Lähteäkkö tuulettumaan vai ei...vauva vasta 2kk

• Viestiketjun aloittaja En tiä
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Etkö yhtään liioittele mielestäsi? Puhut pään täyteen vetämisestä, räkälöistä ja muuta paskaa?
Jos menen esim terassille, juon 2 siideriä ja jutustelen ystävän kanssa, sitten lähden kotiin. Onko tosiaan kyse silloin ollut tuosta mitä selitän? Sulla ei ole kovin terve suhtautuminen nyt mihinkään.

Ja pliss mene pois kun liioittelet niin kovasti.
Voi kuule, naama näkkärille, tästä ei ole leikki kaukana.

Itse tilasit liioittelua. Mä en ole NORMAALI niin älä odota mitään NORMAALIA vastausta.

Elli
Mistä arvasin että kommentissasi oliki imettäminen vain kyseessä.
Minähän en tosiaan täysimetä ongelmani takia, mitä tuskin sinulle täytyy selittää...
Missä kohtaa puhuin pään täyteen vetämisestä?! Voisitko näyttää sen kohdan :)

Ja haluaisin kuulla kokemuksia ja mielipiteitä NORMAALEILTA äideiltä. Eli oikeastaan kaikilta muilta tässä ketjussa kuin ninatt:ltä :D
Aika rajua nimittää toista äitiä epäsuorasti epänormaaliksi. Minä uskon, että Nina on todella hyvä äiti, joskin eri tavalla kuin monet muut palstalla. Miksei voitaisi antaa kaikkien kukkien kukkia, niidenkin, jotka eivät ole tykänneet käydä ulkona "tuulettumassa" vauva-aikana.

Itselläni ei ole esikoinen vielä syntynyt, joten en voi sanoa juuta enkä jaata. Tällä hetkellä tuntuu, että kiinnostus tuulettumiseen baarissa ilman omaa miestä on nolla, mutta voihan minunkin mieleni muuttua.

haha.:DD tääl on taas näitä jotka ei anna isälle mitään arvoa. tai että isä kelpaa hetkeksi, mutta ei yötä yksin yms.:D käy niitä isiä sääliksi. sitten valitetaan kun ne ei muutaman vuoden päästäkään oo niini läheisiä lastensa kanssa.:D
itse voin sanoa että helppoa ei ollut tuolloin kun lapsi 2kk, mutta nyt kun 4kk niin vaikeammaksi vaan menee. ja meillä ei siis koskaan opetettu lasta siihen että nukkuu vaan tissi suussa joten helposti onnistui. meillä oikeastaan lapsi hankalampi hoidettava päivisin.. jätän mielummin pelkäksi yöksi tuon lapsen isälle tai mummolla kuin kokonaiseksi päiväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja Kohta kolmen äiti:
No mulla ei tulis mieleenkään lähteä tossa vaiheessa paria tuntia pidemmäksi aikaa mihinkään. Olen aina kyllä kerennyt juhliakin, vaikka äiti olenkin, mutta en todellakaan vauvan ollessa noin pieni.
Olen kyllä täysimettänytkin, ehkä sillä vaikutusta asiaan. Pari tuntia kaupoilla tms on ihan ok, mutta sitten kotiin pienen luo :)
Oletpa täydellinen vau...
Mä oon vielä täydellisempi, ekaa kertaa lähdin ulos tuulettumaan ku lapsi oli jo yli 2v.

Niin ja oletat että kaikkien muidenkin pitäis odottaa 2vuotta?!
Meillä sentään isä täällä joka voi yhtä hyvin katsoa vauvaa kuin minäkin! :eek:
Mun oman ajatuksen mukaan voisi nensimmäistä kertaa lähteä kun vauva on n.6kk
mutta mies toitottaa kuinka nyt pitää mennä hauskaa pitämään ja olen ansainnut sen ja plaaplaa. Siitä ajatus.
Missäs mä näin sanoin? :D Nyt kyllä kovasti tulkitset ihan omiasi :LOL: Joo mene vaa, vedä pää täyteen vaikka kerran viikossa, ihan sama minkäikäinen vauva on. Itse en jättäisi alle vuoden ikäistä edes isän kanssa ku isä tuskin voi imettää. Varsinkin iltaisin ja öisin voi rinta olla vauvalle tärkeää. Elämässäni on kymmeniä vuosia vauvavuoden ulkopuolella ku kerkee mennä tuhlaamaan aikaa ravintoloihin.
Minähän en tosiaan täysimetä ongelmani takia, mitä tuskin sinulle täytyy selittää...

Ja haluaisin kuulla kokemuksia ja mielipiteitä NORMAALEILTA äideiltä. Eli oikeastaan kaikilta muilta tässä ketjussa kuin ninatt:ltä :D
Et puhukaan pään vetämisestä täyteen. Mutta missäs kohtaa mä sanoin että kaikkien muidenkin pitäisi odottaa kaksi vuotta ennen ku lähtevät ns tuulettumaan? Miks sä saat keksiä tollasia satuja mutta vedät palon nenääs jos mä teen samoin? :D Vaa onko tääki niitä NORMAALIEN äitien etuoikeuksia, saa kuvitella ja kuvittaa toisten sanomisia niinku miltä itestä tuntuu? Eiks ookki aika ärsyttävää? ;)

Toivottavasti ei ole kovinkaan yleistä, että kahden kuukauden ikäisen vauvan äiti on noin huonosti kiintynyt lapseensa. Normaalia se ei missään nimessä ole ;)
koen kyllä olevani aika normaali vaikka annoinkin isälle vastuuta heti lapsen syntymästä asti. meillä tosin lapsesta sanottiin jo synnärillä että ei ollut yhtään vastasyntyneen sulkeutunut vaan paljon isomman oloinen ja koska isä oli alusta asti paljonpaljon lapsen kanssa niin ei ole kyllä ollut ongelmia jättää isälle. jos lapsi kuukaudessa vaikka kaksikin yötä isän kanssa ilman äitiä niin onhan se ihan kamalaa.:DD

--
Siis mitä toi Ninatt täällä taas keuhkoaa????? Ihan naurettavia juttuja taas "Jos sun mielestä oikeasti on kivempaa tuhlata aikaas jossakin räkälässä niin so be it, pidä hauskaa. Mä en sellasta ymmärrä eikä kyllä sun lapseskaan. Mutta eihän se mulle kuulu miten toisia ei kiinnostakaan perhe-elämä."

Se, että äiti käy ulkona ei tarkoita sitä etteikö hän olisi kiinnostunut perhe-elämästä, rautalangastako se täytyy vääntää?? On ihan normaalia haluta siihen perhe-elämään hiukan vastapainoa, minusta on hippasen epänormaalia olla haluamatta. Katsos kun kaikki me ei olla vaan sen lapsen jatkeita ja meillä onnekkailla kun on vielä toinenkin vanhempi jolla aivan yhtäläiset taidot sitä lasta hoitaa... Taidat ninatt olla hieman katkera??

Ap, menet sitten kun siltä tuntuu, kyl sä itse tiedät parhaiten kun on oikea aika. Itsekin voisin enemmän kun mielelläni käydä jossain, mutta en pääse kun vauva täysimetyksellä ja pullo ei kelpaa.

Tällä palstalla nyt tuntuu olevan turha pohtia mitään mikä liittyy perheen ulkopuolelle, se on täysin kiellettyä useankin mielestä..... Äidillä kun ei saisi olla omaa elämää ollenkaan.

--
Siis mitä toi Ninatt täällä taas keuhkoaa????? Ihan naurettavia juttuja taas "Jos sun mielestä oikeasti on kivempaa tuhlata aikaas jossakin räkälässä niin so be it, pidä hauskaa. Mä en sellasta ymmärrä eikä kyllä sun lapseskaan. Mutta eihän se mulle kuulu miten toisia ei kiinnostakaan perhe-elämä."

Se, että äiti käy ulkona ei tarkoita sitä etteikö hän olisi kiinnostunut perhe-elämästä, rautalangastako se täytyy vääntää?? On ihan normaalia haluta siihen perhe-elämään hiukan vastapainoa, minusta on hippasen epänormaalia olla haluamatta. Katsos kun kaikki me ei olla vaan sen lapsen jatkeita ja meillä onnekkailla kun on vielä toinenkin vanhempi jolla aivan yhtäläiset taidot sitä lasta hoitaa... Taidat ninatt olla hieman katkera??

Ap, menet sitten kun siltä tuntuu, kyl sä itse tiedät parhaiten kun on oikea aika. Itsekin voisin enemmän kun mielelläni käydä jossain, mutta en pääse kun vauva täysimetyksellä ja pullo ei kelpaa.

Tällä palstalla nyt tuntuu olevan turha pohtia mitään mikä liittyy perheen ulkopuolelle, se on täysin kiellettyä useankin mielestä..... Äidillä kun ei saisi olla omaa elämää ollenkaan.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja popsu:
No mulla ei tulis mieleenkään lähteä tossa vaiheessa paria tuntia pidemmäksi aikaa mihinkään. Olen aina kyllä kerennyt juhliakin, vaikka äiti olenkin, mutta en todellakaan vauvan ollessa noin pieni.
Olen kyllä täysimettänytkin, ehkä sillä vaikutusta asiaan. Pari tuntia kaupoilla tms on ihan ok, mutta sitten kotiin pienen luo :)
Mä oon vielä täydellisempi, ekaa kertaa lähdin ulos tuulettumaan ku lapsi oli jo yli 2v.

Niin ja oletat että kaikkien muidenkin pitäis odottaa 2vuotta?!
Meillä sentään isä täällä joka voi yhtä hyvin katsoa vauvaa kuin minäkin! :eek:
Mun oman ajatuksen mukaan voisi nensimmäistä kertaa lähteä kun vauva on n.6kk
mutta mies toitottaa kuinka nyt pitää mennä hauskaa pitämään ja olen ansainnut sen ja plaaplaa. Siitä ajatus.
Missäs mä näin sanoin? :D Nyt kyllä kovasti tulkitset ihan omiasi :LOL: Joo mene vaa, vedä pää täyteen vaikka kerran viikossa, ihan sama minkäikäinen vauva on. Itse en jättäisi alle vuoden ikäistä edes isän kanssa ku isä tuskin voi imettää. Varsinkin iltaisin ja öisin voi rinta olla vauvalle tärkeää. Elämässäni on kymmeniä vuosia vauvavuoden ulkopuolella ku kerkee mennä tuhlaamaan aikaa ravintoloihin.

Et puhukaan pään vetämisestä täyteen. Mutta missäs kohtaa mä sanoin että kaikkien muidenkin pitäisi odottaa kaksi vuotta ennen ku lähtevät ns tuulettumaan? Miks sä saat keksiä tollasia satuja mutta vedät palon nenääs jos mä teen samoin? :D Vaa onko tääki niitä NORMAALIEN äitien etuoikeuksia, saa kuvitella ja kuvittaa toisten sanomisia niinku miltä itestä tuntuu? Eiks ookki aika ärsyttävää? ;)

Toivottavasti ei ole kovinkaan yleistä, että kahden kuukauden ikäisen vauvan äiti on noin huonosti kiintynyt lapseensa. Normaalia se ei missään nimessä ole ;)
koen kyllä olevani aika normaali vaikka annoinkin isälle vastuuta heti lapsen syntymästä asti. meillä tosin lapsesta sanottiin jo synnärillä että ei ollut yhtään vastasyntyneen sulkeutunut vaan paljon isomman oloinen ja koska isä oli alusta asti paljonpaljon lapsen kanssa niin ei ole kyllä ollut ongelmia jättää isälle. jos lapsi kuukaudessa vaikka kaksikin yötä isän kanssa ilman äitiä niin onhan se ihan kamalaa.:DD
No on IHAN JÄRKYTTÄVÄÄ oot okettava yökyök *sylkee naamaan* mee vaan ryyppäämään räkälään jumalauta!!!!! :D Kuulostaako tutulta? :eek:

ap
Alkuperäinen kirjoittaja --:

PEESI ah AAMEN! Kiitos!!

Jokainen tietää itse milloin on valmis lähtemään tuulettumaan. Itse lähden kaverin kanssa karaokea laulamaan ens torstaina ja meidän neljäs lapsi on 3kk. On täysimetyksellä, laitan pojan nukkumaan klo 21 ja herää syömään klo 4-5 aikaan seuraavan kerran. Ihan varoiksi lypsän pulloon maitoa, jos sattuis heräämään. Jos itsellä epäilyttää, niin lykkää menemistä ja mene silloin kun siltä tuntuu. Kyllä isä pärjää lapsen kanssa aivan hyvin.

Mä pystyn ja olen pystynyt lapsen jättää myös isän hoiviin. Hellyydellä ja huolella hoitaa :heart: tyttö on kovin kiintynyt isäänsä, mutta niin myös minuunkin. Niinkuin asian pitäisi ollakkin! Ja minä olen täysimettänyt, ja osittaisimetystä kiinteiden ohella jatkan edelleen. Silti isä on myös osallistunut hoitamiseen, ja hallitsee sen yhtä hyvin kuin minäkin.

Kun aikoinani olin yh, yritin olla lapselleni korvaamaton, ja halusin väen vängällä hoitaa ihan itse. Vaikka kuinka väsytti.. Onkohan ninallakin ongelmana tässä se, kun on yh? Ei ymmärrä sitä että normaalissa kahden vanhemman perheessä vastuu lapsesta kuuluu myös isälle.

Alkuperäinen kirjoittaja popsu:
haha.:DD tääl on taas näitä jotka ei anna isälle mitään arvoa. tai että isä kelpaa hetkeksi, mutta ei yötä yksin yms.:D käy niitä isiä sääliksi. sitten valitetaan kun ne ei muutaman vuoden päästäkään oo niini läheisiä lastensa kanssa.:D
itse voin sanoa että helppoa ei ollut tuolloin kun lapsi 2kk, mutta nyt kun 4kk niin vaikeammaksi vaan menee. ja meillä ei siis koskaan opetettu lasta siihen että nukkuu vaan tissi suussa joten helposti onnistui. meillä oikeastaan lapsi hankalampi hoidettava päivisin.. jätän mielummin pelkäksi yöksi tuon lapsen isälle tai mummolla kuin kokonaiseksi päiväksi.
Meillä tyttö oli isänsä kanssa ekaa kertaa yötä keskenään päälle vuoden vanhana, kun mä olin sairaalassa leikattavana. Vallan mainiosti pärjäävät keskenään ja ovat tosi läheisiä nykyäänkin, ei ole mitään ongelmia ollut. Ekan vuoden lapsi myös nukkui aika pitkälti "tissi suussa", mutta me nukuttiin kaikki niin tosi hyvin, niin onko siinä jotain vikaa sitten? Ja olisiko mun pitänyt väen vängällä lähteä yöksi pois kotoota, että saavat "laatuaikaa" keskenään? Ihmisiä ja perheitä on erilaisia, aika karua tolla lailla dissata sellaisia, joille erilaiset jutut toimii paremmin.

Ja ap:lle. Mä melkein sanoisin, että niin kauan kun tarttee kyssellä palstalta mielipidettä, niin ei kannata lähteä. Sitten kun tuntuu, että oikeasti haluaa mennä, niin sitten vasta. Ja varmaan ekalla kerralla kannattaa olla aika lähellä kotio ja melko hyvässä kuosissa, että pääsee sitten kotio jos tuntuu siltä =)

Äitix3

Mä en ole vieläkään tuulettunut, ja vanhin jo 10v,että mä olen kyllä kaikkein täydellisin:D
Ja mitä kysymykseen tulee,en voisi kuvitella itse meneväni. Mulla on ollut jokaiseen lapseeni niin supervahva side,kun olivat vauvoja varsinkin,että ovat melkein kasvaneet ekan vuoden aikana minuun kiinni:)
Mutta ei ole multa pois se,miten muut vauvojansa hoitaa. Näin vahvan tunnesiteen omaavana on vaan joskus vaikea käsittää,miksi kaikilla ei ole samanlaista tunnesidettä vauvaan:)

miuku

Toivottavasti ei ole kovinkaan yleistä, että kahden kuukauden ikäisen vauvan äiti on noin huonosti kiintynyt lapseensa. Normaalia se ei missään nimessä ole ;)[/quote]

Millä OIKEUDELLA KEHTAAT arvoida ap kiintymyssuhdetta omaan lapseensa? Mikä jumala luulet olevasi tässä maailmassa? Tajuisit edes pyytää anteeksi ap:lta. Olet erikoisin ihminen mihin olen törmännyt. Onneksi olen onnistunut pysymään erossa irl noin mustavalkosista ihmisistä

JA ap, älä tosiaan välitä tuon puheista, se on vielä niin nuori ja naivi. Vain hänen tapa on oikea tapa. No, elämä opettaa. Ja taatusti rakastat nyyttiäsi enemmän kuin mitään ja olet paras äiti hänelle :)

sivusta seurannut
Alkuperäinen kirjoittaja sivusta seurannut:
Toi NinaTT on todella häiriintynyt tapaus! ei kai tollasella voi miestä olla?
Ei olekaan... Kuulostaa kieltämättä hieman katkeroituneelta. :eek:
Joo todellakin hieman! Mene sillon ulos kun siltä tuntuu,ja itse menin lapsen ollessa 2kk,lapsi isällään. Jos menet sitten kun lapsi on vaikka 3kk,se voi tuntua ihan samalta,koska on eka kerta :) itse täysimetin 4kk,pumppasin pulloon maitoa. Nyt odotan toista,nautin toki perhe-elämästä,mutta minusta aikuisella ihmisellä on tervettä olla myös muita ihmissuhteita kuin perheen sisäiset. Ja aion siis toisenkin synnyttyä käydä silloin tällöin jossakin tuulettumassa. Toiset tykkää käydä leffassa,toiset syömässä,toiset kylpylässä,toiset baarissa. Itse tykkään käydä baarissa (olen ravintola työntekijä), ja kaipaan välillä sitä elämää hetken . En vaan ymmärrä sitä, että mikä pahuus siinä on jos käy baarissa muutaman tunnin,jos toinen tykkää käydä sen muutaman tunnin vaikka kirjastossa. paheellista vai?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja miuku:

Millä OIKEUDELLA KEHTAAT arvoida ap kiintymyssuhdetta omaan lapseensa? Mikä jumala luulet olevasi tässä maailmassa? Tajuisit edes pyytää anteeksi ap:lta. Olet erikoisin ihminen mihin olen törmännyt. Onneksi olen onnistunut pysymään erossa irl noin mustavalkosista ihmisistä

JA ap, älä tosiaan välitä tuon puheista, se on vielä niin nuori ja naivi. Vain hänen tapa on oikea tapa. No, elämä opettaa. Ja taatusti rakastat nyyttiäsi enemmän kuin mitään ja olet paras äiti hänelle :)[/quote]

Kiitos. Niin yritän olla! :)

Alkuperäinen kirjoittaja --:
Miukua peesaten.

Harmi, että ninatt otti tällä kertaa ap.n hampaisiinsa. On kyllä älytön kiusaaja tällä palstalla.
No mä oonkin tällanen EPÄNORMAALI ja häiriintyny ja siks mulla ei oo miestä. Siks oon kauhee kiusaaja.

Ap alotti!!! :attn: :attn: :attn: Eiks mä siitä saa pisteitä?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Äitix3:

Mä en ole vieläkään tuulettunut, ja vanhin jo 10v,että mä olen kyllä kaikkein täydellisin:D
Ja mitä kysymykseen tulee,en voisi kuvitella itse meneväni. Mulla on ollut jokaiseen lapseeni niin supervahva side,kun olivat vauvoja varsinkin,että ovat melkein kasvaneet ekan vuoden aikana minuun kiinni:)
Mutta ei ole multa pois se,miten muut vauvojansa hoitaa. Näin vahvan tunnesiteen omaavana on vaan joskus vaikea käsittää,miksi kaikilla ei ole samanlaista tunnesidettä vauvaan:)
Sun on vaikea käsittää että muut voivat olla erilaisia? Olen paras äiti omalle lapselleni sellaisena kuin olen ;) Mitään toista en tässä ala esittämään. Minusta on ihan ok joskus käydä ulkona, ilman sen kummempia ihmettelyjä, ymmärrän että sinä et halua, mutta ei tarvotse kyseenalaistaa toisten tunnesiteitä. Kiitos.

Elli

JA ap, älä tosiaan välitä tuon puheista, se on vielä niin nuori ja naivi. Vain hänen tapa on oikea tapa. No, elämä opettaa. Ja taatusti rakastat nyyttiäsi enemmän kuin mitään ja olet paras äiti hänelle :)
Kiitos. Niin yritän olla! :)[/quote]

Et kai jäänyt useamman nikin loukkuun?

mietin vaan
miten ninatt olis miehelleen jättänytkään kun ei ole,siks on noin fanaattinen ja ei ymmärrä että muut ajattelevat eri tavalla. No sitten kun ikää tulee lisää,luulisi tulevan lisää suvaitsevaisuutta myös...

Elli
Alkuperäinen kirjoittaja Elli:

Kiitos. Niin yritän olla! :)
Et kai jäänyt useamman nikin loukkuun?[/quote]

Anteeksi, lainauksethan ne vain temppuilivat...

Yhteistyössä