Lähes aikuinen lapseni on koko ajan pyytämässä rahaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja..

Vieras
Olen etävanhempi ja hän käy työssä ja saa kotoaan kaiken. Usein hän pyytää rahaa ruokaan vaikka saa kyllä ruokaa kotonaankin. Etävanhempana on tosi vaikea kieltäytyä noista pyynnöistä vaikka hänen tulonsa ovat suuremmat kuin mitä itse saan. Jos kieltäydyn, niin läppää luurin korvaan tai alkaa haukkumaan ja syyttelemään. Ei oikein enää haluttaisi antaa hänelle rahaa, kun ei ole edes todellista tarvetta. Häntä ei vaan huvita syödä kotona..

No jos lapsesi tienaa sinua enemmän niin sano se hänelle! Antaa ehkä ajattelemisen aihetta.
Hän saa ruuan eteentarjoiltuna, katon päänsä päälle ilmaiseksi ja ansaitsemansa rahat ovat varmaan ns. irtorahaa jota hän voi käyttää mihin haluaa... ei ole oikein että sinun pitäisi hänen herkkunsa kustantaa jos itse joudut pienemmistä tuloista jo laskut, vuokrat ja omat ruokasikin maksamaan!

Tai sano hänelle että jos hänellä on nälkä niin voi tulla sinun luoksesi toki syömään, ettei nälässä tarvitse olla jos kerta noin kovasti vatsa kurnii... ;D
Jos ei tarjous kelpaa niin sitten on yhtä kiittämätön kuin ne kerjäläiset jotka kerjäävät rahaa ruokaan mutta jos heille tarjoutuu eväsleipänsä antamaan niin suuttuvat, eli raha olisi menossa johonkin ihan muuhun kuin ruokaan.

Just.

Tiedän tapauksen, oma sukulaiseni jonka täysikäiset, lähes kolmekymppiset lapset on jatkuvasti ruinaamassa. En voi käsittää. Ja syynä tuohon on näiden laiskuus - toinen makaa työttömänä kotona edes ilman päivärahaa, kun sattuu aina sairastumaan kun pitäisi mennä työkkäriin ilmottautumaan, toinen hassa kaikki rahansa tilipäivänä vaikka on perhekin elätettävänä.
Ei voi käsittää. Jos olis mun kakaroita, menisin paikan päälle, istuttaisin alas ja sanelisin vähän miten asioita hoidetaan.

Sellasta se on. Vaihtoehdot on vähissä. Tuo on hyvin yleistä. Tiedänpä tapauksia, kun ovat kiristäneet rahaa vanhemmiltaan uhkaamalla lapsenlapsien näkemisellä jne...

Kuinka moni OIKEASTI on valmis sanomaan omalle lapselle mieluummin "heippa ja hyvästi" kuin antamaan ne rahat? Tiedänhän minä, että niitä rahoja ei saisi antaa ja se lapsi on ns. huono lapsi ja käyttää vaan hyväksi, mutta oma lapsi se on kuitenkin :(

Et kai sä nyt sitä pelkää että aikuiselle työssäkäyvälle lapsellesi tulisi paha mieli? Antaa lyödä luurin korvaan, kiukutelkoot ja manailkoot vaikka mitä. Alkoholiin, tupakkaan tai muuhun se raha kuitenkin menee. Tai pilveen? Vierotusoireet tekevät varmaan aggressiiviseksi.

Kun lapsesi oli vielä pieni. Kyllä se on kasvatuksesta kiinni, jos ei lapsi pärjää itsenäisesti. Missä on kunnioitus vanhempia kohtaan? Ja MIKSI sitä ei ole? Sinä sen tiedät...

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttävää:
Kun lapsesi oli vielä pieni. Kyllä se on kasvatuksesta kiinni, jos ei lapsi pärjää itsenäisesti. Missä on kunnioitus vanhempia kohtaan? Ja MIKSI sitä ei ole? Sinä sen tiedät...

no tällä asialla ei todellakaan ole merkitystä. tuo on sitten törkeää että aina syytetään vanhempia jos lapsi on "epäkelpo" yksilö.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttävää:

Kumpa tietäisinkin. Muut lapset ovat vähän erilaisia. Tää haluaa aina kalleinta, muut kattoo hintoja. Ostaa vaatteen, pitää kerran ja heittää pois. Tarjoaa kavereilleen kaikkea. Kaikki on kasvatettu samalla tavalla, mutta tämä tapaus on tällainen huithapeli. Lähivanhempi syyttää etävanhempaa lapsen pilaamisesta, mutta kehuu itseään, kun on onnistunut muitten lasten kohdalla. Lähi on muuten itse ihan samanlainen tuhluri. Ei minkäänlaista olttia rahan suhteen.

Yhteistyössä