Lahden yksityinen äitiysneuvola

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelevainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meinasitko ihan neuvolakäynnit siellä hoitaa? Vai jotain yksittäisiä tutkimuksia tms.?

Mulla ei ole kokemusta sieltä kuin kahdesta rakenneultrasta. Lääkäri tosi mukava ja pätevä. Ottaa ainakin iltapäivisin ja iltaisin vastaan.

Tässä kotisivut, josta löytyy myös hinnasto: http://www.saunalahti.fi/~gynex/tehtavat.htm

4d löytyy ja todellakin on tosi hyvä hinta-laatusuhde. Suosittelen!

Rakenneultrasta saa ainakin mukaan ilmaiseksi dvd:n, jossa still-kuvia ja lyhyitä videoita.

Lisäilen vielä, että rakenneultrasta menee tuo pienempi maksu (138 ?), vaikka se tehdään osittain 4d:nä. Hinnasto kun on siltä osin monitulkintainen... Siitä sitten saa veilä Kelalta myöhemmin kela-korvauksen eli hinta tippuu.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ultraan ajattelin, viikkoja reilu 28 ja sukupuoli tahdottais yrittää selvittää ja painoarviota saada.

Katselin itsekin tuota hinnastoa nyt tarkemmin, niin sun tapauksessa lääkärikäynti ja ultraus ei maksaisi kuin 70 ?. Hmm, tekis mieli itsekin mennä vielä uudestaan käymään loppuraskaudesta, jos mulla ei enää vikassa neuvolalääkärissä ultrata. Painoarvio kiinnostaisi, samoin sukupuoli... Rakenneultrassa se ei ollut vielä varma juttu. Aika samoilla viikoilla mennään, mulla viikkoja yksi vähemmän :)

Nostelen. Itse ajattelin meneväni varhaisultraan kyseiseen paikkaan. Onko vastaanottoa esim. klo 18.00 jälkeen? Millä raskausviikoilla aikaisintaan kannattaisi mennä? Millä rv sydänäänet pitäisi jo näkyä?

sain viime vuoden syksyllä esikoiseni ja olin koko raskauden ajan yksityisen neuvolan asiakas. Aivan ihana paikka! Minulla oli oma kätilö koko raskauden ajan ja sain ekalla kerralla hänelle suoran kännykkänumeron johon sai soittaa jos jotain tuli. joka kerralla katsottiin masuasukkia ultralla. Se huolenpito ja välittäminen mitä sieltä sain, oli aivan uskomatonta. Mies oli myös mukana lähes joka kerralla ja kätilö otti myös hänet huomioon aivan upeasti. Kerran mies ei päässyt mukaan niin antoi viemisiksi ultrakuvan.
Myös lääkäri Juhani on aivan mahtava tapaus.
Voin lämpimästi suositella lahden yksityistä neuvolaa. Jos tulee lisää kysymyksiä niin voin vastailla.
Niin, ja vastaanottoajat on sovittavissa kätilön ja asiakkaan kesken. Meille kävi parhaiten ilta-ajat ja joskus mentiinkin vasta klo 18 vastaanotolle. Kaikki kätilöt tekee työtä PHKSssä joten myös heidän työvuoronsa vaikuttaa vastaanottoaikoihin.

Olin myös koko raskauden ajan asiakkaana Lahden yksityisessä äitiysneuvolassa. Todellakin voin suositella. Hyvä ja joustava palvelu, eikä kuitenkaan ole kovin kallis... Joka kerta tosiaan kurkittiin ultralla ja kuunneltiin sydänääniä :) :)
Ja todella mukava oli ainakin mun kätilö...

Ihan mielenkiinnosta: Paljon maksoi koko raskaudenaikainen seuranta? paljon siis maksoi "perus"neuvolakäynti ja kuinka usein kävitte? Mä ite kävin ekassa raskaudessa rakenneultrassa siellä ja tykkäsin kyllä Juhanista myös. Nyt ei tuu varmaan mentyä, kun pääsee PHKS:n melkeen ilmaiseksi rakenneultraan. JOs siinä ei näy sukupuoli, harkitsen ehkä vielä yhtä ultraa yksityisellä myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Hippis:
sain viime vuoden syksyllä esikoiseni ja olin koko raskauden ajan yksityisen neuvolan asiakas. Aivan ihana paikka! Minulla oli oma kätilö koko raskauden ajan ja sain ekalla kerralla hänelle suoran kännykkänumeron johon sai soittaa jos jotain tuli. joka kerralla katsottiin masuasukkia ultralla. Se huolenpito ja välittäminen mitä sieltä sain, oli aivan uskomatonta. Mies oli myös mukana lähes joka kerralla ja kätilö otti myös hänet huomioon aivan upeasti. Kerran mies ei päässyt mukaan niin antoi viemisiksi ultrakuvan.
Myös lääkäri Juhani on aivan mahtava tapaus.
Voin lämpimästi suositella lahden yksityistä neuvolaa. Jos tulee lisää kysymyksiä niin voin vastailla.
Niin, ja vastaanottoajat on sovittavissa kätilön ja asiakkaan kesken. Meille kävi parhaiten ilta-ajat ja joskus mentiinkin vasta klo 18 vastaanotolle. Kaikki kätilöt tekee työtä PHKSssä joten myös heidän työvuoronsa vaikuttaa vastaanottoaikoihin.

Voin peesata tätä kirjoitusta sanasta sanaan !
Todella ihana ja luotettava paikka =)

Alkuperäinen kirjoittaja Emmaria:
Osaako joku sanoa, että miksi muualla vielä rv 24 tehdään Kelan korvaama ultra ja tuolla vaan rv 21 asti?

Siis eikö tuolla kela korvaa enää 21 viikon jälkeen? Huhuu kuka tietää? olen kyllä soittelemassa ja kysymässä tällä viikolla paikanpäälle..

Eilen varasin ajan ko. paikkaan ja kyselin kela korvauksesta, kun olin kuullut kaverilta, että Kela ei ylipäätään enää korvaisi Lahdessa rakenneultraa tai 4D:tä yksityisellä, kun kunta tarjoaa rakenneultran 2010, mitä ei ole aiemmin tarjonnut.

Vastasivat, että jos tulee viikoilla 19-22, Kela yleensä korvaa. On kuulemma aika tapauskohtaista se Kelan toiminta. Ja vaikka se ei ultraa sinällään hyväksyisi, saa lääkärin palkkiosta kuitenkin jotakin.

Itselle ei ole niin väljä sammeko korvauksen vai emme, menen 4d:hen, koska PHKS:n lääkärin tekemän rakenneultra oli niin liukuhihnameininkiä, että en kyllä yhtään vakuuttunut, että lääkäri sai varmasti tsekattua kaikki elimet ym. Maksan mielelläni vaikka 200 eur siitä, että saan hyvää palvelua ja kunnon tutkimuksen.

Käytiin mieheni kaa viikolla 19+2. lääkäri oli tosi pätevä, hyvin oli kertonut lapsen rakenteista. Ultra kesti 50 min, saatiin sukupuolen selville myös 6 videota levylle meijän pikkusesta. 4d ultra maksoi 150€ ja kela korvaa niistä 50€. ollaan tyytyväisiä!!! Näkyi hyvin kaikki paikat

• Tykkää
Reactions: ninanina
Riittääkö kätilön ultraäänitutkimus sukupuolen toteamiseen, vai pitääkö mennä 4D-ultraan? Rakenneultrassa jäi PHKS:ssä vähän epäselväksi sukupuoli ja haluttais se ehkä tietää vielä.. Neuvolalääkäriäkään ei enää ole vk:lla 26 jolloin olisi asiasta voinut kysyä, kun ultraavat samalla..

t. tietämätön :)

Yhteistyössä