Lähestyvä synnytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pian äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pian äiti

Vieras
Viikolla 36 mennään ja lähestyvä synnytys on alkanut mietityttämään,tai lähinnä se kivunlievitys. Mitä eri kivunlievitysmenetelmiä on olemassa ja miten ne toimivat? Olen kuullut puhuttavan epiduraalista mutta varsinaista muuta tietoa ei siitä ole...
Kiitoksia jo etukäteen ja hyvää joulua kaikille!

No mä käytin ilokaasua, josta ei kyllä sen kummempaa apua ollut, saipa pään aina hetkeksi sekaisin...
Epiduurali toimi ainakin minulla oikein hyvin. Mut jos teillä ei valmennuksessa käydä noita asioita läpi, niin kyllä ne kätilöt ainakin osaavat neuvoa.
Tsemppiä tulevaan koitokseen!

Tsemppiä sinulle ""Pian äiti""!
Mulla oli aqua-rakkulat käytössä, ilokaasu ja epiduraali. Rakkulat auttoivat jonkin verran, niiden laittaminen vain oli aika ""kirpakka""kokemus. Ilokaasu oli hyvä kokemus, mutta siinä ajoitus oli tosi tärkeetä, eli kun alkoi tuntumaan aavistus tulevasta supistuksesta piti ottaa heti kunnon imut. Jos otti liian myöhään, kaasu ei auttanut. Oli vähän niin kuin huppelissa, supistus tuntui, mutta kipua ei tajunnut. Epiduraali vei kivut kokonaan pois ja itse asiassa myös tunteen ponnistamisen tarpeesta, jota olisin toivonut ponnistusvaiheessa tuntevani = Siis että olisin osannut luontojaan ponnistaa silloin kun supistus tuli. Kätilö sanoi aina: nyt tulee supistus, ponnista, muuten en olisi tosiaankaan tiennyt että supistus tulee. Luulen, että puudutetta oli laitettu mulle liikaa eli meni vähän pieleen siinä mielessä ja ponnistusvaihe oli tosi pitkä.

Yhteistyössä