lähestyvä synnytys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kevätneiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kevätneiti

Vieras
Hei!

Onko kenelläkään kokemusta, että kuukautiskipujen kaltaiset oireet ennakoisivat lähestyvää synnytystä? Entä kuinka kauan vauvan pään kiinnittymisestä on mennyt synnytykseen?

Viikkoja jo 37 kasassa, joten syntyä jo toki saa:)

Kiitos vastauksista!

Mulla supistukset tuntui tosi pitkälle vaan voimakkailta kuukautiskivuilta. Sairaalaan mennessä oli 5,5 cm auki ja sitten meni vedet. Vasta sen jälkeen supistuskivun luonne muuttui ""kunnolliseksi"", niin että tiesin synnyttäväni :)
Niin ja kivut alkoi aamulla n. klo 7 ja illalla klo 21 tyttö syntyi...

Samaa olen tässä minäkin pohtinut. Yöllä tunsin epämiellyttävää juilintaa ja poltetta alavatsassa ja selässä. Myös verensekaista limaa tuli aamulla. Nyt päivän mittaan maha on ollut vähän väliä kovana ja äsken tuli taas pari sellaista kuukautiskivun tapaista supistusta alavatsalle. Aika epävarma olo.... Tarkoittaako tämä nyt lähestyvää synnytystä ja kuinka lähellä se on?

Viikkoja myös 37.

Mistä Heli tiesit sitten lähteä sairaalaan?

Niinpä niin, en tosiaan oli tiennytkään, että lähteä pitää, ellei tuttu kätilö olisi tullut visiitille ja kokeillut kohdunsuun tilannetta... No, ehkä sitten olisi vedet mennyt kotona ja sitten vasta lähdetty ja ehditty sairaalaan, koska vauva oli iso ja huonossa tarjonnassa, joten synnytys sitten kuitenkin kesti aika kauan.

Veristä vuotoa mullakin muuten oli, mutta sen verran eri tilanne kuin teillä, että viikkoja oli jo 41+4.

Heips,

Mulla synnytys alkoi myös ""kuukautiskivuilla"" ja verensekaisella limalla. Ihan kuin olisi ollut kuukautiset alkamassa...Nohh, siinä kärvistelin 24h kotona, kunnes meni vedet ja synnytys käynnistyi ""virallisesti"". Ennen vesien menoa ehdin soittaa synnärille, jossa todettiin, että ole vaan rauhassa kotosalla ko. oireista voi mennä synnytykseen vielä viikkokin, mutta eipäs ainakaan minulla mennyt. Koita levätä, sillä synnytys voi olla lähellä! Tsemppiä!

""Kannattaa heti soittaa synnytys sairaalaan tai neuvolaan, kun on noin paljon oireita.""

Niin miksi kannattaa? Eikös sinne pitäisi mennä vasta kun tuntuu, että tosi on kyseessä.

Minulla supistukset on iltaa kohti rauhoittuneet, mutta taas oli pikkiriikkisen limaa paperissa.

Oikeasti olen tosi hermona, mitä tuleman pitää.

Niin, mulla tuntui kipu ihan kunnolla jo heti vaikka kohdunsuu oli vasta 1 cm auki, ei ne kivut juuri sen pahemmaksi tulleet. Tällöin supparit oli 3 min välein, kesti aina 2 min, ja 1 min lepo.
Muutamaa tuntia aiemmin oli alkanut supistelu 5-7 min välein, vessassa juoksu ja limatulpan tulo.
Kun soitin synnärille, oli vielä epävarma olo, mutta matkalla sinne tiesi, et se on menoa nyt.....

En tarkoittanut, että synnärille pitäisi heti rientää tukka putkessa vaan, että jos on paljon erilaisia tuntemuksia, (kivuliaita) niin kannattaa rohkeasti soittaa. Sitten ainakin mieli rauhoittuu kun saa ammatilaisilta lisäohjeita.

Yhteistyössä