Lähete labraan + pissanäyte kotona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pipuli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pipuli"

Vieras
Ensimmäiseltä neuvolakerralta ei jäänyt ihan kaikki mieleen ja neuvolatätiin en saa yhteyttä..

Minulla on seuraavat lähetteet:
-Raskaudenaikaiset veriryhmävasta-aineet
-Äitiysneuvoloiden seulontatutkimus
-S-Sikiön kehityshäiriöiden seulonta 1. trimesteri

Minun pitää varata labrasta aika verikokeisiin. Varausaika on tosin nimellä veri- ja virtsakokeet... Mutta onko noista lähetteistä joku myös pissanäytettä varten? Sain purkin+putkilot kotiin mukaan, siis vienkö samalla labraan pissanäytteenkin? Vai pitääkö se viedä myöhemmin vasta neuvolakäynnille?
Auttakaa hölmöä :)

Varaat ajan labraan veri ja virtsakokeisiin. Lähetä molempiin on samassa lapussa eli tuossa Raskaudenaikaiset veriryhmävasta-aineet. Se purkki ja putkilot on nimenomaan virtsanäytettä varten jonka viet labraan mennessäsi. Labrassa otetaan sitten verinäytteet.

Nuo kaksi muuta lähettähän on ultraan liittyviä. Mä en osaa niissä auttaa koska en itse käynyt seulonnoissa.

10-12h syömättä ja juomatta, vähintään 4h virtsaamatta, huolelliset alapesut jonka jälkeen häpyhuulet levitettynä keskivirtsanäyte (eli ensin pissit hukkaan, sitten purkkiin, loput hukkaan) purkin kautta putkeen, kahden tunnin sisällä putket labraan (tarv. jääkaappisäilytys!).

Valmistaudu antamaan labrassa toinen virtsanäyte, koska monilla paikkakunnilla otetaan myös klamydia-näyte, joka taas annetaan labrassa paikan päällä (1h virtsaamatta, ei tarv. paastoa, ei ole niin pesujen väliks...).

Eli aamupissi purkkiin, sit saat syödä aamiaisen rauhassa, tehdä muut aamuhommat ja kipittää putkilon kanssa labraan.

Eka ja viimeinen on selkeitä (viimeinen yhdistettynä ultran nt-mittaan kertoo etsittyjen kromosomipoikkeamien todennäköisyyden).

Keskimmäinen on vähän epäselvä. Meillä päin otetaan verikokeet: kuppa, hepatiitti-b, hiv, ja virtsakokeet: klamydia, PLV ja virtsan bakteeriviljely. Näin hoitovapaalla lahoavan ulkomuistista. Muita sitten tarpeen mukaan (verirokkovasta-aineet, kilpirauhaskokeet, verensokeri jne.)

Yhteistyössä