lähtisitkö tällaiselle risteilylle?

anoppi täyttää loppuvuodesta 60 vuotta ja on päättänyt, että juhlat vietetään laivalla. matkalle olisivat lähdössä anoppi, mieheni "mummopuoli", miehen veli perheineen ja sitten meidän perhe. meillä lapset 1, 3 ja 6. mä en suuremmin ajatuksesta innostunut, koska tämä "mummopuoli" ja miehen veli ovat jotain suurkuluttajan ja alkoholiongelmaisen väliltä. anoppi ei nykyisin enää juo, mutta hänellä vakavia mielenterveysongelmia ja saattaa olla arvaamaton.

mies tietysti haluaisi juhlistaa äitinsä synttäreitä, mutta minä en todellakaan halua pieniä lapsia viedä katsomaan sellaista menoa. vaihtoehdot ovat 1) mies lähtee yksin tai 2) lähdetään koko porukka, mutta minä kuljen lasten kanssa omia reittejäni, koitan vältellä humalaisia sukulaisia ja muut ihmettelee, miksi minä "murjotan" enkä juhli heidän kanssaan. taidetaan kallistua tuohon 1-vaihtoehtoon, vietän ilolla viikonlopun keskenään lasten kanssa ihan vaan siitä riemusta ettei mun tarvi lähteä mukaan.

vielä pitäisi sitten selittää asia anopille...

No en veis kyllä lapsiani kattomaan mitään ryyppäämistä! Anna miehes mennä edustamaan teidän perhettä ja jää ite kotiin. Anopille voi mun mielestä' sanoa suoraan, että ei ole lasten paikka tollainen.

Yhteistyössä