Lahden tuntijat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahd. uusi asukas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mahd. uusi asukas

Vieras
Olisi muuttoa tiedossa Lahteen, jos työpaikka löytyy.

Kertokaas nyt, mikä kaupunginosa on sellainen, missä et itse asuisi? Ja tällä tarkoitan rauhatonta aluetta.

Kiitos kaunis!

ei oo sellaista missä siellä en asuis... olen asunut koko ikäni, ja joka asuinalueella on omat hyvät ja huonot puolensa.
tänne varmaan tulee listaa mukkula, liipola, tonttila, veikkaisin :D

mutta ei oo kyl mitään sellaista aluetta, mikä ois HUOMATTAVASTI levottomampi kuin muut.

Liipolaan en muuttaisi. maahanmuuttajia ja työttömiä ja sekalaista sakkia tosi paljon. Keskusta on aina rauhaton. Uusi alue karisto muuten mukava mutta kaatopaikka haisee. laune hyvä paikka koska palvelut ja kaupat lähellä ja lyhyt hyvä matka tulla keskustaan. ahtiala kans rauhallinen ja lapsiperheille sopiva alue ja kunnas myös joka on ahtialan jatke. mukkula rauhallinen mutta en muuttaisi. Ruoriniemi/ankkuri kallis ökymesta. patomäki/niitty ihan ok. tosin jos ei autoo ni en muuttaisi. Paavola hyvä. sopenkorpi ok myös.

Ahtialasta katsoin, että sieltä löytyisi edullisia vuokra-asuntoja. Taisivat olla kaupungin asuntoja.

Launetta olen kuullut kehuttavan ennemminkin. Ilmeisesti joku kauppakeskus lähellä.

Varaudu sitten siihen, että terveydenhuolto Lahdessa on aivan peestä! Nythän ne ottaa suomalaisten hoitajien sijaan kiinalaisia hoitajia ja terveyskeskuslääkärinä harvoin suomalaisia. Eli jos Lahteen haluaa, täytyy olla vakuutukset kunnossa tai muuten rahaa käydä yksityisellä!

mukkulaan, liipolaan tai tonttilaan en muuttais. metsäkangas on kiva paikka, samaten jalkaranta (siel kyl on myös ökyilyy jonki verran). pirttiharju ja kasakkamäki on ihanteellisia lapsiperhe paikkoja

Ei Lahdessa ole mitään ihan mahdottomia alueita, mutta itse kun tykkään asua lähellä keskustaa, niin yrittäisin etsiä asuntoa Paavola-Kiveriö-Kärpänen-Hennala-akselilta. maineeltaan "huonoja" tosiaan ovat Mukkula, Liipola, Riihelä, Tonttila, Asemantausta, Ahtialan Herrasmanni ja ehkä Jalkarannan kt-aluekin.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Liipolaan en muuttaisi. maahanmuuttajia ja työttömiä ja sekalaista sakkia tosi paljon. Keskusta on aina rauhaton. Uusi alue karisto muuten mukava mutta kaatopaikka haisee. laune hyvä paikka koska palvelut ja kaupat lähellä ja lyhyt hyvä matka tulla keskustaan. ahtiala kans rauhallinen ja lapsiperheille sopiva alue ja kunnas myös joka on ahtialan jatke. mukkula rauhallinen mutta en muuttaisi. Ruoriniemi/ankkuri kallis ökymesta. patomäki/niitty ihan ok. tosin jos ei autoo ni en muuttaisi. Paavola hyvä. sopenkorpi ok myös.

Liipolasta olen sun kans samaa mieltä, mut keskustassa ei ole mun mielestä rauhatonta asua. vuorikadulla ja kauppakadulla olen asunut eikä yhtään rauhatonta ollut. kariston kaatopaikkahajuhössötystä en oikeen ymmärrä. reilun vuoden olen siellä asunut ja 2 kertaa on ollut sitä hajua. ja toisella kerralla kuulin, että myös saksalaan asti se haju oli tullut, että voiko ton perusteella sit asuinpaikkaa valita? (joku hajuhan saattaa tulla jonnekin mistä vain milloin vain). ankkuri ei kyllä ole mun mielestä mikään ökymesta, tavallista kerrostaloasuinaluetta ja venesataman lähellä on aika viihtyisääkin asua. ahtialan suunta on munkin mielestä kivaa aluetta lapsiperheille. kaukkarissa ollaan asuttu (ahtialan lähellä) ja siinä oli oikein viihtyisää.

Ihan vaan omasta kokemuksesta kerron.
Olen asunut keskustassa, Jalkarannassa, Karjusaaressa, Koiskalassa, Tonttilassa ( väliaikaisesti) ja nykyään Karistossa.
Lapsen kannalta ei ehkä keskusta ole paras mahdollinen paikka ja Tonttilaan en koskaan enää muuttaisi.
Mutta muut alueet on todella rauhallisia lapsiystävällisiä alueita.

En ole asunut Liipolassa, Mukkulassa enkä Riihelässä, mutta mitä olen niistä ystäviltäni kuullut eivät kovin tyytyväisiä ole olleet.

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Ahtialasta katsoin, että sieltä löytyisi edullisia vuokra-asuntoja. Taisivat olla kaupungin asuntoja.

Launetta olen kuullut kehuttavan ennemminkin. Ilmeisesti joku kauppakeskus lähellä.

Itse asun Ahtialassa, tässä laitumella ostareiden vieressä. Kaupungin vuokratalossa ja hyvä asua, ei häiriöitä jne.. (siis tässä missä asumme) Ahtialassa asuu paljon lapsiperheitä. Jotkut paikat kyl tääl on rauhattomia.

Launeella on kauppoja, Citymarket, Prisma ja vaikka mitä.. olen kuullu myös launetta kehuttavan.. :)

mitä vikaa mukkulassa?? millehän vuosikymmenelle te taas noita mielipiteitänne perustatte.. hohhoh, ja liipola? ihan hyvä paikka se on nykyään!!! älkää mollatko ku ette tiiä!! nii!!

Alkuperäinen kirjoittaja hääh:
mitä vikaa mukkulassa?? millehän vuosikymmenelle te taas noita mielipiteitänne perustatte.. hohhoh, ja liipola? ihan hyvä paikka se on nykyään!!! älkää mollatko ku ette tiiä!! nii!!

No näkyyhän se jo asuntojen hinnoissakin se Mukkulan maine. Ei kiitos.

En tiedä millä aikakaudella asut jos väität että ahtiala on rauhallinen alue...huumeet pyörii , nuoret rikkovat paikkoja ja spurgut pelottelevat pikkutyttöjä!

"Itse asun Ahtialassa, tässä laitumella ostareiden vieressä. Kaupungin vuokratalossa ja hyvä asua, ei häiriöitä jne.. (siis tässä missä asumme) Ahtialassa asuu paljon lapsiperheitä. Jotkut paikat kyl tääl on rauhattomia."

Vähän kontrolli hävinnyt ahtialasta on oma mielipiteeni . Alue muuttunut tosi paljon sanotaan kymmenen vuotta takaperin, valitettavasti huonompaan suuntaan

En ikinä muuttaisi jo useasti mainuttuihin Ahtialaan tai Liipolaan. Mutta en myöskään mihinkään betonilähiöön niin kuin Metsäkangas. Mukkula, vaikka onkin tuossa ihan vähän matkan päässä, on kanssa aika ankea paikka.

Me asutaan Ankkurissa, ihana alue :)

Alkuperäinen kirjoittaja hääh;14680307:

Sattumoisin asun Liipolassa ja muutan ensitilassa täältä pois. Väkivaltaa väkivallan päälle. Kaksi kippolaa löytyy ostarilta, joissa romanit riehuu ja jakelee tappotuomioita. Oma sisäpiirinsä on tietty mutta siihen on lähes mahdoton ulkopaikkakunnalta tulleen päästä sisälle.

Tätä paikkaa en suosittele kenellekään. Jos valinnanvaraa löytyy niin kannattaa valita se toinen..

:wave: Lapsena/nuorena tuli asuttua yli 10 vuotta Mukkulassa. Hyvä paikka oli. Lukio kuuluu lähteneen pois. Harmi. Kaupungin vuokrataloissa en siellä ois halunnut asua, mutta enpä haluais missään muuallakaan.

Liipolassa hyvä asua lapsiperheidenkin, pääosin omistusaluetta monet kadut ja kaverit ne siellä ostareilla yleensä vaan riehuu keskenään.. kun tuntee alueen, niin täällä mitään tapahdu. Muut vaan huutelee, että on pahamainen tms.. ehkä ollut 20 v sitten, mutta paikat muuttuu.. ihmiset ei vaan sitä tiedä kun ei käy paikoissa. Ja jos jossain on 2 huonoa taloa niin ei tarkoita, että koko alue pilalla.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä