Lähteäkkö tuulettumaan vai ei...vauva vasta 2kk

• Viestiketjun aloittaja En tiä
  • Ensimmäinen viesti
En tiä
Mies lähtee tänään ekaa kertaa kaverin kanssa ulos ja yrittää saada minua lähtemään ens viikonloppuna. Tavallaan tekisi mielikin lähteö tyttöjen kanssa, mutta tavallaan taas halu olla vauvan kanssa...
Onkohan liian aikaista, vai miksi tuntuu tältä?
Meneekö se ohi, kannattaako sitä odottaa, vai nouseeko uloslähdön kynnys vain?

Haluan että me molemmat käymme muutaman kerran vuodessa tuulettumassa ja ihan kahdestaan esim syömässä. Minusta se on erittäin tärkeää, että äiti on välillä nainen ja isi mies :)

Kenenkään muun kuin isänsä kanssa en VIELÄ ainakaan vauvaa halua jättää.

Ooo
Laita pää ulos tuuletusikkunasta :D
Tee sen mukaan mitä enemmän haluat. Mä en olisi osannut tossa vaiheessa nauttia enkä keskittyä muualla olemiseen, mut jokainen tyylillään. Ja olisin selittänyt illan synnytyksestä ja vauvankakasta :ashamed:

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kismett:
Mene jos siltä tuntuu.
No tuntuu ja ei tunnu... Ehkä pitää vielä odotella kunnes tuntuu oikealta :)
Toivottavasti kynnys ei kasva, EN jämähdä kotiin katkeroitumaan neljän seinän sisälle 4vuodeksi :D Pelkään että minustakin tulee sellanen marttyyriäiti jonka ei "tarvitse" tehdä/saada mitään omaa muka... :(

n
Tosiaan mene jos siltä tuntuu. Ja pääseehän sieltä sitten kotiinkin, jos siltä tuntuu. Jos et oikeen tiiä, menisitkö vai et niin mene vaan, huomaat että tekee hyvää! Ei siellä pakko oo kauan olla jos tulee ikävä. :)

Mikset menisi!
Eiköhän tuo pieni tuulettuminen tee sinulle ihan hyvää! =) Jos et halua mennä baariin niin entäs elokuviin? Kyllä se kaikille äideille se oma aika on tärkeää! Se on sitten asia erikseen löytyykö kaikkien äitien lapsille sitä hoitajaa kuten asuuko sukulaiset miten kaukana jne.

Ulosmenon kynnys on siksi sinulla noussut kuten olethan lastasi kantanut sisälläsi sen 9kk niin ja nyt,kun on lapsi syntynyt...Sitä voisi sanoa öidin vaistoksikin! =) Sinulla on pikkuiseen niin vahva side!

ap
Alkuperäinen kirjoittaja n:
Tosiaan mene jos siltä tuntuu. Ja pääseehän sieltä sitten kotiinkin, jos siltä tuntuu. Jos et oikeen tiiä, menisitkö vai et niin mene vaan, huomaat että tekee hyvää! Ei siellä pakko oo kauan olla jos tulee ikävä. :)
Niin jos jotain otan niin en taas voi olla vauvan kanssa...se mietityttää että jos tuleekin tarve sylitellä, mutta en voi.

Olen kyllä käynyt kahvilla ja syömässä kaverin kanssa eikä tullut mitään paniikkia kun oli isänsä kanssa. He kun ovat niin hyviä kahdestaan :)

Tiina
Alkuperäinen kirjoittaja En tiä:
Mies lähtee tänään ekaa kertaa kaverin kanssa ulos ja yrittää saada minua lähtemään ens viikonloppuna. Tavallaan tekisi mielikin lähteö tyttöjen kanssa, mutta tavallaan taas halu olla vauvan kanssa...
Onkohan liian aikaista, vai miksi tuntuu tältä?
Meneekö se ohi, kannattaako sitä odottaa, vai nouseeko uloslähdön kynnys vain?

Haluan että me molemmat käymme muutaman kerran vuodessa tuulettumassa ja ihan kahdestaan esim syömässä. Minusta se on erittäin tärkeää, että äiti on välillä nainen ja isi mies :)

Kenenkään muun kuin isänsä kanssa en VIELÄ ainakaan vauvaa halua jättää.
Teet niinku katsot oikeaksi...

Äitsy
Mä imetin, ja lähdin noihin aikoihin muutamaksi tunniksi "bilettämään", siis en juonut, tarkoitus oli imettää vauva sitten kotiin tultuani (toki oli pullo isällä kotona). Aika nopeasti rupes tekemään mieli kotiin, kun maito pakkautui rintoihin ja rupes olemaan melkoisen tukala olo :D

mie
Lähde ihmeessä, ainahan sieltä pääsee kotiin jos siltä tuntuu. Eikä sitä tarvii aamun asti olla vaan vaikka pari tuntia hyvää ruokaa, juomaa ja kavereiden seuraa tekee ihmeitä :)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Mikset menisi!:
Eiköhän tuo pieni tuulettuminen tee sinulle ihan hyvää! =) Jos et halua mennä baariin niin entäs elokuviin? Kyllä se kaikille äideille se oma aika on tärkeää! Se on sitten asia erikseen löytyykö kaikkien äitien lapsille sitä hoitajaa kuten asuuko sukulaiset miten kaukana jne.

Ulosmenon kynnys on siksi sinulla noussut kuten olethan lastasi kantanut sisälläsi sen 9kk niin ja nyt,kun on lapsi syntynyt...Sitä voisi sanoa öidin vaistoksikin! =) Sinulla on pikkuiseen niin vahva side!
ITSEASIASSA kävin eilen elokuvissa ja syömässä. Oli tosi mukavaa :)
Nyt mietinkin, tuntuuko pahalta jos olen jossain juhlimassa...
Ehkä mun tosiaan pitäis vähän odottaa vielä niin että ei tunnu liian "hurjalta" :D

Meillä vauva 4 kk ja huomenna on "pakko" mennä tuulettumaan. Pakko siksi että meillä on kotona pari kuukautta sitten sovitut illanistujaiset teemalla "ei lapsia mukaan".

Silloin kun ajankohtaa sovittiin, niin kuvittelin että vauvan jättäminen hoitoon (mummille) olisi tässä vaiheessa henkisesti helpompaa (minulle; vauvan ja mummin tiedän pärjäävän), mutta niin ei ole. Eli ei se sinullekaan kai lähiaikoina helpommaksi tule.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Älä mene, jos epäröit. Ehtii sinne muihin menoihin myöhemminkin, ei ole yhtään epänormaalia olla noin pienessä vauvassa henkisesti kiinni.
En mene. Odottelen vielä ainakin kuukauden...mies kun yrittää kovasti saada mut käymään :D

kalkkis
Taidat olla aika nuori, jos vauva on 2kk ja olet jo käynyt elokuvissa ja syömässä ja nyt menokenkä vipattaa jo bilettämäänkin. Saahan sitä toki mennä, jos siltä tuntuu, mutta itselleni ei tullut mieleenkään vielä tuossa vaiheessa.

Mä en menis :/ Vauva vielä niin pieni. Ja riippuu myös vähän mitä tuolla "tuulettumisella" tarkoittaa. En enää voi kuvitella lähteväni entiseen tapaan 'riehumaan' baareihin, ei kiinnosta, mutta jos olisi parisuhde tai joku erityinen tilaisuus (jonkun häät, valmistujaiset, polttarit, synttärit) niin voisi olla ihan ok lähteä. Mutta että "ihan muuten vaan" ulos ja mahdollisesti alkoholilinjalla? Ääh. Tuntuu niin tajuttomalta ajan- ja energianhukkaukselta että en lähde missään nimessä. Mieluummin "säästän" niihin kertoihin kun on joku syy lähteä jonnekin.

Alkuperäinen kirjoittaja kalkkis:
Taidat olla aika nuori, jos vauva on 2kk ja olet jo käynyt elokuvissa ja syömässä ja nyt menokenkä vipattaa jo bilettämäänkin. Saahan sitä toki mennä, jos siltä tuntuu, mutta itselleni ei tullut mieleenkään vielä tuossa vaiheessa.
Tuskin tuo ikään on sidoksissa. Mun tuttu on bilettänyt lähes kuin ennenkin ja ikää kuitenkin 35v.

Kohta kolmen äiti
No mulla ei tulis mieleenkään lähteä tossa vaiheessa paria tuntia pidemmäksi aikaa mihinkään. Olen aina kyllä kerennyt juhliakin, vaikka äiti olenkin, mutta en todellakaan vauvan ollessa noin pieni.
Olen kyllä täysimettänytkin, ehkä sillä vaikutusta asiaan. Pari tuntia kaupoilla tms on ihan ok, mutta sitten kotiin pienen luo :)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja kalkkis:
En ole. Ja lopeta tuo jeesustelu.
Missä kohtaa sanoin että menojalka vipattaa? Mieshän mua yrittää saada tuulettumaan ja minä mietin tässä pytsynkö.
Kävin juu elokuvissa koska minusta äidin kuuluu saada omaa aikaa. Ehkä vauva traumatisoitui kun JOUTUI olemaan toisen vanhempansa kanssa :D

Tuliko sinusta noin inhottava juuri sen takia että olet marttyyri "ei minun tarvitse mennä"?

Miksi sun pitää vartavasten tulla tähän pahottamaan mieleni?

Yhteistyössä