhoitajia.[/quote]

mä en edes viitisi sanoa et vaateliikkeessä on raskaampi olla töissä kuin päiväkodissa,vastuuta siellä on ihan varmasti yhtäpaljon kuin päiväkodissa? kaitset siis niitä asiakkaita ettei heille käy mitenkään,annat heille ruuan,käytät potalla ja vaihdat vaipat sen jälkeen laitat heidät päiväunille? :)

mulla lähinnä naurattaa kommenttisi, "päiväkodeissa on helppoa olla töissä (vrt. vaatemyyjän hommaan)" verrattuna vaatemyyjään? tämä oli tämän vuoden paras mitä olen kuullut :D :D todellakin ymmärsin ettet tarkoittanut vanhustenhoitajaa! vähän sama kuin sinä tekisit 20 lasta ja hoitaisit niitä 2 kaverisi kanssa päivät tai sitten että katselisit tangoissa roikkuvia vaatteita ja näyttäisit niitä ostajille ja vetelisit viivakoodin läpi.

En minä aliarvosta ihmisiä.Päiväkodissa työskentelevä on harvoin kuoleman kanssa tekemisissä.Moni työkaveri opiskelee lähihoitajaksi ja sanovat että päiväkodeissa on tosi mukavaa ja helppoa olla töissä (vrt. vaatemyyjän hommaan) ja se mitä itse oon nähnyt niin ei se nyt niin raskasta ole.En ihan ymmärtänyt kommenttiasi.Ja jos lukisit kunnolla niin huomaisit etten tarkoittanut esim. vanhustenhoitajia.

mä en edes viitisi sanoa et vaateliikkeessä on raskaampi olla töissä kuin päiväkodissa,vastuuta siellä on ihan varmasti yhtäpaljon kuin päiväkodissa? kaitset siis niitä asiakkaita ettei heille käy mitenkään,annat heille ruuan,käytät potalla ja vaihdat vaipat sen jälkeen laitat heidät päiväunille? :)

mulla lähinnä naurattaa kommenttisi, "päiväkodeissa on helppoa olla töissä (vrt. vaatemyyjän hommaan)" verrattuna vaatemyyjään? tämä oli tämän vuoden paras mitä olen kuullut :D :D todellakin ymmärsin ettet tarkoittanut vanhustenhoitajaa! vähän sama kuin sinä tekisit 20 lasta ja hoitaisit niitä 2 kaverisi kanssa päivät tai sitten että katselisit tangoissa roikkuvia vaatteita ja näyttäisit niitä ostajille ja vetelisit viivakoodin läpi.[/quote]

Etpä taida myyjän työstä tietää mitään.Ei ole aikaa katsella tangolla roikkuvia vaatteita...Itse oon HM:ssa töissä ja työ on todella hektistä (iso liike kauppakeskuksessa).Myyjän työhön liittyy paljon muutakin kuin vaatteiden ihailua ja kassalla seisomista.Tosiaan moni työkaveri jotka ovat lähteneet opiskelemaan lähihoitajiksi (toinen lopetti myyjän hommat ja sai vakiduunin päiväkodista) ovat sanoneet että päiväkodissa on paljon rennompaa ja mukava olla töissä.Riippuu varmaan päiväkodistakin.

mulla lähinnä naurattaa kommenttisi, "päiväkodeissa on helppoa olla töissä (vrt. vaatemyyjän hommaan)" verrattuna vaatemyyjään? tämä oli tämän vuoden paras mitä olen kuullut :D :D todellakin ymmärsin ettet tarkoittanut vanhustenhoitajaa! vähän sama kuin sinä tekisit 20 lasta ja hoitaisit niitä 2 kaverisi kanssa päivät tai sitten että katselisit tangoissa roikkuvia vaatteita ja näyttäisit niitä ostajille ja vetelisit viivakoodin läpi.

Etpä taida myyjän työstä tietää mitään.Ei ole aikaa katsella tangolla roikkuvia vaatteita...Itse oon HM:ssa töissä ja työ on todella hektistä (iso liike kauppakeskuksessa).Myyjän työhön liittyy paljon muutakin kuin vaatteiden ihailua ja kassalla seisomista.Tosiaan moni työkaveri jotka ovat lähteneet opiskelemaan lähihoitajiksi (toinen lopetti myyjän hommat ja sai vakiduunin päiväkodista) ovat sanoneet että päiväkodissa on paljon rennompaa ja mukava olla töissä.Riippuu varmaan päiväkodistakin.[/quote]

itseasiassa kyllä tiedän joten en viitsi vinkua ja kitistä enään tästä asiasta! miksi sotket kaverisi tähän? sama kuin minä sanon,ystäväni oli IT-alalla töissä ja sanoi siellä olevan rentoa ja mukavaa,miten se tähän liittyy? olenko kertaakaan sanonut että lähihoitajan työ ei olisi mukavaa? miksi tästä kitiset koko ajan? nauratti lähinnä vain se miten vertaat lähihoitajaa vaatemyyjään,työpaikkasi minulla ei kiinnosta pätkäkään ole missä tahdot,en tietääkseni sitä edes kysynyt?

Yhteistyössä