Lähestyvän synnytyksen ennusmerkit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tittelintuura
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tittelintuura

Vieras
Millaisista ennusmerkeistä "vanha kansa" on arvioinut synnytyksenne olevan käynnistymässä?

Itse kuulin mummilta, että kun synnytys käynnistyy vuorokauden kuluessa:
1) Kasvot turpoavat
2) Suun ympärille tulee valkoinen rengas

Kun jälkikäteen mietitte, mitä oikeita ennusmerkkejä teillä oli lähestyvästä synnytyksestä?

Toisethan muuttuvat touhukkaiksi ja toiset rauhoittuvat. Ystävättäreni aloitti keittiön seinien maalaamisen. Itse en muista touhunneeni mitään erikoista - ehkä olin se rauhoittunut tapaus.

en muista itsekään mitään erityisiä tunnusmerkkejä kun esikoinen syntyi. odotusta vain kun viikolla 38 sanottiin että syntyy milloin vain ja syntyikin viikolla 42. Nyt olen viikolla 36+4 ja olen ollut kyllä melko touhukas jo pari viikkoa. Jalat on turvokissa ja nilkkoihin sattuu ja kutinaa ollut vajaan viikon, nyt seurataan maksa-arvoja.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.09.2005 klo 11:21 sele kirjoitti:
Minulla oli pari päivää ennen synnytystä vatsa aivan sekaisin, en tiedä liittyykö mitenkään synnytyksen alkamiseen...

Miulla sama juttu. Elimistö kuulemma rupee tyhjentämään ylimääräistä lastia ennen synnytystä.

Minulla oli monta päivää ennen synnytystä alaselkä kipeänä. Vihlaili sillain jännästi ristiselän paikkeilta, että meinasi jalat välillä mennä alta. Sitten tuli lähtöpäivänä se tarmon puuska. Siivosin koko kämpän.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.09.2005 klo 18:15 Sintti79 kirjoitti:
Minulla oli monta päivää ennen synnytystä alaselkä kipeänä. Vihlaili sillain jännästi ristiselän paikkeilta, että meinasi jalat välillä mennä alta. Sitten tuli lähtöpäivänä se tarmon puuska. Siivosin koko kämpän.
:)
Nyt tiedän. Neiti syntyi 16.9 klo 22.23.
Anoppi sanoi n. vuorokautta ennen että kasvot olivat muuttuneet. Edellisenä päivänä olin tarmokkaana vetämässä hirvilankoja. Illalla alkoi mieletön ristiselkäkipu ja 02.14 supistukset.

itselläni oli noin parivkoa ennen h-hetkeä älytön siivoius vimma ja kiire saada kaikki kuntoon...jonka tajusin vasta perästä..mitään fyysisiä oireitä ei ollut ennen ekaa supistusta! vauva oli pari edellistä päivää tosi hiljainen, soitin jo sairaalaan liikkeiden vähäisyydestä..han vain valmistautu suureen koitokseensa..limatulppa ja suolentyhjennys tulivat supistusten alettua..

mulla vasta tänään laskettu aika, mutta oli pakko kommentoida äskeisen kirjoitusta. kävin nimittäin just tänään äippäpolilla kun vaavi ollut niin hiljainen tänään. sydänkäyriä ajettaessa puoli tuntia tuli tuona aikana viisi ihan kunnon supistusta, joita tosin en itse edes tuntenut. kohdunsuu oli 3cm auki, ja kohdunkaula hävinnyt jo kokonaan. pääsisköhän tästä jo kohta tositoimiin, jännää... :)

Maanantaina neuvolassa oli viimeinen valmennushomma ja th sanoi, että mulla on sen näköinen ylähuuli, että pian lähden synnyttämään. Tiistaina oli neuvola ja samainen th sanoi, että ylähuuli törröttää ja siinä oli tummahko ruskea viiva. Alavatsaa vihloi muutaman kerran sinä päivänä. Keskiviikkona aamulla kun heräsin, niin huomasin siteessä veristä vuotoa, soitin äitiyspolille ja käskivät tulla näytille. Supistukset alkoi autossa matkalla sairaalaan ja poika syntyi illalla puoli kahdeksalta! Kyllä terkat tietää!!! Joillakin kuulemma turpoo nenä.

Yhteistyössä